1

عجیب‌ترین و جالب‌ترین رسوم ازدواج در جهان!+تصاویر

  • کد خبر : 246064
  • ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۷:۰۹

در سنت های مختلف جهان، خوشبختی سمبل های مختلفی دارد، به عنوان مثال در مکزیک روبان رنگی یا در تایلند نخ سفید تعیین کننده خوشبختی است.

در سنت های مختلف جهان، خوشبختی سمبل های مختلفی دارد، به عنوان مثال در مکزیک روبان رنگی یا در تایلند نخ سفید تعیین کننده خوشبختی است.
روز عروسی، یکی از مهمترین روزهای زندگی هر فردی است. زوج ها در چنین روزی همه تلاش شان را می کنند تا بر خوشبختی خود بیافزایند.
به گزارش  افق نیوز / در سنت های مختلف جهان، خوشبختی سمبل های مختلفی دارد، به عنوان مثال در مکزیک روبان رنگی یا در تایلند نخ سفید تعیین کننده خوشبختی است. اگر شما هم دوست دارید که با نماد خوش شانسی در جشن عروسی مناطق مختلف جهان آشنا شوید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.
در چین، تاریخ عروسی حرف اول را می زند
در عروسی های چینی، تاریخ حرف اول را می زند. در واقع تاریخ عروسی است که خوشبختی یا شکست زوج ها را رقم می زند. اگر زوجی در انتخاب تاریخ اشتباه کنند، زندگی خوشی نخواهند داشت یا برعکس، اگر روز عروسی شان را در تاریخی درست برگزار کنند، زندگی مشترک خوبی را تجربه خواهند کرد. اما از کجا تشخیص می دهند که چه تاریخی درست و چه تاریخی اشتباه است؟ در واقع آنها قبل از تعیین تاریخ عروسی، نزد فالگیر، راهب چینی یا ستاره شناس می روند تا مطمن شوند که تاریخ عروسی شان خوشبختی آنها را تضمین می کند. آنچه در تعیین این تاریخ موثر است، تاریخ تولد عروس است. از این رو برخی از روزها و ماههای سال شانس با او نیست و بهتر است که از برگزاری مراسم عروسی در آن روزها، خودداری کنند.
در هند، باران نشانه خوشبختی است
مراسم عروسی هندی ها، مراسمی رنگین و پر از شور و نشاط است اما آنچه خوشبختی عروس و داماد را قطعی می کند، باران است. طبق سنت های هندی، بارش باران در روز عروسی، سمبلی از خوشبختی عروس و داماد است. در هند، دست و پای عروس را با حنا رنگ می کنند و معتقدند که هر چه رنگ جوهر پر رنگ تر باشد، خوشبختی بیشتری را به همراه خواهد داشت اما این خوشبختی با بارش باران کامل می شود، به طوری که اگر در آن روز باران ببارد، عروس و داماد نیز تا آخر عمرشان زندگی خوشی خواهند داشت.
در اسپانیا، کراوات داماد شانس می آورد
مردم اسپانیا اعتقاد دارند که کراوات داماد شانس می آورد. از این رو داماد پس از مراسم کراوات خود را تکه تکه کرده و آن را میان دوستانش پخش می کند. هر کسی که تکه ای از کراوات او را داشته باشد، خوشبختی از آن او خواهد بود. البته در برخی مراسم، این کار را با جوراب عروس نیز می کنند.
ایرلندی های نعل اسب را سمبل خوشبختی می دانند
در ایرلند، عروس ها برای اینکه شانس خوبی در ازدواج داشته باشند، از نعل اسب استفاده می کنند. آنها نعل اسب را به لباس عروس یا حتی دیگر وسایل شان می چسبانند تا خوشبختی را از آن خود کنند. البته فرم قرار گرفتن این شی U شکل نیز اهمیت دارد، به این صورت که همیشه باید به سمت بالا قرار گیرد. در این صورت در خوشبختی آنها هیچ شکی نخواهد بود.
عنکبوت روی لباس عروس، خوش شانسی می آورد
در انگلستان اگر فردی عنکبوت هراسی داشته باشد، بهتر است که زندگی مجردی خود را ادامه دهد زیرا مردم این کشور اعتقاد دارند که خوشبختی زندگی مشترک با همین حشره تعیین می شود. در واقع عروس خانم ها اگر روی لباس عروس شان عنکبوت ببینند، مطمئن می شوند که راه درستی را در پیش گرفته اند و خوشبخت خواهند شد.
در تایلند،نخ سفید به دور دست تعیین کننده خوشبختی است
طبق سنت های تایلند، عوامل مختلفی در خوشبختی عروس و داماد دخیل است، به عنوان مثال تاریخ عروسی یکی از مهمترین عواملی ست که عروس و داماد باید قبل از انتخاب اش، با طالع بینان مشورت کنند. اما سنت دیگری نیز وجود دارد که پس از تمام شدن مراسم عروسی انجام می شود. در واقع پس از مراسم، میهمان ها نخی سفید را به دور مچ عروس و داماد می پیچند. اگر این نخ تا سه روز از دست آنها خارج نشود، خوشبختی شان حتمی ست.
در مکزیک، ۳ روبان رنگی برای عروس خوش شانسی می آورد
مراسم عروسی مکزیکی ها بسیار مذهبی است. در این مراسم عروس لباسی سفید به تن می کند اما خوش شانسی او با رنگ های دیگری رقم می خورد. در واقع عروس ۳ روبان به رنگ های قرمز، زرد و آبی را به طور پنهانی به لباس های زیرش گره می زند که هر کدام نمادی از عشق، پول و فراوانی نعمت است. هیچکس این روبان ها را نمی بیند تا انتهای مراسم که عروس آنها را به داماد نشان می دهد.
در ایتالیا، عروس بادام های رنگی به میهمانان هدیه می دهد
بسیاری از عروس های ایتالیایی مراسم سنتی قبل از عروسی را به جا می آورند تا خوشبختی و باروری به آنها روی آورد. به عنوان مثال در شب قبل از عروسی، عروس لباسی سبز رنگ به تن می کند و تا فردای آن روز از دید داماد دور می ماند و سعی می کند این زمان را با خانواده اش بگذراند. علاوه بر آن، او هدیه های کوچکی را به میهمانانش می دهد تا خوشبختی بیشتری را از آن خود کنند. این هدیه ها شامل کیسه های کوچکی است که داخل آن بادام هایی با روکش شکلات رنگی وجود دارد. آنها معتقدند که تعداد این بادام ها باید فرد باشد(۷ یا ۹ عدد) تا بد اقبالی را از خود دور نماید. اگر به طور تصادفی تعداد بادام ها زوج شود، از میزان خوشبختی آنها کاسته می شود.
در عروسی های ویتنام، همه چیز به رنگ قرمز است
در عروسی های ویتنام خبری از رنگ سفید نیست. در واقع رنگ قرمز است که سمبلی از خوش شانسی می باشد. به همین دلیل در مراسم آنها، تمام لباس ها، دکوراسیون و وسایل عروس به رنگ قرمز طراحی شده است. حتی هدیه هایی مانند میوه، کیک… که خانواده داماد به خانه عروس می برند، در کاغذ کادویی قرمز پیچیده شده است که همگی نشانه ای از خوش اقبالی است.
منبع:برترین ها
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=246064

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر