1

حقوق اغنیای حقوق‌بگیر در بودجه ۹۷ تصاعدی افزایش می‌یابد/ بدهی میلیاردی دولت به وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه

  • کد خبر : 237691
  • ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸

عضو کمیسیون برنامه‌ و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از آسیب‌های بودجه سال ۹۷ این است که درحالی‌که عموم حقوق‌بگیران با افزایش ناچیز سالانه حقوق و دستمزد مواجه خواهند شد، اغنیای حقوق‌بگیر، افزایش تصاعدی خواهند داشت.

خبرگزاری فارس: حقوق اغنیای حقوق‌بگیر در بودجه 97 تصاعدی افزایش می‌یابد/ بدهی میلیاردی دولت به وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه

حسینعلی حاجی‌دلیگانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شاهین‌شهر اظهار کرد: یکی از آسیب‌های بودجه سال ۹۷ کشور این است که عموم حقوق‌بگیران با افزایش ناچیز سالیانه حقوق و دستمزد مواجه خواهند شد اما اغنیای حقوق‌بگیر، افزایش تصاعدی خواهند داشت.

وی افزود: اگر از افزایش حقوق کارکنان دولت که بیش از ۷ میلیون تومان دریافت ماهانه دارند جلوگیری شود تا ۳۰ درصد بودجه‌های جاری کشور صرفه‌جویی می‌شود، ولی کجاست مردی که چنین تصمیمی بگیرد و اجرایی کند.

نماینده مردم برخوار شاهین‌شهر و میمه در مجلس خاطرنشان کرد: دولت در سه سال گذشته برخی از اسناد خزانه را پیش‌فروش کرده است، این رویه دولت را مقروض‌تر کرده است به طوری که ۳ میلیارد دلار به وزارت نفت و ۵ هزار میلیارد تومان در سازمان برنامه‌ و بودجه بدهی دارد.

حاجی‌دلیگانی به هزینه شدن بخشی از بودجه‌های جاری در بخش تجمل و زیباسازی اتاق کار مدیران دولتی اشاره کرد و بیان داشت: فرمانداران، استانداران و مدیران دستگاه‌های دولتی بر خود فرض می‌دانند چون ردیف بودجه سالیانه‌ای در این‌ باره وجود دارد باید مبلمان اتاق مدیریتی خود را هر سال تعویض و نوسازی کنند.

عضو کمیسیون برنامه‌ و بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: اگر اداره‌های راهداری و شهرسازی در شهرستان‌ها ادغام شود، حداقل ۴۰۰ ساختمان مازاد دولتی برای دولت باقی می‌ماند که می‌تواند آن‌ها را به فروش برساند، علاوه بر این در خرید خودروهای اداری، استفاده از نیروی انسانی و هزینه‌های جاری دیگر صرفه‌جویی می‌شود.

وی عملیاتی شدن بودجه را از محسنات بودجه سال آینده کشور بیان کرد و گفت: نمایندگان مجلس به‌ دقت روند عملیاتی شدن بودجه را رصد خواهند کرد که مبادا برخی از بودجه‌های ضروری حذف و برخی از طرح‌های غیر اولویت‌دار اجرایی شوند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=237691

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر