1

خادم:تمام بلیت هایمان را خرج پرونده کریمی کردیم

  • کد خبر : 244616
  • ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹

فدراسیون کشتی گفت: رای کمیته حقوقی اتحادیه جهانی کشتی درباره پرونده علیرضا کریمی بزودی اعلام می‌شود.

فدراسیون کشتی گفت: رای کمیته حقوقی اتحادیه جهانی کشتی درباره پرونده علیرضا کریمی بزودی اعلام می‌شود.

به گزارش افق نیوز، رسول خادم درباره تعویق رقابت‌های جام جهانی کشتی فرنگی از سوی اتحادیه جهانی کشتی که قرار بود اردیبهشت ماه سال آینده به میزبانی اهواز برگزار شود اظهار کرد: در جلسه هیئت رئیسه اتحادیه جهانی ، اعضا به این نتیجه رسیدند که جام جهانی کشتی فرنگی به ‌فاصله ۱۵ روز پس از جام جهانی کشتی آزاد به میزبانی ایران برگزار شود. در ادامه متوجه شدیم که اتحادیه جهانی، تاریخ میزبانی ما را در تقویم قرار نمی‌دهد. به همین دلیل پی بردیم روسیه به‌دنبال جابه‌جایی زمان میزبانی ما به‌دلیل میزبانی‌اش در رقابت‌های قهرمانی اروپاست که فاصله ۱۰ روزه با میزبانی ایران دارد، و به همین دلیل اعلام شد کشورهای اروپایی نمی‌توانند در جام جهانی کشتی فرنگی شرکت کنند. به دنبال این موضوع ما پیشنهاد دادیم حاضر هستیم میزبانی‌مان را در فاصله ۲، ۳ روز پس از جام جهانی کشتی آزاد داشته باشیم تا اروپایی‌ها بتوانند به ایران بیایند.

رییس فدراسیون کشتی افزود:اما اتحادیه جهانی پس از بررسی پیشنهاد ما اعلام کرد که تعویق جام جهانی کشتی فرنگی قطعی است و این رقابت ها را آذرماه سال آینده برگزار می‌کنند. ما نیز اعلام کردیم تیم ملی کشتی آزاد در جام جهانی آمریکا شرکت نخواهد کرد. این آخرین مکاتبه‌ای بود که دیشب (دوشنبه)صورت گرفت. اگر اتحادیه جهانی اصرار بر تغییر زمان جام جهانی کشتی فرنگی در ایران داشته باشد، ما هم در مسابقات آمریکا شرکت نمی‌کنیم.

وی  درباره میزبانی رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد و فرنگی جام تختی در ماهشهر و تبریز نیز خاطرنشان کرد: سیستم رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی با رویکرد جدید در سال ۲۰۱۸ فعال شده و این اتحادیه در اجرای آزمایشی این سیستم، ۴ تورنمنت در کشتی آزاد و ۴ تورنمنت در کشتی فرنگی را در سیستم رنکینگ قرار داده است که بر همین اساس نیز مسابقات کشتی فرنگی جام تختی مورد توجه اتحادیه جهانی قرار گرفت و جزو سیستم رنکینگ قرار داده شد.

خادم افزود: در حال حاضر با توجه به شرایط امنیتی و سیاسی که در منطقه وجود دارد، شاهد حضور ۱۴، ۱۵ کشور در ایران برای شرکت در رقابت‌های کشتی جام تختی بودیم، این در حالی بود که این تورنمنت، مسابقه قهرمانی جهان یا جام جهانی نبود. همچنین این تعداد کشور ۲، ۳ برابر شرکت کنندگانی است که در یک تورنمنت اروپایی حضور پیدا می‌کنند.

رئیس فدراسیون کشتی ،درباره سرانجام پرونده علیرضا کریمی و زمان اعلام رای کمیته حقوقی اتحادیه جهانی کشتی گفت: این موضوع فراتر از بحث کمیته بین‌المللی المپیک بوده و یک مسئله بغرنج و پیچیده است. برخی می‌گویند که سابقه این موضوع سال‌ها در ورزش کشور وجود داشته و همواره حل‌وفصل شده است، اما این بار در یک شرایط غیرمعمول قرار گرفته‌ایم. ما توانستیم تا حدود زیادی زمان بخریم و موضوع تعلیق را که IOC پیگیری می‌کرد، عقب بیندازیم که همین مسئله، فضا را آرام کرد. در حال حاضر هم منتظریم درباره علیرضا کریمی، مربی‌اش و کشتی ایران اظهار نظر رسمی صورت بگیرد. ما در این موضوع همه بلیت‌هایی را که در این چند سال ذخیره کرده بودیم، هزینه کردیم تا دچار تعلیق نشویم. به‌زودی نیز جمع‌بندی نهایی IOC و اتحادیه جهانی کشتی اعلام خواهد شد.

خادم که با رادیو تهران گفت‌وگو می‌کرد درباره اظهار نظر محمد بنا سرمربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی مبنی بر اینکه خادم با قبول سرمربیگری تیم ملی کشتی آزاد مرتکب ریسک بزرگی شده است گفت: بنا یک مربی بزرگ برای ایران است. او مطلب صحیحی را گفته است. فکر نمی‌کنم هیچ مسئولی بخواهد خودش را سیبل قرار بدهد و خودش به میدان بیاید. به هر حال این تصمیم از سوی شورای فنی گرفته شد و با توجه به سوابقی که در سال‌های قبل داشتم، قرار بر آن شد که مدتی این مسئولیت را دنبال کنم. همه ما امیدواریم یک مربی واجد شرایط بیاید و این بار سنگین را قبول و از روی دوش ما بردارد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=244616

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر