4

حدادعادل: خبرگزاری فارس میوه انقلاب اسلامی است/حسینی: خبرگزاری فارس پناه نیروهای انقلابی است

  • کد خبر : 238519
  • ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۰

مراسم تکریم و معارفه مدیر عامل پیشین و جدید خبرگزاری فارس با حضور چهره‌های برجسته فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور برگزار شد.

 

خبرگزاری فارس: شریعتمداری: خبرگزاری فارس تکنیک‌های رسانه‌ای را حرفه‌ای رعایت می‌کند/ حدادعادل: خبرگزاری فارس میوه انقلاب اسلامی است/حسینی: خبرگزاری فارس پناه نیروهای انقلابی است

 عصر امروز (یکشنبه) مراسم تکریم و معارفه مدیرعاملخبرگزاری فارس با حضور چهره ‌های برجسته فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور از جمله غلامعلی حدادعادل، حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان، حمیدرضا حاجی بابایی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه، محمد دهقان، علیرضا زاکانی، بهروز کمالوندی، پرویز سروری، سید نظام الدین موسوی مدیرعامل پیشین و پیام تیرانداز مدیرعامل جدید خبرگزاری و جمعی از اهالی رسانه در محل این خبرگزاری برگزار شد.

شریعتمداری: خبرگزاری فارس تکنیک‌های رسانه‌ای را حرفه‌ای رعایت می‌کند

در این مراسم حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت:‌برادر عزیزم سیدنظام‌الدین موسوی را سال‌های متمادی است که می‌شناسم. این آشنایی ابتدایی از حضورش در روزنامه کیهان بوده و صفحه دانشگاه این روزنامه با حضور وی رونق ویژه‌ای گرفت.

وی افزود: خبرگزاری فارس از برکات و موهبات الهی جمهوری اسلامی ایران به حساب می‌آید و بعد از شکل گیری آن کمتر کسی فکر می‌کرد که در فاصله‌ای کوتاه به نقطه فعلی به عنوان اثرگذارترین خبرگزاری در جمهوری اسلامی ایران برسد.

شریعتمداری تصریح کرد: خبرگزاری فارس خیلی زود بسیاری از خبرگزاری‌ها و رسانه‌های دیگر در ایران را پشت سر گذارد.

وی اظهار داشت:‌ امروز در فرمول قدرت رسانه‌ها مدت‌هاست که جای برتری را پیدا کردند، به طوریکه ماشین‌های جنگی جای خود را در جایگاه قدرت به رسانه‌ها دادند؛ البته نه اینکه جای خود را به صورت کامل به رسانه‌ها داده باشند و هرازچندگاهی توپخانه‌های آنها شلیک می‌کند ولی قدرت برتر از آن رسانه‌هاست.

مدیر مسئول روزنامه کیهان افزود: ما در جایگاه خوبی در عرصه رسانه هستیم اما تا رسیدن به جایگاه ویژه و مطلوب همچنان فاصله داریم.

وی به گزارش روزنامه وال‌استریت ژورنال در ایام دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: این روزنامه آمریکایی در گزارش خود اعلام کرد که دیپلماسی پایه‌های توپ‌دار توسط حضرت امام خمینی(ره) به قعر اقیانوس‌ها فرستاده شده است به این معنی که ابتدا ماشین جنگی به نقطه مدنظر شلیک کرده و بعد از آتش ریختن به منطقه مدنظر نوبت به حضور فیزیکی در آنجا می‌رسد. البته ماشین جنگی سر جای خود است اما بخش دوم این جنگ به رضایت مردم بستگی دارد و طبق نظر این روزنامه آمریکایی بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران توانسته این حلقه را بشکند.

شریعتمداری به ویژگی‌های خبرگزاری فارس به عنوان خبرگزاری برتر کشور اشاره کرد و گفت: این خبرگزاری ویژگی‌های خاص یک خبرگزاری مطلوب را دارد که به عنوان نمونه می‌توانم به چند موضوع اشاره کنم.

وی در توضیح بیشتر تصریح کرد: خبرگزاری فارس اولویت خبر را می‌شناسد و ممکن است خبر در زمان خاصی زیاد باشد اما خبرنگاران این خبرگزاری خبر اولویت‌دار را به خوبی می‌شناسند.

مدیر مسئول روزنامه کیهان افزود: یکی دیگر از ویژگی‌های برتر و حرفه‌ای خبرگزاری فارس تقدم در خبر است. ضمن اینکه اهالی رسانه معتقدند که اولین بار که خبر منتشر می‌شود چارچوب فکری خبر را می‌توان به راحتی به مخاطب ارائه داد سپس نظرها و تحلیل‌های بعدی در چارچوب‌های آن اعلام شده و اصطلاحاً انفعال بعدی است.

وی تصریح کرد: خبرگزاری فارس گستره مخاطبان خود را هر از چندگاهی فراختر کرده و این یکی دیگر از ویژگی‌های این خبرگزاری است؛ ضمن اینکه خبرگزاری فارس در زمینه کادرسازی هم تلاش‌های ویژه‌ای کرده به طوریکه دانشکده خبر را تشکیل داده است.

وی گفت: خبرگزاری فارس همپوشانی خوبی داشته است که می‌توان به راه‌اندازی فارس پلاس اشاره کرد. با این کار  خبرگزاری فارس توانسته به سایر بخش‌های در فضای مجازی همپوشانی دهد و خیال مخاطب را از مراجعه به ده‌ها سایت و  کانال راحت کند.

شریعتمداری گفت: از ویژگی‌های دیگر خبرگزاری فارس انقلابی بودن آن است در حالی که بنیان‌گذار انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری همواره به این موضوع تأکید ویژه‌ای کرده‌اند ضمن اینکه پرچم بالا یکی از ویژگی‌هایی است که باعث می‌شود حریف و دشمن پرچم خود را پایین بیاورد که در این زمینه خبرگزاری فارس ید طولانی دارد.

وی خاطرنشان کرد: تکنیک رسانه‌ای پله دوم در خبرگزاری فارس به خوبی رعایت می‌شود یعنی اینکه حریف و طرف مقابل سعی می‌کنند ماجرا را از پله دوم شروع می‌کنند که پله اول فراموش شود که برای مثال می‌توان به شلیک موشک انصارالله یمن بعد از ریاض به ابوظبی اشاره کرد که البته باعث توقیف روزنامه کیهان توسط دادستانی شد و احتمالاً دادستانی به این موضوع ورود کرده و انصارالله یمن را توقیف خواهد کرد.

مدیر مسئول روزنامه کیهان اظهار داشت: خبرگزاری فارس وقتی خبری را منتشر می‌کند همراه با خبر زمینه و پیوست را هم ارائه می‌دهد. ضمن اینکه از زمان تشکیل این خبرگزاری تا کنون گام‌های بزرگی در این مسیر برداشته شده است.

وی گفت:‌سیدنظام الدین موسوی قطعا به صورت کامل خبرگزاری فارس را ترک نخواهد کرد ضمن اینکه پیام تیرانداز هم به لطف خدا سوابق درخشان و خوبی در عرصه خبر دارد و در خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های مختلفی بوده و اهل قلم است و خبر را به خوبی درک کرده و تحصیلات مرتبط دارد.

شریعتمداری در پایان گفت: این جابه‌جایی‌ها در خبرگزاری فارس به معنای ترک یکی و جایگزینی فرد دیگری نیست، ضمن اینکه در موقعیت فعلی که رسانه نیاز به اقدام فعلی دارد قطعا پیام تیرانداز جایگزین خوبی است.

زاکانیخبرگزاری فارس در قله رسانه‌ها است

در ادامه این مراسم علیرضا زاکانی نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سیدنظام‌الدین موسوی و پیام تیرانداز هر دو، دو روی یک سکه هستند، گفت: این دو بزرگوار بسیجی هستند و ان‌شاءالله بسیجی خواهند ماند.

وی اظهار داشت: رسم روزگار این است که همانند دوی امدادی یک تیم مسئولیت فعالیت خودش را به افراد دیگری می‌سپارد و در نهایت آثار فعالیتش محاسبه می‌شود.

زاکانی با اشاره به اینکه از ربع قرن پیش توفیق آشنایی با سیدنظام‌الدین موسوی را دارد، ابراز داشت: از دهه هفتاد تا کنون چیزی جز صفا، خلوص، تلاش و پیکار شبانه‌روزی همراه با بصیرت در اوج ایثار و فداکاری از او ندیده است.

وی ادامه داد:‌ این اقرار از جانب کسی است که با هر دوی این دو نفر زندگی کرده است.

عضو سابق مجلس شورای اسلامی سابقه آشنایی‌اش با پیام تیرانداز را دهه هفتاد دانست و گفت: او را با همین اوصاف شناختم اینکه چه احساسی را می‌توانم در این شرایط داشته باشم این است که هر دوی این برادر دوست‌های صمیمی من هستند و شرایطم مانند کسی است که در پایان ماه مبارک رمضان عید فطر دارد. در این شرایط آدم مکدر و دغدغه‌مند است که فرصت بزرگی را از دست داده و به استقبال عیدی می‌رود.

زاکانی اظهار داشت: با توجه به خدمات سیدنظام‌الدین موسوی در سال‌های گذشته این خبرگزاری اسباب تأمل و به نوعی حیرت من شد.

وی ادامه داد: خبرگزاری فارس هم یک میدان برای ارائه خدمات در جمهوری اسلامی بود که کسی جز سیدنظام‌الدین نمی‌توانست آن را به هدف مطلوب برساند چرا که از ویژگی‌های آن بزرگوار این است که هرجا احساس کرد انقلاب به حضورش نیاز دارد با همه وجود حاضر شد. اهل قلم و اندیشه بود و در اوج اخلاق و ایثار در میدان حاضر شد.

وی با اشاره به اتفاقات ۱۹ تیرماه ۱۳۷۸ در جریان درگیری خیابان انقلاب اسلامی به حضور و عملکرد سیدنظام‌الدین موسوی اشاره کرد و گفت: در آن شرایط همه به دنبال سالم بیرون آمدن از آن شرایط بودند اما وی جسارت به مقام معظم رهبری را برنتافت و بی‌مهابا فریاد می‌کشید و به جمع توهین‌کنندگان حرکت می‌کرد.

زاکانی این واقع را اوج زشتی و بی‌قانونی و خشونت‌طلبی معاندین انقلاب دانست و گفت: حضور در صحنه‌های مختلف کوی دانشگاه که عده‌ای در آن شرایط دچار افراط و عده‌ای تفریط شدند را امثال سیدنظام‌الدین موسوی تدبیر و مدیریت کردند که نه حق دانشجو تضییع شود و نه کسی بخواهد از این شرایط سواستفاده کند.

وی افزود: خبرگزاری فارس که امروز در قله خبرگزاری‌ها قرار دارد حاصل و مولود این خدمات است چرا که در دهه گذشته دو عرصه اختصاصی تجدیدنظرطلبان یعنی دانشگاه و رسانه در تقابل با نظام قرار گرفته بودند و سعی می‌کردند از این طریق امتیازخواهی داشته باشند که کسانی مانند سیدنظام این دو ابزار را خنثی کردند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سیدنظام‌الدین موسوی در دانشگاه نقش خودش را با قلم به دست گرفتن ادامه داد و با تلاش شبانه‌روزی و قلم زدن در نشریات دانشجویی مسیر حرکتش را در رسانه‌ها ادامه داد. از روزی که قبول مسئولیت در فارس را کرد و تا امروز که آن را تحویل برادرش می‌دهد فاصله زیادی در ابعاد کمی و کیفی دیده می‌شود.

زاکانی تصریح کرد: حوزه کادرسازی، توسعه باشگاه توانا، شکل دادن به دانشگاه و ترویج آن و رقابت با دیگر رسانه‌هایی که رسانه را ملک طلق خود می‌دانستند از خدمات سیدنظام‌الدین موسوی بوده است که باعث شد آنها صحنه را با اهانت کردن و فحش دادن عوض کنند.

وی  یکی از ویژگی‌های موسوی را توجه به موقعیت‌‌های جامعه دانست و گفت: تکیه زدن بر تکیه چنین خبرگزاری با این تنوع گسترده معمولاً افراد را دچار غفلت می‌کند اما وی در مواجهه با مسائل واقعیت جامعه تلخ و شیرین آن را به درستی می‌دید و می‌توانست کمک‌کار باشد. علاوه بر این توجه به نسل امروز و جهت دادن به خواسته‌ها از ویژگی‌های سیدنظام‌الدین موسوی است.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بودن در کنار هر دوی این فعالان رسانه‌ای از افتخاراتش بوده است، گفت: هر دوی این عزیزان محصول انقلاب هستند و الگو و اسوه نسل امروز به شمار می‌آیند چرا که برای خداوند و خالصانه قدم برمی‌دارند.

رئیس اسبق سازمان بسیج دانشجویی ادامه داد: واگذاری این مسئولیت مهم و خطیر به پیام تیرانداز از سوی سیدنظام‌الدین موسوی که هر دو در بسیج دانشجویی و با نفس امام خمینی شکل گرفته‌اند، اتفاقی مبارک است.

وی اظهار امیدواری کرد: پیام تیرانداز بتواند این عرصه را به بهترین نحوه ممکن اداره کند و از وجود سیدنظام‌‌الدین موسوی نهایت استفاده را ببرد.

حدادعادل: خبرگزاری فارس میوه انقلاب اسلامی است

غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی سخنران دیگر این مراسم بود. وی گفت: از بنده بارها برای سخنرانی در این سالن دعوت به عمل آمده است، اما امروز باید صحبت‌های خاصی را به زبان بیاورم.

وی افزود: بنده به حکم وظیفه و برای تشکر از جناب آقای سیدنظام موسوی مدیرعامل خبرگزاری فارس آمدم تا نکاتی را در خصوص عملکرد ایشان عرض کنم، هر چند نمی‌توان تمام خدمات وی را به زبان آورد و فقط خداوند می‌داند که نیروهای مخلص انقلابی در یک دستگاه به چه میزان خدمات ارائه می‌کنند.

حداد عادل ادامه داد: نقش رسانه در دنیای امروز بسیار تأثیرگذار است و هر چه می‌گذرد تأثیر آن بیشتر احساس می‌شود. در کشور ما حدود صد سال و از زمان مشروطه به بعد نقش رسانه‌ها پررنگتر شده است.

وی گفت: در مشروطیت می‌گفتند که رسانه رکن چهارم مردمسالاری است، یعنی بعد از سایر قوا، رکن چهارم در مطبوعات خلاصه می‌شد.

حداد عادل با بیان اینکه در دوران قبل از انقلاب نیروهای مذهبی تجربه قابل توجهی از نظر کار رسانه‌ای و مطبوعاتی نداشتند، گفت:‌از ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ تا سال ۱۳۵۷ مجالی به نیروهای مذهبی داده نمی‌شد و نیروهای انقلابی به سراغ حوزه رسانه نیامده بودند.

وی تصریح کرد: در اوایل انقلاب از حیث نیرو، امکانات و تجربه رسانه‌ای دستمان خالی بود، اما در اسفندماه سال ۱۳۵۷ که بنده در وزارت ارشاد دولت موقت فعال بودم، انقلاب ما با شکوه مردم به پیروزی رسید، اما در آن زمان نیز ما حتی یک روزنامه خودی نداشتیم.

رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی بیان کرد: از آن سال حدود ۹ ماه گذشت تا توانستیم اولین روزنامه را به دست نیروهای انقلابی منتشر کنیم. از آن دوران تاکنون حدود چهل سال می‌گذرد و خوشبختانه نیروهای انقلابی از نظر دست یافتن به امکانات رشد خوبی داشتند که یکی از این امکانات خبرگزاری فارس بوده است.

حداد عادل با بیان اینکه خبرگزاری فارس میوه انقلاب و ثمره تجربه نیروهای انقلابی است، گفت:‌ در چند دهه اخیر ثابت شده است که در هر زمینه‌ای از نظر رسانه‌ای کم آوردیم، شکست خورده‌ایم. امروزه کارهای سیاسی و فرهنگی و اجتماعی بدون توانایی رسانه‌ای به نتیجه نخواهند رسید.

عضو مجمع تشخیص نظام تصریح کرد: در سال ۱۳۷۶ عدم توازن رسانه‌ای بسیار محسوس بود، اما امروز این فاصله بسیار کم شده است و به برکت بصیرت نسل جوان انقلابی تا حد زیادی ضعف و کمبودهای این حوزه برطرف شده است.

حداد عادل در ادامه با اشاره به خدمات ارائه شده توسط سیدنظام موسوی مدیرعامل سابق خبرگزاری فارس، گفت: اگر امروزه شما نام خبرگزاری فارس را بشنوید مفاهمی نظیر مدافع انقلاب بودن و دفاع از ارزش‌ها در ذهن تداعی می‌شود. ارزشگرا بودن یکی از عناصر مهم است، همچنین مدافع مبانی انقلاب بودن از خصوصیات ارزشمند این خبرگزاری محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر در یک مصاحبه مطبوعاتی چندین خبرنگار از رسانه‌های مختلف حضور داشته باشند و بخواهند سؤالاتی را مطرح کنند، زمانی که نوبت به خبرنگار این خبرگزاری می‌رسد، همه کنجکاو می‌شوند که خبرنگار خبرگزاری فارس چه سؤالی را خواهد پرسید. این موضوع به دلیل این است که این خبرگزاری مستقل است و هوای انقلاب را دارد و کسی فکر نمی‌کند که خبرنگار فارس معامله‌گر باشد.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی ایران ادامه داد: شجاعت، صراحت، بسیجی عمل کردن در عرصه رسانه از خصوصیات مهم خبرگزاری فارس بوده و امیدواریم در آینده نیز این چنین باشد.

حداد عادل با بیان اینکه از آنجا که کار رسانه با سرعت عمل بالایی همراه است و خالی از اشتباه نیست، توضیح داد: دیکته ننوشته غلط ندارد اما جلوه عمومی خبرگزاری فارس آنچه بود که بنده به آن اشاره کردم.

وی با بیان اینکه پیشرفت و رشد این خبرگزاری به موازات رشد فناوری ارتباطات بوده است، تصریح کرد: خوشبختانه خبرگزاری فارس از هر امکانی کهدر فضای رسانه‌ای به وجود آمده استفاده کرده و پا به پای تحولات پیش رفته است که این موضوع باعث سرافرازی نیروهای حزب‌الله است.

وی گفت: یکی دیگر از موضوعاتی که باید به آن اشاره کرد، اهتمام مدیرعامل خبرگزاری فارس و همکاران به تربیت نیروهای رسانه‌ای بوده است.

حداد عادل ادامه داد: این خبرگزاری چند سال قبل با فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی در زمینه آموزش ویراستاری برای خبرنگاران مکاتبه‌ای انجام داد که ما آن را پذیرفتیم و خوشبختانه تمامی اساتید پیشکسوت مانند آقایان گیلانی و نجفی از خبرنگاران این رسانه رضایت کامل داشتند.

وی گفت: پس از آن با همت نیروهای خبرگزاری، دانشکده این رسانه تأسیس شد که این موضوع نشان می‌دهد مدیرعامل این خبرگزاری به فکر تربیت نیروهای انقلابی برای این رسانه بوده است. آقای موسوی مسئله اسلام را محدود به مرز جغرافیایی ندید  به قلمرو اسلامی توجه ویژه‌ای داشت و از تمامی نیروهای اسلامی در سایر کشورها مانند افغانستان، عراق، لبنان و سوریه دفاع کرد.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی ایران با بیان اینکه شاعران و نویسندگان نیز از دید مدیرعامل خبرگزاری فارس پنهان نماندند، گفت: بارها در این خبرگزاری طی جلساتی از شاعران و نویسندگان حوزه انقلاب تقدیر به عمل آمد که چند ماه قبل صدمین عصرانه ادبی به همت این خبرگزاری برگزار شد.

حداد عادل تصریح کرد: آقای موسوی روحیه بسیجی، مؤمن، غیرتمند دارد و مرد روزهای سخت بوده است.

رئیس اسبق مجلس شورای اسلامی افزود: آقای موسوی روحیه یک بسیجی دانشجو را در مدیریت نیز نشان داد به طوری که اکنون خبرگزاری فارس مورد اعتماد نیروهای انقلاب اسلامی است.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی تصریح کرد: اکنون اداره این خبرگزاری به دست یکی دیگر از نیروهای مؤمن و انقلابی سپرده می‌شود که وی هم از همین تبار است و امیدوارم آقای پیام تیرانداز نیز در این مجموعه موفق عمل کند و این سرمایه که با همت و سختی نیروهای انقلاب فراهم شده را برای این جبهه سودآورتر کند.

حسینی: خبرگزاری فارس پناه نیروهای انقلابی است

همچنین سیدمحمد حسینی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه این مراسم به کارنامه درخشان و وزین موسوی اشاره کرد و گفت: ان‌شاءالله این کارنامه ذخیره آخرت وی باشد ضمن اینکه سیدعزت‌الله ضرغامی هم از من خواست تا از زحمات سیدنظام‌‌الدین موسوی تقدیر و تشکر ویژه کنم.

وی افزود: امیدواریم پیام تیرانداز مسیر پیشرفت سیدنظام‌‌الدین و خبرگزاری فارس را همچنان طی کند. البته کار وی بسیار دشوار است چرا که مدیر سابق در مسیری محکم و قاطعانه پیشرفت خبرگزاری فارس را پیگیری می‌کرد.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: پیام تیرانداز با روحیه انقلابی، محکم و بسیجی و البته هم‌فکری با دیگران باید مسیر پیشرفت خبرگزاری فارس را طی کند.

وی افزود: کمابیش اقدامات سیدنظام‌الدین موسوی در خبرگزاری فارس بر همگان واضح است و به آن اعتراف دارند که این خبرگزاری از جایگاه والا و ممتازی برخوردار بوده و دوست و غیر دوست، خبر، تحلیل، گزارش و یادداشت این خبرگزاری را با دقت و با توجه می‌نگرند.

حسینی اظهار داشت: خیلی از نیروهای انقلابی در سراسر کشور با کم‌کاری و کم‌توجهی در احزاب و گروه‌ها مواجه هستند و وقتی به شبهات مختلف در فضای مجازی برمی‌خورند به خبرگزاری فارس پناه می‌آورند.

وی افزود: سیدنظام‌الدین موسوی و خبرگزاری فارس مواضع نظام جمهوری اسلامی ایران را به خوبی پیگیری کرده و علی‌رغم فشارهای وارده این مسیر را دنبال می‌کرده و می‌کنند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:‌متأسفانه مواضع غیرانقلابی برخی در داخل منجر به آن شده که خبرگزاری فارس بدون توجه به این مواضع و با شجاعت مواضع انقلابی اسلامی ایران را بیان کرده و بر آن اصرار کند.

وی گفت: کار رسانه استرس‌زا و دشوار است، لذا باید صبر و استقامت در این مسیر داشت و پیام تیرانداز به آن توجه ویژه‌ای کند.

حسینی اظهار امیدواری کرد که خبرگزاری فارس که رتبه برتری را در منطقه و جهان اسلام و کشور دارد همچنان بتواند این جایگاه را حفظ کند، هرچند که ما در عرصه رسانه نقطه ضعف داریم اما امیدواریم خبرگزاری فارس بتواند ضعف رسانه‌ای این مسیر را جبران کند.

وی افزود: خبرگزاری فارس در زمینه کشف نیروها و استعدادهای متعهد و مؤمن و با انگیزه گام‌های جدی برداشته است.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی  گفت: پیام تیرانداز قطعاً با قدرت و شجاعت مواضع انقلابی خود و خبرگزاری فارس را حفظ کرده و در عرصه دفاع از انقلاب و ابراز شبهات مختلف در فضای مجازی و علیه نسل جوان گام‌های جدی برخواهد داشت.

وی با بیان اینکه باید به خبرگزاری فارس به چشم امید نگاه کنیم، اظهار داشت: این خبرگزاری توانسته نیروهای انسانی دیگر رسانه‌ها را هم تأمین کند.

حسینی در پایان گفت: کارهای زیادی در بخش‌های مختلف نیروی انسانی و… در خبرگزاری فارس صورت گرفته که باید مدیریت جدید این مسیر را با قدرت و مستحکم پیگیری کند.

موسوی: فارس زبان گویای نظام است

 سیدنظام‌الدین موسوی مدیرعامل پیشین خبرگزاری فارس، سخنران دیگر این مراسم بود.

وی بابیان اینکه خبرگزاری فارس به‌عنوان یکی از تأثیرگذارترین جبهه‌های انقلاب اسلامی است، گفت: حدود ۶ سال در این خبرگزاری خدمت می‌کردم که به عنوان یک مدیر سخن بسیار و فرصت اندکی دارم. به اجمال می‌گویم این ۶ سال جز عشق ندیدم و جز عشق هیچ نبود.

وی ادامه داد: اهل رسانه درک می‌کند، جا، فضا و کاری مثل رسانه و خبرگزاری فارس که فعالیت شبانه‌روزی دارد و تمامی موضوعات خبری دنیا و کشور را در برمی‌گیرد، جز با عشق نمی‌تواند باشد.

مدیرعامل پیشین خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه از ابتدای تأسیس این خبرگزاری به دعوت مدیریت وقت (فضائلی) به‌عنوان دبیر اخبار ویژه در این خبرگزاری فعال بوده است، اظهار داشت: پس از حضور مقدم‌فر به‌عنوان مشاور و هیأت‌مدیره به ادامه فعالیت پرداختم و از سال ۹۰ ناخواسته و از روی تصادف و ناچاری قرعه مدیریت خبرگزاری فارس به نام من افتاد.

وی ابراز داشت: زمانی که خبرگزاری را تحویل گرفتم، خبرگزاری وارد یک اوج شده بود. نهال خبرگزاری نورس بود و نیاز به تثبیت داشت. تلاش کردم با تثبیت جایگاه خبرگزاری به‌عنوان خبرگزاری موثر جمهوری اسلامی با همت و مجاهدت دوستانم در مسیر رفتن و شدن، قدم بردارم.

به گفته موسوی متناسب با شرایط اخبار، رصد و حرکت خبرگزاری ادامه پیدا کرد. جریان‌سازی فرهنگی و پایه‌گذاری ساختار خبرگزاری متناسب با تحولات فنی شایسته یک رسانه تراز انقلاب اسلامی ادامه پیدا کرد و به لطف خداوند و تلاش و همت همکارانم توانستیم این جایگاه را ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: در مسیر رفتن و تأثیرگذاری و تأثیر پذیری از تحولات زمانه سعی کردیم فارس در رده اول و زبان گویای انقلاب باشد.

مدیرعامل پیشین خبرگزاری فارس با تأکید بر اینکه خبرگزاری باید در مسیر تراز انقلاب اسلامی حرکت کند، اظهار داشت: ممکن است در برخی از شرایط جمهوری اسلامی بر اساس مصلحت‌اندیشی و ملاحظات برخی مسائل را مطرح نکند، اما خبرگزاری فارس باید سخنگوی انقلاب اسلامی باشد.

موسوی افزود: ما در این خبرگزاری در عین اینکه تلاش می‌کردیم کار تخصصی و حرفه‌ای ارائه کنیم، از انقلابی عمل کردن نترسیدیم، شاید اشتباهاتی داشتیم و گاهی مسیر را درست تشخیص ندادیم اما انگیزه، باور و ایمان‌مان این بود که در مسیر انقلاب حرکت کنیم.

وی بابیان اینکه همت این خبرگزاری بر این بوده که متعلق به یک حزب و گروه نباشد، خاطرنشان کرد: همه جریانات انقلاب را نمایندگی می‌کنیم و سعی می‌کنیم همه کسانی که برای انقلاب اسلامی نفس می‌کشند را ببینیم.

به گفته وی خبرنگاران این مجموعه سعی کرده‌اند در مسائل مختلف جریان‌ساز باشند و درعین حال استقلال رسانه‌ای‌شان را حفظ کنند.

مدیرعامل پیشین خبرگزاری فارس تصریح کرد: در جایی که احساس می‌کردیم مسائل مبتنی بر منویات رهبری پیش می‌رود، حمایت‌مان را در این خبرگزاری اعلام می‌کردیم و جایی که احساس می‌شد بر اساس منویات رهبری عمل نمی‌شود با حفظ استقلال تریبون انقلاب می‌شدیم.

موسوی با اشاره به اینکه برای ساختار خبرگزاری فارس تلاش‌های بسیاری صورت گرفته است، ابراز داشت: محل خبرگزاری پیش از این جایگاه مناسب و در شأن نبود و ساختمان جدید با همت همکارانم ایجاد شد.

وی ادامه داد: تأسیس دانشکده خبرگزاری، بخش پژوهشی خبرگزاری و نشر کتاب و بولتن از دیگر خدمات ارائه‌شده در سال‌های گذشته است.

مدیرعامل پیشین خبرگزاری فارس بابیان اینکه شعار ما عدالت رسانه‌ای بوده است، گفت: همیشه مرکز و تهران مورد توجه بود و با تأسیس سایت‌های استانی در ۳۱ استان کشور سعی کردیم این عدالت برقرار شود.

سیدنظام‌الدین موسوی افزود: زیرساخت فنی خوب و طراحی نرم‌افزار مناسب در کنار کارهای حرفه‌ای خبری از دیگر فعالیت‌های سال‌های گذشته بوده است. افزون بر این هر جا حس کردیم خلائی وجود دارد وارد شدیم مثل برگزاری مراسم بزرگداشت برای فعالان رسانه‌ای و فرهنگی انقلاب اسلامی.

وی بابیان اینکه رسانه‌ای مثل فارس مطالبات و فشارهای متعددی را تحمل می‌کند، اضافه کرد: فشار دشمنانی که این خبرگزاری را سد رسانه‌ای بزرگ می‌دانند و کسانی که در داخل کشور فارس را رقیب خود برمی‌شمرند در کنار افرادی که تفکر ما را نمی‌پسندند فشارهای زیادی را ایجاد کرد اما همه آن را تحمل کردیم؛ چراکه افق روشنی را می‌دیدیم.

مدیرعامل پیشین خبرگزاری فارس خاطرنشان کرد: خبرگزاری فارس در حال حاضر برترین خبرگزاری کشور به لحاظ شاخص‌های حرفه‌ای و میزان مخاطب است. از لحاظ رتبه‌بندی نیز در میان خبرگزاری‌ها مقام نخست را دارد اما در این موضوع متوسل به خطا و تقلب نشده است.

سیدنظام‌الدین موسوی حضور پیشگام خبرگزاری فارس در پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی را از دیگر تمایزات این خبرگزاری با سایر خبرگزاری‌ها برشمرد و گفت: این جایگاه به مدد لطف الهی و همت همکارانم در خبرگزاری فارس به‌دست آمده است.

وی با اذعان بر اینکه خبرگزاری فارس امروز منبع خبری برای بسیاری از خبرگزاری‌های بین‌المللی و داخلی است اظهار داشت: بسیاری از بزرگان جامعه شهادت می‌دهند که نگاهشان بر اساس تحلیل‌های این خبرگزاری سمت و سو پیدا می‌کند و اخبار به‌روز را از این خبرگزاری دریافت می‌کنند.

مدیرعامل پیشین خبرگزاری فارس تأسیس دانشکده خبرگزاری را به‌عنوان محل و محمل کادرسازی وتربیت ۳۰۰ دانشجو در مقاطع فوق دیپلم و لیسانس از دیگر افتخارات این مجموعه دانست و گفت: ۵۰ عنوان کتاب از سوی خبرگزاری فارس منتشر شده که برای انتشار آن تأکید بر سودده بودن آن شده است.

سیدنظام‌الدین موسوی، یاسر جبرائیلی را از چهر‌ه‌های علمی و اندیشمند و از نخبگان علمی کشور خواند و اظهار داشت: وی مشاوری امین برای من بود که بسیاری از فعالیت‌ها در بخش پژوهش با حضور او پیش رفت.

وی اعلام کرد: ۳۰۰ میلیارد بدهی انباشته خبرگزاری پس از پایان مسئولیتم به طور کامل تسویه شد.

مدیرعامل پیشین خبرگزاری فارس با اشاره به تعبیر زاکانی از اینکه سیدنظام‌الدین موسوی و تیرانداز دو روی یک سکه هستند، ابراز داشت: هر کس فکر می‌کند با آمدن تیرانداز خبرگزاری فارس از مسیرش خارج می‌شود‌، اشتباه می‌کند. من ایشان را از سال ۸۰ و در جریان فعالیت‌های دانشگاهی می‌شناسم. هیچ رانتی ایشان را به این مقام نرسانده، تیرانداز خبر را از صفر شروع کرده و بدون برخورداری از هیچ پشتوانه‌ای در عرصه‌های مختلف وارد شده است.

سیدنظام‌الدین موسوی ادامه داد: یقین دارم با حضور تیرانداز در مقام مدیرعاملی خبرگزاری فارس و همت همکارانم اگر پیش از این گام اول را برداشته‌ایم با حضور وی ۱۰ گام پیش خواهیم رفت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=238519

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر