1

مصوبه AFC ما را میزبان همه بازیها کرد

  • کد خبر : 238821
  • ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱

«علی کفاشیان» نایب رئیس فدراسیون فوتبال گفت: با صراحت می گویم با مصوبه کنفدراسیون فوتبال آسیا ما باید از همه بازی ها میزبانی کنیم.

به گزارش ایرنا از فدراسیون فوتبال، علی کفاشیان روز پنجشنبه در سمینار هم اندیشی و دانش افزایی روسای هیات فوتبال استانها و کمیته فدراسیون فوتبال گفت: من به عنوان عضو هیات رئیسه AFC اعلام می کنم که در جلسه هیات رئیسه کنفدراسیون فوتبال آسیا، نظر همه اعضا این بود که تمامی مسابقات به صورت رفت و برگشت برگزار شود و هیچ تبصره ای نداشت.
وی ادامه داد: هیچ یک از اعضا اعتقادی به وجود استثنا درباره ایران نداشت و خوشبختانه جووانی اینفانتینو رئیس محترم فیفا هم در این جلسه حضور داشت و به صراحت گفت «داستان فوتبال از سیاست جداست و همه کشورها حق دارند در کشور خود از بازیها میزبانی کنند.» به دلیل همه اتفاقاتی که در جلسه هیات رئیسه افتاده به صراحت می گویم در مصوبه هیات رئیسه هسچ تبصره و استثنایی وجود نداشت.
عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال سپس گفت: ما باید منتظر اعلام مکتوب مصوبه باشیم و اگر در آن نامه بازیهای خانگی ما در ایران نباشد، از همه اعضای هیات رئیسه کنفدراسیون استعلام خواهیم گرفت و مطمئن هستم همه آنها جپاب خواهند داد ایران باید در خانه خود از همه بازیها پذیرایی کند. مگر آنکه AFC بتوند ثابت کند که کشور ما ناامن است که این البته ادعایی واهی است.
درپی اعتراض عربستان به نبودن امنیت در ایران برای برگزاری دیدار‌های بین المللی، کمیته مسابقات AFC طبق مشورتی که با کمیته امنیت فیفا انجام داد اعلام کرد دیدار نمایندگان ایران و عربستان در این کشور‌ها برگزار نشود.
فدراسیون فوتبال با مشارکت و همراهی وزارت امور خارجه و وزارت ورزش و جوانان از یک سال و نیم قبل برای اعتراض به این حکم پیگیری‌های جدی‌ای را انجام داد چراکه حکم برگزاری دیدار بین تیم‌های ایرانی و عربستانی به دلیل مسائل امنیتی با شرایط موجود در ایران و حتی برنامه‌های AFC مغایرت داشت. با وجود امنیت ایران سبب شده است تا عراق دیدار‌های حساس خود مقابل ژاپن و استرالیا را در کشورمان برگزار کند، اما باشگاه‌های ایرانی از میزبانی بخشی از بازی‌های بین المللی خود محروم می‌شوند.
در نشست اخیر کمیته مسابقات اعلام شد براساس قرعه کشی رقابت‌های فصل ۲۰۱۸ لیگ قهرمانان آسیا که که چهارشنبه ۱۵ آذر ماه ( ۶ دسامبر) برگزار شد بازی‌ها باید به صورت رفت و برگشت در کشور‌های حاضر در این رقابت‌ها برگزار شود. در این حکم هیچ اشاره‌ای نشده است که ایران و عربستان از بحث میزبانی محروم هستند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=238821

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر