2

مذاکرات موشکی خط قرمز ایران است/سران واشنگتن منتظر انتفاضه‌ای به وسعت سراسر جهان اسلام باشند

  • کد خبر : 244477
  • ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: سران واشنگتن باید منتظر انتفاضه‌ای بسیار گسترده‌تر از دو انتفاضه اول و دوم و به وسعت سراسر جهان اسلام باشند.
 

افق نیوز/ امیر خلبان حسن شاه‌صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش در دیدار با وابستگان نظامی کشورهای خارجی که به مناسبت روز نیروی هوایی، شامگاه ۲۲ بهمن در هتل نهاجا برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی ایران گفتمان رایج در مناسبات جهانی که مبتنی بر ارباب رعیتی، نوکرمابانه و گفتگویی که حاصل آن کاپیتولاسیون بود را تغییر داد.

وی افزود: نیروی هوایی ارتش که بیشترین وابستگی تجهیزاتی و تخصصی را به ایالات متحده و نظام مستشار محور داشت و به لحاظ برخورداری از سطح رفاه اجتماعی از طبقات بالای جامعه محسوب می‌شد، نقش موثری در سرعت بخشیدن به پایان این گفتمان با شتاب دادن به روند پیروزی انقلاب اسلامی داشت.

شاه‌صفی اظهار داشت: مختصرترین و البته عمیق‌ترین نتیجه گیری از این حرکت تاریخی نیروی هوایی این است که برخورداری از رفاه و امکانات مادی به قیمت از دست دادن آزادی و به استثمار در آمدن نمی ارزد.

وی در ادامه با اشاره به مسابقه تسلیحاتی در سایه جنگ های نیابتی در منطقه غرب آسیا اظهار داشت: از زمان پایان جنگ جهانی دوم و آغاز جنگ سرد، جنگ های نیابتی به پدیده ای مرسوم در روابط بین الملل تبدیل شدند که این امر در دهه اخیر به مخربترین شکل ممکن آن یعنی از طریق ساماندهی و حمایت از گروه های تکفیری – تروریستی علیه دولت های به رسمیت شناخته شده بین الملل ظهور و بروز پیدا کرده است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش خاطرنشان کرد: در تحولات اخیر غرب آسیا، آمریکا، بعضی کشورهای منطقه را به عنوان نایب جیره خوار خود انتخاب کرده و سعی دارد از این طریق، جمهوری اسلامی ایران را تحت فشار قرار دهد.

وی افزود: این امر باعث شده تا در دوره رئیس جمهوری جدید امریکا در حالیکه منطقه در جنگ های نیابتی، فرقه‌ای و نیز مبارزه با گروه های تکفیری – تروریستی درگیر است، کشورهایی که تسلیحات آمریکایی را انباشته بودند با استفاده از آن سلاح ها و همچنین در خواست خرید بیشتر، منجر به ایجاد جهش اقتصادی برای پیمانکاران صنایع نظامی آمریکا در دوران کسری بودجه پنتاگون شوند، به طوری که چشم اندازی تاسف بار و تیره از رقابت تسلیحاتی جدید در منطقه را رقم زده اند.

شاه‌صفی گفت: درچنین شرایطی مسئولین آمریکای جنایتکار و برخی از هم پیمانانش و البته حاکمان نوکیسه ای که حیات سیاسی خود را در برخورداری از حمایت لابی صهیونیستی – آمریکایی می بینند، با هدف ایجاد محدودیت و نظارت بر فعالیت ها و برد موشکی ایران، سخن از مذاکرات در خصوص توانمندی موشکی ایران که یک خط قرمز حاکمیتی برای کشورمان و مربوط به بقا و امنیت ملی کشور است به میان می آورند که جای تامل دارد.

وی با اشاره اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس از سوی ترامپ، تاکید کرد: این اقدام  موجب افتادن نقاب صلح طلبانه از چهره کریه آمریکا در خصوص موضع این کشور در قبال حقوق فلسطینیان در سرزمین های اشغالی است که علاوه بر کوبیدن آخرین میخ به تابوت امید واهی مذاکره کنندگان برای صلح با این رژیم کودک‌کش و فرو ریختن چهره به ظاهر بی طرفانه ایالات متحده، یک فاجعه بزرگ برای حقوق بین الملل و قوانین جامعه جهانی از جمله قطعنامه های شماره ۲۴۲ و ۲۷۱ شورای امنیت است که بر غیر قانونی بودن هرگونه تغییری در وضعیت شهر قدس تاکید دارند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش تصریح کرد: اگر چه پیش بینی آمریکا این است که اقدامش در این آشفته بازار منطقه ای با واکنش جدی مواجه نخواهد شد، ولی سران واشنگتن باید منتظر انتقاضه ای بسیار گسترده تر از دو انتفاضه اول و دوم  و به وسعت سراسر جهان اسلام باشند، چرا که به رغم خیانت بعضی از کشورهای منطقه در این موضوع، قدس همواره معیاری برای عزت و ذلت امت اسلام است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با ارزیابی دوران پساداعش اظهار داشت: بی شک همه تحلیل گران واقع نگر می دانند که داعش به عنوان پیشران تروریستی آمریکا و رژیم منحوس صهیونیستی در منطقه، ابراز گران قیمتی برای سیاست های هرج و مرج سازی غربی – صهیونیستی است.

شاه صفی تصریح کرد: اکنون با بسته شدن پرونده نظامی و جغرافیایی داعش، شاخص های اصلی، قواعد بازی در بخش های باقیمانده در سوریه و غرب آسیا تغییر کرده و آمریکا، رژیم صهیونیستی و وهابی های سعودی یا باید قواعد بازی جدید امنیتی و سیاسی را بپذیرند و یا همچون همیشه به تنش سازی و جنگ افروزی که امروز آنها را در ناتوان ترین شرایط قرار داده است، دل خوش کنند.

وی گفت: جنگ افروزی و تروریسم که قرار بود ضمن امنیت سازی برای رژیم جعلی صهیونیستی، منافع استعماری آمریکا و غرب را ابزار تروریسم وهابی محقق کند، هزینه های صدها میلیارد دلاری، نه تنها به شکست منهی شده بلکه محور مقاومت را قدرتمند تر و نفوذ منطقه ای آن را به عنوان بازیگر اصلی و تعریف کننده قواعد جدید بازی، گسترش داده است.

فرمانده نهاجا افزود: واشنگتن، ریاض و بالطبع تل آویو با درک این واقعیت که ایران در سال های اخیر و به ویژه پس از جنگ با داعش، از نفوذ منطقه ای گسترده تری برخوردار شده است، محدود کردن دامنه نفوذ کشورمان را در دستور کار خود قرار داده اند. این کار با پرهیز از رودررویی مستقیم و باروش های نرم، جنگ های نیابتی و دیپلماتیک دنبال می شود. دلیل این امر، ناتوانی و عدم آمادگی برای مقابله مستقیم با ایران است.

وی با اشاره به برگزاری همه پرسی در اقلیم کردستان عراق و دیگر حوادث منطقه تصریح کرد: رژیم صهیونیستی و آمریکا به وضوح می دانند که جمهوری اسلامی به عنوان یک رقیب گفتمانی و یک خط مقاومت در برابر هژمونیک گرایی آمریکا در منطقه ی غرب آسیا، نظامی مردم سالار است که بزرگترین سرمایه و نقطه اتکای آن “امنیت مردم پایه” است، از همین روست که به نظر می رسد پرونده تجزیه طلبی در افق پسا داعش، به احتمال زیاد با محوریت کشورهای همجوار ما، موضوع اصلی تحولات منطقه ای باشد.

شاه صفی گفت: باید باور داشته باشیم که تروریسم در هرشکل و نوعی که باشد درد مشترک بشر است که جهان را ناامن می کند و مبارزه با تروریسم نیز به عزم جهانی نیاز دارد و با شعار و ائتلاف های دروغین نمی توان با این تهدید جهانی مبارزه کرد. کاری که ایران در کنار جبهه مقاومت برای نابودی داعش انجام داد، ثمره آن را نه تنها مردم سوریه و عراق، بلکه همه شهروندان و جامعه جهانی لمس خواهند کرد.

وی در پایان نصریج کرد: توانمندی های دفاعی ایران، ناقص امنیت منطقه نیست بلکه نکته قابل اعتماد و اتکایی برای برقراری امنیت در منطقه حیاتی خلیج فارس است، از این رو پیام نیروهای مسلح نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پیام صلح و دوستی و تمایل به همکاری، توسعه و گسترش روابط و مناسبات نظامی با دیگر کشورها است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=244477

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر