2

وقوع زلزله ۷ ریشتری اردبیل را با خاک یکسان می‌کند/ هشدار زلزله ۵ ریشتری آذربایجان برای اردبیل

  • کد خبر : 237286
  • ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی از زلزله ۵ ریشتری روز گذشته در مرز ایران و جمهوری آذربایجان به عنوان یک هشدار یاد کرد و افزود: زلزله ۷ ریشتری اردبیل را با خاک یکسان خواهد کرد.

صدیف بدری ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل با اشاره به زلزله شب گذشته در مرز ایران و جمهوری آذربایجان، اظهار کرد: این زمین لرزه که با شدت ۵٫۴ ریشتر در جمهوری آذربایجان اتفاق افتاد، در بسیاری از شهرهای استان اردبیل احساس و با دامن زدن به وحشت مردم منجر به پناه بردن آنها به خیابان‌ها برای دور ماندن از آسیب‌های احتمالی شد.

وی افزود: شدت این زمین‌لرزه در شهرهای مرزی استان اردبیل از جمله پارس‌آباد، اصلاندوز و تازه‌کند بیشتر از سایر شهرها بود و گزارشاتی در خصوص ترک خوردن برخی از دیوارهای این مناطق اعلام شد.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت انجام تمهیدات لازم برای ترمیم بافت‌های فرسوده در اردبیل تأکید کرد و توضیح داد: هرگونه تعلل در این زمینه سبب به خطر افتادن جان بسیاری از هموطنانمان در استان اردبیل خواهد شد و هیچ‌گونه قصوری در این زمینه قابل قبول نخواهد بود.

بدری به استحکام مناسب ساختمان‌های نوساز اردبیل که از لحاظ استانداردهای تعیین شده قابل قبول هستند، اشاره کرد و افزود: سکونتگاه‌های غیررسمی موجود در بسیاری از شهرهای اردبیل از وضعیت نه‌چندان مطلوبی برخوردار بوده و از لحاظ مقاومت ساختمان مشکل اساسی دارند.

وی به زلزله سال ۷۵ شهرستان سرعین که منجر به کشته و مصدوم شدن هزاران نفر شد اشاره کرد و یادآور شد: وقوع هرگونه زلزله با شدت بالای ۶ ریشتر خسارات‌ غیرقابل جبرانی به بافت‌های سنتی، قدیمی و روستاهای اردبیل خواهد زد که شدت آن قابل پیش‌بینی نیست.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=237286

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر