2

ترویج تعدد زوجات در صدا و سیما/آیا پرداختن به موضوع چندهمسری واجب است؟

  • کد خبر : 244163
  • ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۸

حجت السلام یادگاری درخصوص ترویج چندهمسری در صداوسیما گفت : ترویج تعدد زوجات در صدا و سیما نادرست ترین روش دعوت جوانان به ازدواج است.

حجت السلام یادگاری درخصوص ترویج چندهمسری در صداوسیما گفت : ترویج تعدد زوجات در صدا و سیما نادرست ترین روش دعوت جوانان به ازدواج است.

به گزارش افق نیوز، دعوت صداوسیما از  یک مرد ایرانی که همزمان سه همسر دارد و با هم در یک خانه زندگی می کنند، شاید عجیب به نظر برسد اما این مرد می گوید: «شرایط حال ایجاب می کند که مرد چندهمسر را تحت سرپرست داشته باشد!»

سوال اینجاست که آیا در شرایط حال جامعه ایرانی با آمار بیکاری و طلاق و جوانانی که  دچار فقر عاطفی هستند، آیا پرداختن به موضوع چندهمسری واجب است؟  درحالی که جوانان برای ازدواج اول هم دچار مشکلات متعدد بسیاری هستند و برای ترویج ازدواج این امر مقدس در دین اسلام به نظر باید روش عاقلانه و با تدبیر تری را در پیش گرفت.

در آیه سوم  نساء، اجازه داده که مردان تا چهار همسر را با ازدواج دائم به عقد خود در بیاورند، در ادامه می‌فرماید: «اما اگر مى‌ترسید عدالت را رعایت نکنید تنها به یک همسر اکتفا کنید.» این حکم الهی در متون شرعی و حقوقی اسلام هم آمده است و چند همسری اگرچه مجاز شناخته شده، ولی شرایطی بسیار سخت و دشواری برای آن در نظر گرفته شده است.

در مورد اسلام اصل  بر اساس عدالت است و بر اساس توان که آیا این افراد اولاً توانش را داشته باشند و بعد هم مسئله عدالت را رعایت کنند. مسئله رعایت عدالت امر بسیار ساده ای نیست که بتواند این کارها را بگونهای سامان دهد که بتواند افراد را مجاب به اتخاذ چندهمسری کند.

حجت الاسلام یادگاری در همین خصوص گفت: «طبق مبانی اسلام عزیز در ابتدا همه دغدغه و راهنمایی اسلام مسئله اصلِ ازدواج است. که از این میان ،مخاطبان ازدواج اول نسبت به مخاطبان چندهمسری بسیار بیشتر هستند.»

وی با اشاره به اینکه باید دید اسلام تحت چه شرایطی افراد را به چند همسری دعوت کرده، و قبل از ترویج به ایجاد فرهنگ صحیح آن تلاش شود بیان کرد: «نگاه جامعه ما به مسئله چندهمسری نگاهی منفی است زیرا افراد تصور می کنند ازدواج‌های پنهان و خاکستری جزو چندهمسری قرار می‌گیرند در صورتیکه این تصور اشتباه و موجب ترویج نفاق در زوجین می‌شود.»

یادگاری با بیان این مطلب که اسلام شرایط چند همسری را برای همه مردم نگذاشته است، تصریح کرد:«دین اسلام نسبت به تعدد زوجات شرایط سختی برای مرد گذاشته است.»

وی در ادامه افزود: «اگر شخص بتواند عدالت فکری و قلبی،مالی،عاطفی و عدالت در رفتار را رعایت کند آن‌زمان می تواند چند همسر اتخاذ کند. اسلام مانع چندهمسری نشده اما شرایط سختگیرانه‌ای ایجاد کرده است.»

حجت الاسلام یادگاری با تأکید بر اینکه اگر ترویج چندهمسری در صداوسیما اصل باشد، نادرست و اشتباه است، بیان کرد: «نگاه نخست اسلام به اصل مقوله ازدواج و در اولویت برتر ازدواج اول است اما شخصی که از این مرحله عبور کرده و توان ایجاد عدالت عاطفی و مالی در برخورد با همسران خود را در خویش میبیند می‌تواند این کار را انجام دهد.ترویج تعدد زوجات در صدا و سیما نادرست ترین روش دعوت جوانان به ازدواج است.»

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=244163

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر