2

ابوشریف: مسلمانان در حمایت از قدس و مسجدالاقصی به‌پاخیزند

  • کد خبر : 238860
  • ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران از مسلمانان تمام دنیا خواست تا در حمایت از قدس و مسجد الاقصی به‌پا خیزند.

 “ناصر ابوشریف” نماینده جنبش جهاد اسلامی در تهران در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری تسنیم درباره اقدام روز چهارشنبه “دونالد ترامپ” رئیس جمهور آمریکا در به‌رسمیت شناختن شهر قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی صحبت کرد.

آمریکا از ضعف و گسستگی در داخل جهان اسلام استفاده کرد

وی در این مصاحبه گفت: کنگره آمریکا از سال ۱۹۹۴، شهر قدس را به‌عنوان پایتخت اسرائیل به‌رسمیت شناخت و از دولت وقت خواست تا سفارت آمریکا را به قدس منتقل کند اما رؤسای جمهور آمریکا این قانون را اجرایی نکردند اما ترامپ در رقابت‌های انتخاباتی خود این موضوع را ذکر کرد و در همان ابتدا نیز به‌دنبال اجرایی کردن این دستور بود اما با چالش‌های متعددی مواجه شد اما در نهایت این تصمیم را اجرایی کرد. البته موضع آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی و ظلم و اشغالگری و جنایت‌هایش‌ کاملاً آشکار است. از سوی دیگر اکثر مشاوران ترامپ از راست‌گراها هستند که از مسلمانان متنفر هستند. همچنین کسی که به‌عنوان مشاور در موضوع فلسطین انتخاب شده کوشنر می‌باشد که داماد ترامپ بوده و یکی از یهودیان صهیونیست حامی شهرک‌سازی در کرانه باختری و قدس به‌شمار‌ می‌آید. از سوی دیگر می‌توان به برخی عوامل مساعد در منطقه نیز اشاره کرد. برخی از کشورهای عربی از ترامپ و حضورش در کاخ سفید استقبال کردند و آنها انتظار حمایت آمریکا از این کشورها در قبال برخی از کشورهای منطقه و به‌خصوص ایران را دارند، بنابراین آمریکا از حالت ضعف و گسستگی در داخل جهان اسلام استفاده کرد و ترامپ تصمیم خود برای به‌رسمیت شناختن قدس به‌عنوان پایتخت اسرائیل را به‌راحتی عملی کرد.

مسلمانان در حمایت از قدس و مسجدالاقصی به‌پاخیزند

ابوشریف در پاسخ به سؤال دیگری درباره موضع کشورهای اسلامی در قبال این طرح آمریکا گفت: باید بگویم که از دولت کشورهای عربی انتظار زیادی وجود ندارد چون اگر بی‌تفاوتی کشورهای عربی وجود نداشت، دولت آمریکا این تصمیم را اتخاذ نمی‌کرد. به‌خوبی می‌دانیم که هماهنگی‌هایی میان کوشنر با ولیعهد عربستان و ولی‌عهد امارات وجود دارد و هماهنگی‌هایی نیز پیش از اعلام این تصمیم ترامپ وجود داشته است، بنابراین اعتقاد داریم که ملت‌ها باید به وظایف خود در قبال مقدسات به‌پا خیزند و دفاع از عقاید و قبله نخست مسلمانان از واجبات اسلامی است و همه مسلمانان می‌بایست در حمایت از قدس و مسجد الاقصی به‌پا خیزند، در این صورت دولت‌ها نیز تحت فشارهای مردم خود مجبور به اتخاذ تصمیمات قاطعانه‌ای خواهند شد. کشورهای عربی می‌بایست در وهله نخست طرح خود درباره فلسطین را لغو و موضع خود را در قبال این اقدام آمریکا آشکارا اعلام کنند.

ملت فلسطین برای مقابله با صهیونیست‌ها به حمایت مسلمانان نیاز دارد

نماینده جهاد اسلامی در ادامه این مصاحبه گفت: وظیفه بزرگتر بر دوش ملت فلسطین قرار دارد و سازمان آزادی‌بخش فلسطین و تشکیلات خودگردان فلسطین باید به‌رسمیت شناختن اسرائیل را لغو و روند مسالمت‌آمیز با رژیم صهیونیستی را متوقف کرده و توافق اسلو را برای همیشه به خاک بسپارند و به روند متحد کردن ملت فلسطین سرعت ببخشند و هرگونه مشروعیت اسرائیل بر تمامی سرزمین فلسطین و نه قدس را زیر سؤال ببرند، این از جمله موارد مهمی است که در زمان کنونی باید اتخاذ شود. اما تردیدی وجود ندارد که ملت فلسطین در راستای ایستادگی و پایداری به حمایت و پشتیبانی امت اسلامی نیاز دارد تا قادر باشد انتفاضه وسیعی را در مقابله با این رژیم برای آزادسازی قدس و کرانه باختری به راه اندازد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=238860

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر