3

ابداع روشی جدید برای ثبات در راه رفتن بیماران مبتلا به پارکینسون

  • کد خبر : 240536
  • ۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰

پژوهشگران آمریکایی، سیستمی ابداع کرده‌اند که به بیماران پارکینسون در بهبود ثبات در راه رفتن کمک می‌کند.

پارکینسون

پژوهشگران آمریکایی، سیستمی ابداع کرده‌اند که به بیماران پارکینسون در بهبود ثبات در راه رفتن کمک می‌کند.

به گزارش افق نیوز و به نقل از مد‌گجت، پژوهشگران “دانشگاه کلمبیا” ، سیستمی با نام “Tethered Pelvic Assist Device” (TPAD)  ابداع کرده‌اند که می‌تواند پس از تنها یک جلسه آموزش، به بیماران پارکینسون در بهبود ثبات در راه رفتن کمک کند.

میزان زمین خوردن در بزرگسالان مبتلا به بیماری پارکینسون، دو برابر بالاتر از بزرگسالان سالمی است که در سنین مشابه آنها هستند. یافتن راهبردهایی برای کاهش دفعات زمین خوردن این بیماران می‌تواند زندگی آنها را تغییر دهد.

سانیل آگراوال”  (Sunil Agrawal)، یکی از محققان این پژوهش می‌گوید: بیشتر زمین خوردن‌ها در بیماران پارکینسون، هنگام راه رفتن رخ می‌دهند و اختلال در راه رفتن، یکی از نشانه‌های بیماری پارکینسون است اما پژوهش‌های پیشین در مورد بیماری پارکینسون، تنها بر واکنش به اختلالات توازن هنگام ایستادن، تمرکز کرده‌اند.

این گروه پژوهشی در نظر دارد به بیماران مبتلا به پارکینسون در بهبود ثبات در راه رفتن کمک کند. سیستم TPADابداعی این پژوهشگران، یک ربات است که با کابل هدایت می‌شود و برای پوشیدن به اندازه کافی سبک است. این ربات، نیرویی را روی لگن و در جهت‌های متفاوت به کار می‌گیرد تا بیمار در شرایط فردی که روی تردمیل راه می‌رود قرار بگیرد.

ایده مورد نظر این است که اختلالات مکرر و دور از انتظار لگن به بیماران در گسترش پاسخ‌های واکنش‌پذیر و تطبیقی در طول برنامه آموزشی، افزایش ثبات در راه رفتن و کاهش احتمال زمین خوردن در شرایطی غیر از آموزش کمک می‌کند.

داریو مارتلی” (Dario Martelli)، نویسنده ارشد این پژوهش می‌گوید: براساس داده‌های ما، یک جلسه آموزش توازن مبتنی بر اختلال، اثرات دقیقی به همراه داشت که بی‌ثباتی در راه رفتن را در بیماران مبتلا به پارکینسون اصلاح کرد. این نتیجه، برای طراحی مداخلات درمانی جدید که خطر زمین خوردن را کاهش می‌دهند، امیدوارکننده است.

این گروه امیدوار است که این نوع برنامه‌های آموزشی بتوانند برای بیماران مبتلا به پارکینسون این امکان را فراهم کنند که راهبردهای کنترل را برای جلوگیری از زمین خوردن و کاهش خطر جراحت، گسترش دهند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=240536

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر