2

بیت‌المقدس پایتخت مشترک فلسطین و رژیم صهیونیستی است

  • کد خبر : 238761
  • ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۴

ترزا می نخست‌ وزیر انگلیس روز چهارشنبه در واکنش به تصمیم دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر شناسایی بیت‌المقدس به‌ عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، در پارلمان انگلیس گفت که وضعیت این شهر باید در جریان مذاکرات صلح میان این رژیم و فلسطینیان مشخص شود.

ترزا می نخست‌ وزیر انگلیس روز چهارشنبه در واکنش به تصمیم دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر شناسایی بیت‌المقدس به‌ عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، در پارلمان انگلیس گفت که وضعیت این شهر باید در جریان مذاکرات صلح میان این رژیم و فلسطینیان مشخص شود.
تصویر بیت‌المقدس پایتخت مشترک فلسطین و رژیم صهیونیستی است

به گزارش افق نیوز ، «می» ‌افزود: موضع ما تغییری نکرده است و این شهر باید به‌عنوان پایتخت مشترک دولت‌های فلسطین و اسرائیل شناسایی شود. ما به حمایت خود از تشکیل دو کشور فلسطین و اسرائیل ادامه می‌دهیم و از اهمیت بیت‌المقدس آگاه هستیم.
وی همچنین اظهار داشت که قصد دارد تا در این باره با ترامپ گفت‌وگو کند.
«می» این اظهارات را در پاسخ به سؤال «بن برادشو» نماینده مجلس عوام بیان داشت که پرسید: به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت اسرائیل توسط دونالد ترامپ، آسیب جدی به روند صلح میان فلسطین و اسرائیل می‌زند. آیا نخست‌وزیر در این ‌باره مورد مشورت قرارگرفته و اگر چنین است ایشان چه پاسخی داده و آیا قصد دارد چنین تصمیمی را محکوم کند؟
سخنان نخست‌وزیر انگلیس، تازه‌ترین رویارویی سیاسی وی با رئیس‌جمهوری آمریکا در هفته‌های اخیر به شمار می‌رود. می هفته گذشته نیز بازنشر تصاویر ویدیویی ضد اسلامی یک گروه افراطی توسط رئیس‌جمهوری آمریکا را اقدامی «اشتباه» خوانده بود.
رئیس‌جمهوری آمریکا با وجود مخالفت‌های گسترده جهانی و منطقه ای، قصد دارد امروز (چهارشنبه) تصمیم خود را برای به رسمیت شناختن قدس به‌ عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و شروع روند انتقال سفارتخانه واشنگتن از تل‌آویو به قدس اعلام کند که کنگره آمریکا در ۲۳ اکتبر ۱۹۹۵ تصویب کرده است.
دولت‌های مختلف آمریکا از آن زمان تاکنون از اجرای این مصوبه کنگره امتناع کرده‌اند، اما ترامپ براساس وعده های تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری خود، قصد دارد این مصوبه را اجرا کند.
کاخ سفید تاکنون اجرای این مصوبه را هر ۶ ماه یکبار به تاخیر انداخته است. پیش ‌از این محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی هشدار داده بود که تصمیم ترامپ مبنی بر به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به‌ عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، منجر به ‘نابودی روند صلح خاورمیانه’ خواهد شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=238761

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر