1

مردم آمریکا باید هزینه کم عقلی و بلند پروازی های بی حاصل کابوی های متوهم کاخ سفید را پرداخت کنند

  • کد خبر : 246804
  • ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۱

راهبرد غیر قابل تغییر جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی، توسعه روابط همه جانبه با کشورهای غیر معارض برمحور تامین منافع و امنیت ملی و عدم پذیرش هر نوع اعمال فشار و تحمیل اراده خارجی استوار است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: مردم آمریکا باید چون گذشته هزینه کم عقلی و بلند پروازی های بی حاصل کابوی های متوهم کاخ سفید را با صرف سرمایه های مادی و انسانی خود پرداخت کنند.

علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی عصر امروز در گردهمایی بزرگ اساتید بسیجی دانشگاههای تهران که در محل تالار ابن سینا دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار گردید مورد تجلیل و تقدیر قرار گرفت.

امیر دریابان علی شمخانی در جریان این مراسم که با پاسداشت رویکرد ها و اقدامات متین ، انقلابی و مدبرانه دبیر شورای عالی امنیت ملی  همراه بود، طی سخنانی با اشاره به اهمیت ایفای نقش جهادی و حفظ روحیه انقلابی درمدیریت کلان کشور اظهار داشت:  مجموعه سیاستهای کلان کشور از جمله دربخش سیاست خارجی  بر اساس قانون اساسی، تابع اصول و مبانی مشخصی است که از سوی رهبر معظم انقلاب تعیین وابلاغ می شود و مسئولان مختلف از دکتر ظریف که عهده دار اداره دستگاه دیپلماسی هستند تا سردار سلیمانی که ظرفیتهای مستشاری کشور در پشتیبانی از کشورهای خط مقدم مبارزه با تروریسم را فرماندهی می کنند، هریک در حوزه ماموریت خود با رویکردی واحد و همگرا تامین کننده اهداف عالی نظام و انقلاب هستند.

وی افزود: راهبرد غیر قابل تغییر جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی، توسعه روابط همه جانبه با کشورهای غیر معارض برمحور تامین منافع و امنیت ملی و عدم پذیرش هر نوع اعمال فشار و تحمیل اراده خارجی استوار است.

شمخانی در ادامه با اشاره به جایگاه و نقش فرهنگ بسیجی درمدیریت بحران های سیاسی، اقتصادی، امنیتی و فرهنگی کشور افزود: بسیج باید نماد جذب حداکثری و دفع حداقلی به منظورافزایش انسجام ملی و همدلی وجلب مشارکت همه ایرانیان معتقد به قانون اساسی در مسیر رفع مشکلات کشور باشد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به تجربه درخشان دفاع مقدس  و زمینه ایجاد شده برای حضور و مشارکت همه اقوام و ادیان و مذاهب و نگرشهای سیاسی درون نظام برای دفاع ازکشور خاطر نشان کرد: فرهنگ متعالی بسیج که حق گویی و حق جویی از ویژگیهای بارز ان است قابل محدود سازی در دایره تنگ نگاههای سیاسی، جناحی وگروهی نبوده وزایش مستمر ارزشهاوظرفیتهای بی شمار آن در گرو حفظ وارتقاء زمینه های جذب حداکثری و مشارکت جویی است.

شمخانی با تبیین اقدامات برنامه ریزی شده دشمنان برای ایجاد و توسعه ناامیدی در کشور و رسالت دانشگاهیان برای مقابله با این جریان ضد امنیت ملی گفت: دانشگاهیان به عنوان قشر پیشرو و مرجع با هرنگرش و سلیقه ای باید با روشنگری واقع گرایانه با موج ناجوانمردانه و مخرب تبلیغات دروغین رسانه های بیگانه که کارآمدی نظام اسلامی را هدف گرفته اند مقابله کنند.

وی با اشاره به ضرورت حفظ روحیه مطالبه گری در دانشگاهیان در کنار جهاد علمی و عملی ونقش آفرینی موثر آنان در پیشرفت و تعالی کشور اظهار داشت: جامعه دانشگاهی باید ضمن همه جانبه نگری و تقویت رویکرد حل مسئله در کشور، همه عزم خود را برای کمک به رفع کاستی های موجود و برداشته شدن گامهای اساسی و بزرگ جزم نمایند تا شتاب توسعه در کشور افزایش یابد.

نماینده مقام معظم رهبری با اشاره به تحولات اخیر منطقه و روشن شدن نقش مخرب و مرموز داعش سازان و حامیان فرامنطقه ای آنها تصریح کرد: حضور و نقش آفرینی منطقه ای ایران به طور کامل در خدمت امنیت، ثبات و پیشرفت منطقه و نجات مردم ازفتنه تروریسم تکفیری بوده است.

وی افزود: برای ما قابل درک است که آمریکا، رژیم صهیونیستی، برخی کشورهای اروپایی و ارتجاع عربی از دستاوردهای همپیمانی ایران، عراق و سوریه که نقشه های آنان را ناکام گذارده و سرمایه گذاری های کلان و بلندمدت آن ها برای تجزیه کشورها و تثبیت ناامنی را خنثی کرده است عصبانی و برآشفته باشند.

شمخانی گسترش حمایت های مستقیم نظامی و اطلاعاتی آمریکا از گروه های تروریستی مانند جبهه النصره در سوریه و سکوت شورای امنیت سازمان ملل در برابر این اقدامات را پیگیری سیاستهای شکست خورده گذشته در عراق و افغانستان عنوان کرد و افزود: مردم آمریکا باید چون گذشته هزینه کم عقلی و بلند پروازی های بی حاصل کابوی های متوهم کاخ سفید را با صرف سرمایه های مادی و انسانی خود پرداخت کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام توسعه توانمندی های دفاعی کشور را که در چارچوب تامین امنیت و ارتقاء توان بازدارندگی پیگیری می شود، غیر قابل مذاکره عنوان کرد و افزود: جای تعجب است که برخی کشورهای مدعی که حتی توانایی تامین امنیت سفارت ایران در پایتخت شان را ندارند به خود اجازه می دهند در مورد امنیت سرزمین پهناور ایران اظهار نظر کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=246804

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر