2

اسپوتنیک: برتری آمریکا به پایان رسیده است/ روسیه به هر متجاوزی پاسخی ویرانگر می‌دهد

  • کد خبر : 246297
  • ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۱

اسپوتنیک در مصاحبه با یک مفسر سیاسی به تاثیر سخنرانی اخیر ولادیمیر پوتین و نمایش سلاح‌های قدرتمند روسیه پرداخت.

اسپوتنیک: برتری آمریکا به پایان رسیده/ روسیه به هر متجاوزی پاسخی ویرانگر می‌دهدبه گزارش افق نیوز/ «مصطفی آذریان» مفسر سیاسی ایرانی و رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک روسیه (IRASIEH) در مصاحبه با اسپوتنیک درباره موضع مسکو در جهان امروز و رونمایی از سلاح‌های جدید این کشور گفت: روسیه تنها کشوری است که تلاش می‌کند صلح را برقرار کند.

آذریان درباره سخنرانی پوتین در مجمع فدرال این کشور و معرفی چندین سلاح پیشرفته گفت: روسیه پیشرفت چشمگیری داشته است اما معرفی این سلاح‌ها یک حرکت استراتژیک از سوی پوتین است. به گفته آذریان: «پوتین در سخنرانی خود به همه جهان نشان داد که او رهبری متفکر و با تجربه است که به تمام پیشرفت‌های بین المللی توجه دارد».

او گفت: «روسیه با به نمایش گذاشتن قدرت عالی سلاح‌هایش بار دیگر به آمریکا نشان داد برای هر کدام از سامانه‌های دفاع موشکی آن در اروپا که تعادل بین المللی را بر هم زند، پاسخی دارد».

به گفته آذریان رویکرد یکجانبه آمریکا در خصوص تعادل جهانی قدرت و بی‌توجهی به منافع کشور‌های دیگر باعث بی‌ثباتی بین‌المللی شده است.

آذریان در این خصوص گفت: آمریکایی‌ها به طور طبیعی هرگز اهمیتی به دیگران نداده‌اند. آن‌ها با تصویب دکترین هسته‌ای جدیدشان بار دیگر رویکرد یکجانبه‌شان را اثبات کردند. این اقدام آمریکایی‌ها ثبات و امنیت برخی از کشور‌ها را تضعیف می‌کند. به همین دلیل ساخت و به نمایش گذاشتن سلاح‌های فوق العاده قدرتمند روسیه الزامی بود. به نظر می‌رسد آمریکا در دوره جنگ سرد گرفتار شده است و به ورود به رقابت تسلیحاتی تمایل دارد.

از دیدگاه آذریان «امروز روسیه در زمینه تسلیحاتی و فناوری نظامی گام بزرگی به جلو برداشته و سامانه‌های قدرتمند روسیه می‌توانند به هر متجاوزی پاسخی ویرانگر بدهند».

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=246297

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر