2

قطعه یک آزادراه به نوروز می‌رسد اگر …

  • کد خبر : 240242
  • ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۴

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران- شمال معتقد است شانس آن وجود دارد که قطعه نخست این آزادراه در نوروز سال ۹۷ زیر بار ترافیک نماند.

 آزادراه تهران - شمال

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران- شمال معتقد است شانس آن وجود دارد که قطعه نخست این آزادراه در نوروز سال ۹۷ زیر بار ترافیک نماند.

به گزارش افق نیوز/ مهران اعتمادی در نشست خبری با بیان این مطلب اظهار کرد: در حال حاضر پیشرفت قطعه نخست آزادراه تهران- شمال به حدود ۸۹ درصد رسیده است و این دیدگاه را داریم که در صورت انجام مقدمات لازم این قطعه با پیشرفت ۹۵ درصدی در عید ۹۷ به بهره‌برداری برسد. البته هنوز این موضوع در حال بررسی است ولی برنامه ما به زیر بار ترافیک بردن آن در نوروز ۹۷ است.

وی درباره آخرین وضعیت قطعه دوم این آزادراه نیز بیان کرد: این قطعه خوشبختانه به مرز پیشرفت ۲۰ درصدی رسده و تونل مهم البرز نیز که در این بخش قرار دارد، در مسیر شرقی حدودا ۸۰ درصد پیشرفت کرده است. با همکاری میان دولت بنیاد مستضعفان و قوه قضاییه تراز ارتفاعی مسیر در قطعه دوم بالاتر رفته که این مسئله باعث شد اختلاف با معارضان محلی به حداقل برسد و سرعت کار نیز افزایش پیدا کند.

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران- شمال معتقد است در صورت اجرایی شدن برنامه‌ها طبق شرایط فعلی می‌توان انتظار داشت قطعه دوم نیز ظرف دو سال و نیم آینده به بهره‌برداری برسد و فعلا این قطعه به جاده اصلی کندوان متصل شود تا تعیین تکلیف قطعه سوم در دستور کار قرار گیرد.

اعتمادی آخرین وضعیت قطعه سوم این آزادراه را نیز این گونه توضیح داد که با فاینانس ۱.۲ میلیارد یورویی که مذاکرات آن با کشورهای ایتالیا، چین و کره جنوبی ادامه دارد، این قطعه نیز آغاز به کار خواهد کرد و انتظار داریم تا پایان سال جاری تعیین تکلیف شود. اولویت ما استفاده از پول و پیمانکار ایرانی است اما در حالت دیگر ممکن است مجری ایرانی ۵۱ درصد از سهم و طرف خارجی ۴۹ درصد از سهم کار در اختیار بگیرد.

وی با بیان اینکه تاکنون سه هزار میلیارد تومان از سوی دولت و بنیاد مستضعفان به این پروژه تزریق شده است، گفت: تا پایان سال ۹۵، تراز هر دو طرف نزدیک به هم و حدود ۵۰-۵۰ درصد است و هر یک از آنها بر اساس اعلام سازمان حسابرسی حدودا ۱۵۰۰ میلیارد تومان در این پروژه آورده داشته‌اند.

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران- شمال درباره گمانه‌زنی‌هایی که مبنی بر تحویل اراضی این آزادراه به بنیاد مستضعفان بوده نیز تصریح کرد: در طول آزادراه زمینی به ما تحویل نمی‌شود در طول این مسیر ممکن است چند نقطه به عنوان مجتمع رفاهی در نظر گرفته شود که آنها نیز ضوابط خاص خود را خواهند داشت. البته جدای از آن یکسری اراضی در تعهد دولت قرار دارد تا اگر آورده آنها پاسخگوی نیاز مالی آزادراه نباشد، این زمین به بنیاد برسد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=240242

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر