افق نیوز/ اخیراً کارلوس کی‌روش و محمدرضا ساکت دبیرکل فدراسیون فوتبال فاش کردند ۵۰۰هزار دلار از این پول صرف تجهیزات پزشکی ایفمارک شد، بدون اینکه آن‌ها در جریان باشند. مسئولان ایفمارک گفته بودند ۵۰۰هزار دلار را فیفا به عنوان بودجه به آن‌ها داده ولی بعداً مشخص شد فیفا این پول را از پاداش صعود کم کرده است!
ولی حالا مشخص شده چه بلایی بر سر ۵۰۰هزار دلار دیگر آمده است. هوشنگ مقدس سرپرست سابق تیم ملی فاش کرد با شکایت برانکو از فدراسیون فوتبال، آن‌ها بدون اینکه کفاشیان رئیس وقت را در جریان بگذارند، ۵۰۰هزار دلار به حساب مربی سابق تیم ملی ریخته‌اند! در فروردین سال ۱۳۸۸ بود که همه متوجه شکایت برانکو از فدراسیون شدند. دادکان در زمان برگزاری جام جهانی، متمم قراردادی با برانکو بسته بود که مسئولان فدراسیون بعدها گفتند طبق آن، برکناری برانکو دردسرساز شده است. این متمم با سربرگ قرارداد هم بسته شده بود. اولین بار برانکو روز ۱۷ فروردین سال ۸۸ پرده از این شکایت برداشت و گفت: «بعد از مذاکراتی که با فدراسیون فوتبال کردم، به نتیجه نرسیدیم و تصمیم گرفتم شکایت کنم.»
در تیرماه همان سال دادکان مصاحبه‌ای کرد و گفت فدراسیون فوتبال هیچ بدهی به برانکو ندارد اما این مربی پاسخ او را این‌طور داد: «من همیشه برای دادکان احترام قائل بودم اما نمی‌توانم از شکایتم صرف‌نظر کنم. من مبلغی را از فدراسیون فوتبال ایران طلب دارم.» چندی بعد برانکو حتی گفت چون مصطفوی دبیرکل کمیته انتقالی از او شکایت کرده، تصمیم گرفت دست به شکایت بزند: «پس از جام جهانی نمی‌خواستم از ایران شکایت کنم. من روزهای خوبی را در فوتبال ایران پشت‌ سر گذاشته بودم اما پس از آنکه مصطفوی از من به فیفا شکایت کرد تصمیم گرفتم به خاطر طلبی که از فدراسیون فوتبال ایران داشتم به فیفا شکایت کنم.»
خلاصه با وجود تکذیب بدهی به برانکو، این مربی دست به شکایت زد و همین دو، سه سال قبل توانست ۵۰۰هزار دلار از منبع پاداش ایران در فیفا بگیرد و به زخم‌های زندگی‌‌اش بزند‌؛ بدون اینکه کفاشیان رئیس وقت و فدراسیون در جریان باشند!