به گزارش افق نیوز/ «پروانه سلحشوری»، رئیس فراکسیون زنان مجلس، امروز در جمع خبرنگاران گفت: طرح افزایش حداقل سن ازدواج با ۶۷ امضای نمایندگان تقدیم هیات رئیسه مجلس شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس ادامه داد: این طرح شامل یک ماده واحده است که بنابر جزئیات آن حداقل سن ازدواج برای دختران ۱۶ سال و برای پسران ۱۸ سال در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: همچنین برای ازدواج بین سن ۱۳ تا ۱۶ سالگی دختران و ۱۶ تا ۱۸ سالگی پسران منوط به اذن ولی و دادگاه صالحه با توجه به احراز سلامت جسمی و صحت جسمی برای ازدواج توسط پزشکی قانونی در نظر گرفته شده است.

سلحشوری با یادآوری اینکه آیت الله مکارم شیرازی پیش از این اذن اصلاح سن ازدواج را داده بودند، گفت: در طرح مذکور مجازاتی برای ازدواج خلاف مفاد طرح در نظر گرفته نشده است، اما در آینده احتمال افزودن مجازات به این ماده قانونی وجود دارد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در حقیقت ماده ۱۰۴۱ قانون مدنی با توجه به طرح مذکور اصلاح خواهد شد.

وی همچنین از تشکیل کارگروهی ذیل فراکسیون زنان پیرامون موضوع حجاب اجباری خبر داد و گفت: نشستی بعد از تعطیلات نوروز با حضور فعالان مدنی، کارشناسان حوزه علمیه، قوه قضائیه و نمایندگان مجلس و مجموعه هایی چون مرکز پژوهش ها، مرکز تحقیقات اسلامی و… به عنوان موافق و مخالف حجاب اجباری برگزار خواهد شد.

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: موضوع حجاب اجباری به عنوان مطالبه قشری از مردم جامعه در نشست مذکور بررسی خواهد شد.