2

ایران به بزرگترین چالش خاورمیانه تبدیل شده است

  • کد خبر : 242980
  • ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۱

هنری کیسینجر در نشستی با عنوان «چالش‌های جهانی و راهبرد امنیت ملی ایالات متحده» مدعی شد ایران به بزرگترین چالش کلیدی معاصر خاورمیانه تبدیل شده است.

هنری کیسینجر در نشستی با عنوان «چالش‌های جهانی و راهبرد امنیت ملی ایالات متحده» مدعی شد ایران به بزرگترین چالش کلیدی معاصر خاورمیانه تبدیل شده است.
هنری کیسینجر وزیر خارجه پیشین آمریکا در نشست «چالش‌های جهانی و راهبرد امنیت ملی ایالات متحده» کمیته نیروهای مسلح سنا، عنوان کرد: ایران از لحاظ تاریخی و سیاسی بیش از سایر قدرت‌ های این منطقه، قدرتی یکپارچه باقی مانده و توانسته است زبان و فرهنگ خود را حفظ کند.
به گزارش افق نیوز، کیسینجر گفت: نحوه تقسیم اراضی بازپس گرفته ‌شده از داعش یک چالش است. اگر این اراضی تحت کنترل ایران قرار گیرد، این کشور کمربند نفوذی خواهد داشت که از تهران به بغداد، سپس به دمشق و بعد به بیروت می ‌رسد. در آن صورت نسخه جهادی ایران جایگزین نسخه داعش شده و یک امپراطوری احیا شده ایرانی ظهور می‌کند.
کیسینجر ادامه داد: اثر کنونی این کشور برآمده از تصویری است که از ایران به عنوان یک «کشور در آستانه هسته ‌ای شدن» در چشم بسیاری از رهبران منطقه ترسیم شده است. به نظر می ‌رسد توافق سال ۲۰۱۵ این جایگاه را تائید کرد.
وی مدعی شد: نفوذ ایران با راهبرد نامحسوس و تهاجمی این کشور بیش از پیش تقویت شده است، این کشور از یک سو خود را در چارچوب نظام سازمان ملل با تمام محدودیت‌ هایش تعریف کرده و از سوی دیگر خود را قدرتی انقلابی می ‌شناسد که نظم موجود جهانی را مورد تهاجم قرار می ‌دهد.
کیسینجر اظهار داشت: باید برای مقابله با ایران، راهبردهایی مشابه زمان جنگ سرد اتخاذ شود.
وزیر خارجه پیشین آمریکا مدعی شد: برای مقابله با توسعه ‌طلبی هژمونیک ایران، ایالات متحده و متحدانش باید مشابه نقشی که ایالات متحده در پایان دادن به جنگ سرد ایفا کرد را دنبال کنند.
کیسینجر ادامه داد: پس از جنگ دوم جهانی، تحت رهبری ایالات متحده ائتلافی شکل گرفت که مرزهای محدوده توسعه قابل تحمل نفوذ شوروی را ترسیم کرد. این راهبرد نهایتا به مهار و پایان مسالمت‌ آمیز جنگ سرد منجر شد.
وی گفت: اجرای توافق هسته ‌ای پیش ‌شرط ممانعت از اشاعه تسلیحاتی ‌ای است که اگر در خاورمیانه و آسیا رخ دهد، ساختار بازدارندگی موجود را دچار تحول می ‌کند. ایالات متحده باید به صراحت اعلام کند که فراتر از اجرای برجام، با هرگونه ظهور توانمندی نظامی هسته ‌ای ایران مخالفت می ‌کند.
منبع: مهر
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=242980

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر