1

بررسی نیم فصل اول هفدهمین دوره لیگ برتر – بخش اول؛ عملکرد تیمها در بازی های خانگی

  • کد خبر : 238825
  • ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵

نیم فصل نخست رقابت های لیگ برتر ایران خاتمه یافت و در پایان هفته پانزدهم تنها دو تیم در بازی های خانگی بدون شکست به کار خود پایان دادند.

نیم فصل نخست رقابت های لیگ برتر ایران خاتمه یافت و در پایان هفته پانزدهم تنها دو تیم در بازی های خانگی بدون شکست به کار خود پایان دادند.
سپاهان استقلال بررسی نیم فصل اول هفدهمین دوره لیگ برتر – بخش اول؛ عملکرد تیمها در بازی های خانگی

افق نیوز/در نیم فصل نخست که تیم های حاضر در لیگ برتر ۷ یا ۸ بازی در خانه برگزار کردند که طی آن تیم های میزبان موفق به زدن ۱۴۳ گل (بدون احتساب بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان) شدند. در ادامه گزارش آماری از عملکرد تیم های لیگ برتری در نیم فصل نخست لیگ هفدهم در بازی های خانگی را می خوانید.

 

تنها دو تیم فولاد خوزستان و پیکان توانستند بازی های خانگی خود را بدون شکست پشت سر گذاشته و هیچ باختی را متحمل نشدند. همچنین ضعیف ترین میزبان در نیم فصل اول، مشکی پوشان مشهد است که در این مدت سه مربی را روی نیمکت خود داشت و با ۵ باخت بیشترین بازی خانگی را به تیم های میهمان واگذار کرد.

 

پارس جنوبی جم موفق ترین تیم بازی های خانگی در نیم فصل اول بود که ۵ بازی خود در خانه را با پیروزی به پایان رساند تا در جدول بازی های خانگی تیمها صدرنشین باشد. شاگردان مهدی تارتار با ۷ امتیاز و ۱۶ امتیاز در صدر این جدول قرار دارند و پیکان هم با ۱۶ امتیاز از ۸ بازی در رده دوم است.

 

نکته جالب در جدول مربوط به بازی های خانگی، حضور استقلال تهران در رده های بالایی جدول است. آبی پوشان از ۸ بازی که میزبان بودند، در ۶ بازی کلین شیت کرده و تنها یک شکست را متحمل شدند. سه چهارم از گل های زده آبی پوشان در بازی های خانگی به ثمر رسید و از مجموع ۵ برد این تیم در لیگ هفدهم، ۴ پیروزی در بازی های خانگی این تیم به دست آمد. استقلال در بازی های خانگی خود ۱۵ امتیاز به دست آورد که معادل ۷۵ درصد امتیازات این تیم است. از سوی دیگر، پرسپولیس که در فصل گذشته عملکرد فوق العاده ای در بازی های خانگی داشت، حتی در صورت پیروزی در دیدار عقب افتاده خود که میزبان صنعت نفت آبادان خواهد بود، به رده پنجم بازی های خانگی صعود می کند.

 

پیکان بیشترین بازی متوالی خانگی را بدون شکست پشت سر گذاشته و در ۸ بازی به برد یا مساوی رسیده است. مشکی پوشان مشهد که تنها تیم بدون برد در بازی های خانگی است، بیشترین بازی متوالی خانگی را بدون برد سپری کرد و در تمامی ۸ بازی خانگی در دور رفت، در هیچ دیداری نتوانست به ۳ امتیاز کامل بازی دست یابد.

 

نفت تهران در کنار مشکی پوشان مشهد کمترین گل های زده در بازی های خانگی را دارند؛ این دو تیم در خانه ۴ گل وارد دروازه تیم های حریف کرده اند اما نفت تهران از همین چهار گل بیشترین استفاده را برده و توانستند به ۳ پیروزی دست یابند. برترین خط حمله در بین تیم های میزبان به تیم پدیده مشهد اختصاص دارد که ۱۶ بار در بازی های خانگی به گل رسید. پس از این تیم مشهدی، پارس جنوبی جم و ذوب آهن اصفهان با ۱۲ گل زده در رده بعدی قرار می گیرند.

 

سپیدرود رشت هم تنها تیم نیم فصل اول به حساب می آید که در خانه خود نتیجه مساوی نداشت؛ ۳ برد و ۴ باخت حاصل هفت بازی خانگی این تیم در نیم فصل اول بود. در نقطه مقابل، سپاهان اصفهان در خانه بیشترین تساوی را در نیم فصل اول داشت و ۵ بازی خانگی این تیم با نتیجه مساوی به پایان رسید.

 

گسترش فولاد تبریز و مشکی پوشان مشهد بدترین خط دفاعی را در خانه داشتند و ۱۱ بار دروازه این دو تیم در بازی های خانگی باز شد. بعد از این تیمها، دو نماینده دیگر تبریز و مشهد در زمره ضعیف ترین خطوط دفاعی نیم فصل قرار گرفتند. تراکتورسازی و پدیده مشهد هر دو با ۹ گل خورده در رده بعدی قرار دارند.

 

بهترین و بدترین تفاضل گل در بازی های خانگی به تیم های مشهدی اختصاص یافت؛ پدیده مشهد با تفاضل گل مثبت ۷ و مشکی پوشان مشهد با تفاضل گل منفی ۷ بهترین و بدترین تفاضل گل را داشتند. البته پرسپولیس یک بازی خانگی معوقه در پیش دارد و در صورت برتری در آن دیدار می تواند بهترین تفاضل گل در بازی های خانگی را به نام خود ثبت کند. در حال حاضر، تفاضل گل سرخپوشان در خانه مثبت ۶ است.

نود

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=238825

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر