1

تهدیدی که برای ایران فرصت شد/ کاهش بی‌سابقه نفوذ آمریکا پیامد یک نشست ضد ایرانی

  • کد خبر : 241378
  • ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۸

عضو کمیسیون امینت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به شکست سناریوی ضد ایرانی آمریکا در نشست شورای امنیت، نمایش حقوق بشری نیکی هیلی مبنی بر اعلام حمایت از ناآرامی های اخیر ایران را اقدامی دوگانه خواند و گفت: بی نتیجه بودن نشست مذکور نشان دهنده کاهش روز افزون نفوذ واشنگتن در مجامع بین المللی و واقع گرایی اعضای سارمان ملل نسبت به جمهوری اسلامی ایران است.

عضو کمیسیون امینت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به شکست سناریوی ضد ایرانی آمریکا در نشست شورای امنیت، نمایش حقوق بشری نیکی هیلی مبنی بر اعلام حمایت از ناآرامی های اخیر ایران را اقدامی دوگانه خواند و گفت: بی نتیجه بودن نشست مذکور نشان دهنده کاهش روز افزون نفوذ واشنگتن در مجامع بین المللی و واقع گرایی اعضای سارمان ملل نسبت به جمهوری اسلامی ایران است.
تصویر تهدیدی که برای ایران فرصت شد/ کاهش بی‌سابقه  نفوذ آمریکا پیامد یک نشست ضد ایرانی

ابوالفضل حسن بیگی در گفت و گو با جام جم آنلاین در خصوص نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل که به درخواست نماینده دائم آمریکا و با موضوع بررسی ناآرامی های اخیر ایران برگزار شد، اظهار داشت: پس از ناآرامی های ایران دولت ترامپ تلاش کرد برای همراه کردن سایر کشورها با هدف افزایش تحریم های ضد ایرانی، به زعم خود از سازمان ملل چراغ سبز دریافت کند اما تیر آنها با پاسخ منفی کشورهای عضو سازمان ملل به سنگ خورد و تکاپوی بیهوده کاخ سفید منجر به صدور حتی یک بیانیه ضد ایران هم نشد.

وی با بیان اینکه امروز دولت آمریکا با مشکلات عدیده ای در حوزه سیاست داخلی با مخالفان خود دست و پنجه نرم می کند، افزود: گذشته از اینکه هیمنه کاخ سفید در نزد مردم خود به چالش جدی کشیده شده و عملا فروریخته و ما شاهد هستیم وقتی نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل از شورای امنیت در خصوص اعتراضات داخلی ایران درخواست نشست فوری کرد، هنگام برگزاری نشست قاطبه اعضای این شورا اظهارات واشنگتن را بی اساس خوانده و عدم موضوعیت آن را اعلام کردند. از این رو این مسئله نشان می دهد علاوه بر داخل کشور قدرت نفوذ آمریکا در نهادهای تصمیم گیرنده خارجی هم با کاهش جدی و بی سابقه ای بویژه با روی کارآمدن ترامپ روبرو شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با نگاهی به رخدادهای چند روز اخیر قاره سبز و نیز سرکوب تظاهرات مدنی در آمریکا تصریح کرد: باید از مقامات آمریکایی پرسید، چگونه ممکن است تظاهرات سال نوی میلادی چند روز اخیر در فرانسه و سراسر اروپا جزو دغدغه های آنها نیست ولی ناآرامی های چند روزه ایران باید در شورای امنیت مطرح شود؟! بنظر می رسد سران آمریکایی فراموش کرده اند در جریان اعتراض مدنی و جنبش وال استریت چه بر سر شهروندان خود آوردند.

حسن بیگی با زیر سئوال بردن چهار دهه سیاست مزورانه و دوگانه ایالات متحده علیه مردم ایران خاطرنشان کرد: مردم ایران نیازی به حمایت های دروغین ترامپ در قالب توییتر و بیانیه ندارد چرا اگر حسن نیتی در وی وجود داشت التزام خود به برجام را نشان می داد و دائما به ضرر مردم ایران آن را نقض نمی کرد. بنابراین بهتر است دولت آمریکا به فکر گرسنگان و تامین معاش ده ها هزار بی خانمان در کشور خود باشد.

وی پیرامون ادعای افزایش تحریم‌ها علیه ایران به ‌بهانه آنچه مقامات آمریکایی سرکوب تظاهرات‌ در کشورمان خوانده اند، گفت: آمریکا در بحث نقض برجام دچار محدودیت هایی نظیر ۹ گزارش متقن آژانس مبنی بر پایبندی ایران به توافق هسته ای شده است لذا در پی بهانه می گردد و اگر قرار باشد دولتی در این میان تحریم شود رژیم عربستان سعودی است که علاوه بر سرکوب مردم خود نظامیانش را برای سرکوب شیعیان بحرین به یاری دولت آل خلیفه گسیل کرده است.

نماینده مردم دامغان در مجلس در همین راستا افزود: ترامپ بعد از آغاز اعتراضات در کشورمان ضمن اعلام حمایت خود از معترضین از سوی دیگر ملت ایران را گرسنه غذا می خواند و از طرفی سخن از افزایش تحریم می زند که در واقع نشان دهنده تناقض رفتاری و دروغگویی اوست و مردم ایران و دنیا هیچ اعتنایی به مواضع وی نخواهند کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=241378

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر