1

محله های مشهور استانبول

  • کد خبر : 241503
  • ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴

استانبول نیز مانند تمام شهر های بزرگ دنیا دارای محله های مختلفی است و شناختن مناطق مختلف شهر استانبول ، موجب میشود تا در سفر به استانبول به راحتی بتوانید از جاهای مورد نظرتان دیدن کنید .

اگر مایل به اقامت در بخش قدیمی شهر استانبول هستید و یا تمایل به اقامت در مناطقی نزدیک به بهترین مراکز خرید استانبول  را دارید،میتوانید مناطقی مختلفی از شهر استانبول را برای اقامت خود انتخاب کنید تا دسترسی راحت تری به مکان های مورد نظرتان داشته بشید و مجبور نباشید تا ساعتها ترافیک استانبول را برای رفتن به نقاط مختلف این شهر بزرگ تحمل کنید . اطلاعات این بخش مربوط به مناطق مشهور استانبول است که در زمان سفر با تور استانبول می تواند برای شما مفید باشد.

 

منطقه سلطان احمد ، بخش قدیمی و تاریخی شهر استانبول 

این منطقه از شهر استانبول دیدنی ترین بخش شهر است .آثار به جا مانده از دوران عثمانی و بیزانس در این منطقه شهر جمع شده اند و ان را تبدیل به موزه ای کرده اند که بسیار دیدنی است .منطقه سلطان احمد استانبول در لیست یونسکو ثبت گردیده و جزو دیدنی ترین و تاریخی ترین جاهای دنیا محسوب میشود . در اطراف این منطقه هتل های ۲ تا ۵ ستاره متعددی وجود دارند و شما میتوانید بر اساس بودجه و سلیقه خودتان یکی از هتل های این منطقه را برای اقامت انتخاب کنید . اغگر علاقمند به بازدید از جاهای تاریخی استانبول ، بازار بزرگ استانبول ، مسجد سلطان احمد و کاخ توپکباپی میباشد ، اقامت در هتل های این منطقه را انتخاب کنید.

 

 

منطقه بی اوغلو ، میدان تکسیم و خیابان استقلال استانبول 

بدون شک این منطقه مشهورترین منطقه و شلوغ ترین منطقه استانبول است . تقریباٌ تمام توریست هایی که به شهر استانبول سفر میکنند ، این منطقه را میشناسند و مایلند در اطراف این منطقه اقامت داشته باشند . این منطقه پر از هتل های مختلف است و توریستی ترین منطقه شهر استانبول است . توریست هایی که در این منطقه اقامت دارند ، میتوانند برای صرف غذا از رستوران های متعددی که در این منطقه قرار دارد استفاده کنند و همینطور برای خرید سری به فروشگاههای واقع در خیابان استقلال بزنند . منطقه بی اوغلو و خیابان جهانگیر در این منطقه نیز پر از گالری های هنری و مغازه های عتیقه فروشی است که علاقمندان میتوانند به انها سر زده و لذت ببرند . با اقامت در این منطقه دسترسی به تمام مناطق استانبول به راحتی برای شما امکان پذیر میباشد .

 

منطقه بشیکتاش استانبول 

منطقه بشیکتاش استانبول ، بدون شک یکی از زیباترین و گران ترین مناطق استانبول است . کاخ معروف دلمه باغچه استانبول در این منطقه قرار گرفته است و همینطور مسجد زیبای اورتاکوی که در کنار تنگه بسفر واقع شده است نیز از مشهور ترین جاهای این منطقه است . خیابان مشهور ببک در نیز با داشتن منظره بسیار زیبایی از تنگه بسفر و شهر استانبول در منطقه بشیکتاش قرار گرفته است . این خیابان پر از رستوران ها و کافه تریا هایی است که گران قیمت هستند و منظره بسیار زیبایی از تنگه بسفر و شهر استانبول را دارند . یکی از مشهور ترین و گران ترین هتل های استانبول به نام چراهان پالاس در این منطقه واقع شده است . معمولاٌ این منطقه منطقه ای است که توریست هایی که برای گردش به شهر استانبول سفر میکنند ، حتماٌ سری به منطقه بشیکتاش و اروتاکوی می زنند و از منظره زیبای این منطقه و رستوران هایی که غذاهای لذیذی سرو می کنند، لذت میبرند .

 

 

منطقه امینونو  و بایزید استانبول 

اگر مایل به دیدن چهره واقعی استانبول هستید ،یکی دیگر از مناطقی که میتوانید در سفر خود به استانبول به آنجا سری بزنید ، منطقه امینونو و بایزید در شهر استانبول است که در بخش اروپایی شهر استانبول واقع شده است .منطقه امینونو به دلیل داشتن اسکله قایق ها تفریحی و همینطور داشتن رستوران های ماهی معروف است .اگر مایل به صرف ماهی تازه در شهر استانبول هستید، یکی از آدرس هایی که میتوانید مراجعه کنید منطقه امینونو میباشد . این رستوران ها نسبت به رستوران های دیگز مناطق استانبول ارزان تر هستند و غذای تازه ای را در اختیار مشتریا خود قرار میدهند . منطقه بایزید نیز شامل مناطق فاتیح ، آکسارای و فیندیک زاده بوده و پراز مراکز خرید ارزان میباشد . هتل های موجود در این منطقه بیشتر ۳ و ۴ ستاره بوده و نسبت به هتل های استانبولدر مناطق دیگر  ارزان تر هستند . بازار بزرگ و بازار ادویه جات استانبول نیز در نزدیکی منطقه بایزید قرار دارد .

 

خیابان نشان تاشی استانبول 

برای علاقمندان به خرید در استانبول، نام خیابان نشان تاشی استانبول نامی آشنا است. این منطقه از شهر استانبول شامل خیابانهای باریک سنگفرش شده ای است که پر از بوتیک ها و مراکز خرید میباشد و یکی از پایگاههای اصلی مد در استانبول بوده و اغلب مزون های معروف استانبول در این منطقه واقع شده اند . در این منطقه هتل های ۴ و ۵ ستاره وجود دارد اما تعداد آنها زیاد نیست . اما با توجه به اینکه این منطقه از یک طرف به منطقه شیشلی و از سمت دیگر به منطقه بی اوغلو و تکسیم نزدیک است ، با اقامت در هتل های این مناطق دسترسی بسیار راحتی به منطقه نشان تاشی خواهید داشت و از خرید در این منطقه لذت خواهید برد . اغلب برندها و مارک های مشهور دنیا در این خیابان شعبه دارند و همینطور رستوران ها و کافه تریا های متعددی نیز در این منطقه قرار دارند که میتوانید برای صرف غذا و چای و قهوه استفاده کنید.

 

اگر قصد دارید با تور ترکیه به شهر استانبول بروید، حتما به این محله های مشهور سر بزنید.

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=241503

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر