1

روشی طلائی برای درمان سنگ کلیه

  • کد خبر : 239978
  • ۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵

یک متخصص و جراح کلیه در خصوص روش‌های جراحی و درمان سنگ کلیه توضیحاتی را ارایه کرد.

خبرگزاری فارس: روشی طلائی برای درمان سنگ کلیه

حسین کرمی متخصص جراحی کلیه در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس در خصوص روش خروج سنگ‌های کلیه بدون انجام برش و شکاف جراحی اظهار داشت: امروزه PCNL درمان طلائی برای سنگ‌های بزرگ کلیه و سنگ‌هایی که به سنگ‌شکنی جواب نمی‌دهند، بشمار می‌رود.

وی در خصوص مواردی باید از روش PCNL برای خارج کردن سنگ‌های کلیه استفاده کرد توضیح داد: طی چند دهه اخیر از روش‌هایی نظیر سنگ‌شکنی با امواج صوتی برای از بین بردن سنگ‌های کوچکتر از دو سانتی‌متر و روش PCNL برای برداشتن سنگ‌هایی بزرگتر از دو سانتی‌متر استفاده می شود که در این ۹۵ درصد از موارد می‌توان سنگ کلیه را بدون شکاف وسیع درمان کرد.

این جراح کلیه درخصوص مزایای این روش گفت: در این روش نسبت به سایر روش‌ها بیمار درد کمتری را متحمل خواهد شد همچنین به دلیل شکاف کوچک ایجاد شده بیمار پس از چند روز استراحت می‌تواند زندگی روزمره خود را از سر گیرد.

کرمی درخصوص عوارض این روش جراحی گفت: در این روش ممکن است از محل سوراخ شده در پهلوی بیمار ترشحات ادراری خارج شود، همچنین تب و لرز از دیگر عوارض این جراحی است که در صورت مشاهده این عوارض بیمار باید با پزشک خود مشورت کند که برای برطرف کردن این عارضه پزشک با یک عمل سرپایی اقدام به کارگذاشتن لوله حالب این عارضه را برطرف می‌کند اما بطور کلی این نوع جراحی از عوارض بسیار کمی برخوردار است.

سنگ کلیه یکی از بیماری‌هایی است که بر اثر اتصال مواد معدنی، اسیدها و نمک‌ها در داخل کلیه به‌وجود می‌آید. این سنگ‌ها در کلیه قرار دارند و می‌توانند گاهی اوقات موجب انسداد دستگاه ادراری شوند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=239978

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر