2

 تصویب قطعنامه ” قدس” در مجمع عمومی سازمان ملل شکستی تاریخی برای آمریکا بود

  • کد خبر : 240092
  • ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۵

یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: آمریکا پیش از تصویب قطعنامه‌ای در خصوص قدس در مجمع عمومی سازمان ملل کشورها را تهدید کرده بود که به آن رای مثبت ندهند ولی تصویب این قطعنامه نشان می‌دهد که دوران تهدیدها و خط و نشان کشیدن‌های آمریکا به پایان رسیده است .

یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: آمریکا پیش از تصویب قطعنامه‌ای در خصوص قدس در مجمع عمومی سازمان ملل کشورها را تهدید کرده بود که به آن رای مثبت ندهند ولی تصویب این قطعنامه نشان می‌دهد که دوران تهدیدها و خط و نشان کشیدن‌های آمریکا به پایان رسیده است .

حسن هانی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به سوالی در خصوص رای گیری در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در خصوص قطعنامه قدس خاطر نشان کرد: مجمع عمومی سازمان ملل متحد با ۱۲۸ رای مثبت در مقابل ۹ رای منفی و ۵ رای ممتنع نشان داد که صف آرایی جدیدی در مقابل سیاست‌های هژمونی ترامپ در جامعه جهانی به وجود آمده است.

وی ادامه داد:‌این مصوبه نشان می‌دهد که وجدان جامعه‌ جهانی برای تقابل با زیاده خواهی‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی همچنان بیدار است در حقیقت تصمیم ترامپ مبنی بر شناسایی بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی با قوانین بین‌المللی و مصوبات سابق سازمان ملل و همچنین مجمع عمومی سازمان ملل کاملا مغایرت دارد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان این که آمریکا پیش نویس قطعنامه‌ای را در شورای امنیت سازمان ملل در خصوص قدس وتو کرده بود گفت: قبل از طرح موضوع قدس در مجمع عمومی نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل تهدید کرده بود که هر کشی که رای مثبت به قطعنامه‌ای به مجمع عمومی سازمان ملل بدهد در لیست سیاه قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: با وجود تهدیدهای  آمریکا این قطعنامه با ۱۲۸ رای تصویب شد و این نشان می‌دهد که اکنون آمریکا در انزوای سیاسی کامل قرار گرفته است و در حقیقت حتی کشورهای اروپایی هم آمریکا را تنها گذاشته‌اند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به اتحاد شکل گرفته علیه تصمیم ترامپ در خصوص به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی افزود: آمریکا و اسرائیل در چالش سیاسی بزرگی قرار دارند و نمی‌توانند از طریق تصمیم‌گیری‌های یک جانبه جامعه جهانی را با خود همراه سازند .

وی ادامه داد: رای مثبت به قطعنامه در خصوص قدس در مجمع عمومی سازمان ملل متحد شکست بزرگی در تاریخ ایالت متحده آمریکا محسوب می‌شود. هر چند که مصوبه اخیر مجمع عمومی سازمان ملل متحدجنبه اجرایی ندارد ولی جنبه اعتباری بسیار بالا بوده و نشان می‌دهد که جامعه جهانی در مقابل آنها ایستاده و نه مقابل آنها.

هانی زاده تاکید کرد: قطعنامه اخیر مجمع عمومی سازمان ملل در خصوص قدس به آمریکایی‌ها نشان داد که دیگر نمی‌تواند با تهدید و نفوذ خود اجماعی علیه کشورهای مستقل ایجاد کند و به همین دلیل این شکست بزرگی برای دونالد ترامپ  است . هم نتانیاهو نسخت وزیر رژیم صهیونیستی و هم ترامپ موضع گیری‌های شدیدی علیه سازمان ملل که نهادی بین المللی است  داشتند و این حاکی از عصبانیت آنهاست.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=240092

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر