2

این چهار زن، گور همسران رئیس‌جمهور خود را کندند + تصویر

  • کد خبر : 243768
  • ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۴

 روزنامه القدس العربی روز یکشنبه در گزارشی نقش و تاثیر همسران رئیسان جمهور چهار کشور آفریقایی تونس، زیمبابوه، گینه استوایی و ساحل عاج در سرنگونی آن ها را بررسی کرد.

 روزنامه القدس العربی روز یکشنبه در گزارشی نقش و تاثیر همسران رئیسان جمهور چهار کشور آفریقایی تونس، زیمبابوه، گینه استوایی و ساحل عاج در سرنگونی آن ها را بررسی کرد.

اولین زنی که در گزارش القدس العربی به آن اشاره شده است، ‘کریس موگابه’ همسر رابرت موگابه رئیس جمهور زیمبابوه است که با غرور خود، موگابه پیر را از کاخ ریاست جمهوری بیرون کرد تا عملا خود قدرت را در دست گیرد.

وی موگابه را با ولخرجی های زیاد وپرداختن به مدهای روز، به زیر کشید.

این چهار زن، گور همسران رئیس‌جمهور خود را کندند +عکس

‘کنستانتین تئودور اوبیانگ ‘، همسر ‘تئودور اوبیانگ’ رئیس جمهوری گینه استوایی نیز برعکس همسر موگابه کارهای خود را در خفا انجام می داد.

‘سیمون باگبو’ همسر ‘لوران باگبو’ رئیس جمهور ساحل عاج که به فساد و ریخت و پاش معروف بود، باعث شد ‘لوران باگبو’ رئیس جمهوری سابق ساحل عاج در دادگاه بین المللی لاهه محاکمه شود.

لیلی طرابلسی همسر زین العابدین بن علی رئیس جمهور مخلوع تونس نیز با بلندپروازی ها و فسادش باعث شد تا وی از قدرت سرنگون شود.

*کریس موگابه
کریس موگابه را با ایملدا مارکوس همسر ‘فردیناند مارکوس’ رئیس جمهور دیکتاتور سابق فیلیپین که علاقه زیادی به کلکسیون کفش های زنانه گران قیمت ترین علاقه زیادی داشت مقایسه می کنند. کریس علاقه خاصی به فروشگاه ها و مغازه های مد در سراسر جهان داشت.روزنامه القدس العربی روز یکشنبه در گزارشی نقش و تاثیر همسران رئیسان جمهور چهار کشور آفریقایی تونس، زیمبابوه، گینه استوایی و ساحل عاج در سرنگونی آن ها را بررسی کرد.

وی هیچ گاه تمایل خود به جانشینی همسر ۹۳ ساله اش رابرت (مسن ترین رئیس جمهور دنیا) را پنهان نکرد و در نوامبر ۲۰۱۷ به همسرش گفت ‘ بدون هیچ ترسی مقام خود را به من بسپار؛ اگر می خواهی منصبت را به من بدهی آن را آزادانه به من واگذار کن’.

با این همه، در نهایت، موگابه وهمسرش از ریاست جمهوری طرد ودر حصر خانگی قرار گرفتند.

*کنستانتین تئودور
‘کنستانتین تئودور اوبیانگ’ همسر رئیس جمهور گینه استوایی در محافل عمومی ظاهر نمی شود اما به طور پنهانی در کاخ ریاست جمهوری همه امور را بدون اطلاع شوهرش وبه طور نامحسوس اداره می کند.
دو تن از کارکنان کنستانتین که اداره اموال وی راب ر عهده داشتند، در سال ۲۰۰۹ موفق شدند در حدود ۶٫۱ ملیون یورو پول نقد از وی سرقت کنند.

مجله فوربس در سال ۲۰۰۹ ، ثروت کنستانتین را ۴۰۵ ملیون یورو اعلام کرده بود. این درحالی است که ۶۰۰ هزار نفر در گینه استوایی در فقر شدیدی زندگی می کنند.
وی وشوهرش اخیرا تلاش برای کودتا علیه خود را خنثی کرده اند؛ اما بسیاری پیش بینی می کنند آن ها به دلیل فساد گسترده نتوانند زیاد در قدرت دوام آورند.

*سیمون باگبو
‘سیمون باگبو’ همسر لوران باگبو رئیس جمهور ساحل عاج، ساحره ای بود که شوهرش را به لبه پرتگاه فرستاد وکشور ساحل عاج را به طور کامل به ویرانی کشاند.

*لیلی الطرابلسی

لیلی الطرابلسی که تونسی ها او را ‘طمعکار’ توصیف می کنند، باعث شد تا زین العابدین بن علی از قدرت برکنار واز تونس فرار کند.

بر اساس ایمیل های منتشره از سوی سایت افشاگر ویکیلیکس ، سفیر سابق آمریکا در تونس، لیلی طرابلسی وتیم زیر دستش را عجیب و غریب توصیف می کرد چرا که کنترل همه چیز را در تونس از جمله بانک ها، شرکت مخابرات، شرکت های بیمه و شرکت های ساخت و ساز در دست داشتند.

براساس آمارها، ثروت خانواده بن علی ۵ میلیارد یورو برآورد می شود که همه آن در بانک های خارجی قرار دارد.
بن علی در سال ۱۹۸۷ با لیلی طرابلسی که یک زن مطلقه بود آشنا شد و بر خلاف توصیه مشاورانش که خواسته بودند از وی دوری کند با این زن ازدواج کرد.

القدس العربی نتیجه گیری کرد: بررسی تحولات این چهار کشور افریقایی نشان می دهد که همسران رئیسان جمهور چه نقشی در سرنگونی آنها داشتند و بی شک در کاخ ریاست جمهوری سایر کشورها نیز لیلاها، کریس ها و سیمون های بسیاری را می توان مشاهده کرد.

آفتاب نیوز
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=243768

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر