1

مدیران وضعیت بد هواپیمایی را سامان دهند/ روسری درآوردن «دختران خیابان انقلاب» بی‌اهمیت است

  • کد خبر : 243513
  • ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴

دادستان کل کشور در خصوص عملکرد شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرد: مسئله هواپیماها و شرکت‌های هواپیمایی در دستور کار است چرا که شاهدیم که شرکت‌های هواپیمایی به مردم اجحاف می‌کنند.
 

به گزارش افق نیوز/ حجت‌الاسلام محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور در حاشیه بیست و یکمین گردهمایی مسئولان حقوقی در ستاد ناجا در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی پیرامون فرار مدیر نفتی اظهارداشت: ما از دستگاه اجرایی درخواست داریم قبل از اینکه جرمی واقع شود و فردی بخواهد مجرمانه از کشور فرار کند اقدامات پیشگیرانه را انجام دهد و مانع از بروز چنین حوادثی شود، این نشان دهنده عدم اهتمام مدیران به وظایف خود است.

دادستان کل کشور تصریح کرد: طبیعی است در هر دستگاهی افراد ناسالمی نیز هستند که مرتکب جرائم می‌شوند؛ اگر دستگاه‌ها نظارت خود را درست انجام دهند در کاهش آمار مجرمان مؤثر است.

وی گفت: وقتی شاهدیم مبالغی کلان توسط فردی مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد این نشان دهنده آن است که فرد بستر مساعد و فراهمی را دیده که توانسته در طول مدت‌ها مبالغی را بردارد و فرار کند. تازه آقایان متوجه می‌شوند و به ما اطلاع می‌دهند.

این مقام ارشد دستگاه قضایی گفت: ما اطلاعات کمی در مورد آن داریم چون میزان و مبلغ مشخص نیست، انسان نمی‌تواند اظهار نظر کند اما در این موارد حساس بوده و پیگیری کنیم.

دادستان کل کشور در خصوص مدیران دو تابعیتی اعلام کرد: ما روی مسئله دو تابعیتی‌ها حساس هستیم و از وزارت اطلاعات خواسته‌ایم لیست دو تابعیتی‌ها را بفرستد تا دستگاه قضایی نظارت بیشتری بر آنها داشته باشد.

وی گفت: متأسفانه پاسخ لازم را از دستگاه اطلاعاتی نگرفتیم؛ البته دستیابی به افراد دو تابعیتی کار مشکلی است چرا که خودشان اعلام نمی‌کنند.

وی ادامه داد: انتظارمان از وزارت اطلاعات آن است که همه ابزار خود را به کار گیرند تا افراد دو تابعیتی را شناسایی و به ما اعلام کنند.

منتظری در خصوص مسئله «دختران خیابان انقلاب» و روسری درآوردن آنها گفت: این امری جزئی و غیرقابلتوجه است در مجموعه ۷۰-۸۰ میلیونی که اکثر بانوانش محجبه با چادر اند یا حجاب درست دارند یا کسانی هستند که اگر حجابشان درست نیست عفاف و پاکدامنی دارند.

وی تاکید کرد: این حرکت بسیار بچه‌گانه است؛ دختر نوجوانی در نقطه‌ای از خیابان روسری خود را بر می‌دارد و خودش را نشان می‌دهند، برخی مأموریت دارند که از این صحنه فیلم بگیرند و آن را منتشر کنند.

دادستان کل کشور خطاب به خانم‌ها و دختران جوان گفت: اگر خانم و دختران جوان اعتقاد به اسلام دارند می‌دانند که شرع مقدس حجاب را واجب دانسته، اگر هم اعتقاد به اسلام ندارند باید بدانند که در کشور جمهوری اسلامی حجاب ملزم بوده و تبعیت از قوانین الزامی است؛ البته ما به زندگی خصوصی و حریم خصوصی افراد کاری نداریم و حریم خصوصی افراد محترم است اما باید در جامعه ملتزم به رعایت قوانین باشیم.

این مقام ارشد دستگاه قضایی تصریح کرد: به نظرم کسانی که این کار را انجام می‌دهند از روی نادانی، فریب‌خوردگی، تحریک احساسات و یکسری القائاتی که از خارج از کشور وارد می‌شود این حرکات بچه‌گانه را انجام می‌دهند.

دادستان کل کشور تاکید کرد: البته کسی که مرتکب این عمل می‌شود و بی‌حجاب در جامعه حرکت می‌کند به موجب قانون جرم کرده و تحت تعقیب است؛ البته معتقدم که باید قبل از مجازات تذکر دهیم تا متنبه شوند و اقدامات پیشگیرانه انجام دهیم.

منتظری در خصوص عملکرد شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرد: مسئله هواپیماها و شرکت‌های هواپیمایی در دستور کار است چرا که شاهدیم که شرکت‌های هواپیمایی به مردم اجحاف می‌کنند.

وی از مدیران شرکت‌های هواپیمایی درخواست کرد که این وضعیت نابسمانی هواپیمایی را سامان دهند هم به لحاظ ساعات پرواز و هم به لحاظ قیمت.

دادستان کل کشور گفت: باید قیمت‌ها براساس کار کارشناسی مصوب شود و در همه شرایط ثابت باشد؛ چارتر کردن هواپیماها و اینکه شرکت‌ها برای منافع خود می‌آیند هواپیما را چارتر می‌کنند مسئله‌ای است که به دنبال آن هستیم؛ اگر فردی از پرواز جا بماند یا منصرف شود یک ریال به وی نمی‌دهند و این اجحاف به حقوق عمومی است.

منتظری تاکید کرد: وظیفه ما برخورد با این اجحافات است؛ ما مرتب نباید برای مدیران پرونده قضایی درست کنیم بلکه انتظار ما این است که مدیران در چهارچوب مقررات با ما همکاری کنند.

وی از مردم خواست که به دستگاه قضایی کمک کنند که برای احقاق حقوق عامه گام بردارد و اگر مردم همکاری کرده و اطلاعات لازم را ارائه دهند قطعاً موفق خواهیم بود.

این مقام ارشد دستگاه قضا در خصوص نظارت دادستانی بر عملکرد دادستان‌ها گفت: نظارت بر مجموعه دادسراها و دادستان‌ها به صورت میدانی و سیستمی انجام می‌شود؛ البته در سامانه دادستانی پلیس درگاهی ایجاد شده که همه شهروندان می‌توانند شکایت و اعتراضات خود را با ذکر مشخصات ثبت کنند.

دادستان کل کشور در پاسخ به سوالی در مورد ورود دادستانی درباره دپوی آشغال در جنگل‌ها گفت: همه کارها را نباید به عهده دادستان گذاشت، اگر قرار باشد دادستان بر آشغال خیابان‌ها، جنگل‌ها ورود اجرایی کند که نمی‌شود. وظیفه دادستان نظارت و پیگیری است البته تا آنجایی که حقوق مردم مردم تضییع شود و جرمی رخ دهد دادستانی ورود می‌کند.

منتظری در پاسخ به سوالی در خصوص اظهارات قبلی خود در مورد اعلام اسامی مدیرانی که خودشان یا فرزندانشان در قاچاق کالا نقش دارند گفت: اسامی افراد تا زمانی که حکم قطعی نشود افشا نخواهد شد البته باید بگویم من گفته‌ام برخی یعنی اندکی و درصد کوچکی از این افراد.

وی افزود: قاچاق کالا و ارز بحث پیچیده‌ای است، ما اطلاعاتی داریم از عواملی که دست اندرکار آن هستند؛ این حجم کالا طی قاچاق از مبادی وارد می‌شود و بدون دخالت نمی‌شود که این حجم از کالای قاچاق وارد کشور شود.

دادستان کل کشور تأکید کرد: ما همچنان پیگیر این قضیه هستیم و هنوز به نتایج روشن و ملموس نرسیده‌ایم که اسامی را اعلام کنیم.

وی با اعلام این مطلب که مردم نقش بسیار مهمی در اطلاع‌رسانی حوزه قاچاق کالا و ارز دارند، گفت: اولاً مردم سعی کنند کالای داخلی بخرند و ثانیاً اگر اطلاعاتی در خصوص قاچاق کالا و ارز دارند حتماً آن را به تعزیرات و دادستانی اعلام کنند و حتماً برخورد لازم را صورت می‌دهیم.

منتظری در خصوص ضابطین قضایی گفت: از نظر قانونی کار آموزش به ضابطین قضایی که در ایجاد عدالت و اجرای قانون نقش دارند بر عهده دستگاه قضایی است که این با تعامل خوب نیروی انتظامی و دستگاه قضایی هموار شده و امروز سامانه مجازی آموزش ضابطین قضایی نیز در ستاد ناجا افتتاح شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=243513

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر