2

واکنش اردن به تصمیم گواتمالا در انتقال سفارتخانه این کشور به قدس

  • کد خبر : 240234
  • ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۶

وزیر خارجه اردن در واکنش به تصمیم گواتمالا برای انتقال سفارتخانه این کشور از تل آویو به قدس اعلام کرد: این اقدام پوچ، تحریک آمیز و نقض قوانین بین المللی است.

پرچم اردن
وزیر خارجه اردن در واکنش به تصمیم گواتمالا برای انتقال سفارتخانه این کشور از تل آویو به قدس اعلام کرد: این اقدام پوچ، تحریک آمیز و نقض قوانین بین المللی است.

به گزارش افق نیوز، «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن امروز دوشنبه با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر به تصمیم «جیمی مورالس» رئیس جمهوری گواتمالا برای انتقال سفارتخانه این کشور از تل آویو به قدس واکنش نشان داد.

وزیر خارجه اردن در این باره نوشت: ما تصمیم دولت گواتمالا مبنی بر انتقال سفارت به بیت المقدس را محکوم و این اقدام را پوچ، تحریک آمیز و نقض قوانین بین المللی می دانیم.

«ایمن الصفدی» در ادامه تصریح کرد: قدس اشغالی پایتخت دولت فلسطین است و باید بر اساس مرزهای ۴ جولای ۱۹۶۷ و بر مبنای راه حل دو دولتی به عنوان تنها راه منتهی به صلح تأسیس شود.

این در حالیست که «جیمی مورالس» رئیس جمهوری گواتمالا ساعاتی پیش از انتقال سفارت این کشور به بیت‌المقدس خبر داده بود.

وی در این باره اعلام کرد که تصمیم مذکور را پس از صحبت‌هایی که با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی داشته، اتخاذ کرده است.

گفتنی است گواتمالا یکی از ۹ کشوری است که هفته گذشته به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل علیه تصمیم آمریکا در به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، رأی منفی داده بود.

شایان ذکر است، مجمع عمومی سازمان ملل روز ۲۱ دسامبر سال جاری میلادی با ۱۲۸ رأی موافق، ۹ رأی مخالف و ۳۵ رأی ممتنع، پیش‌نویس قطعنامه مربوط به وضعیت قدس را به تصویب رساند.

کشورهای مخالف با این قطعنامه، آمریکا، گواتمالا، هندوراس، جزایر مارشال، میکرونزی، نائورو، پالائو، توگو و رژیم صهیونیستی بودند.

گفتنی است دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ۶ دسامبر سال جاری میلادی (۱۵ آذر ماه) اعلام کرده بود که قصد دارد سفارت آمریکا را به بیت المقدس منتقل کند و آن را به عنوان پایتخت رژیم جعلی صهیونیستی معرفی کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=240234

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر