1

مجلس قوانین تنبیهی برای واردات کالاهای غیر ضروری تصویب کند

  • کد خبر : 247619
  • ۰۳ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵

عضو هیئت‌رئیسه مجلس گفت: مجلس قوانین تنبیهی برای واردات کالاهای غیر ضروری تصویب کند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس: مجلس قوانین تنبیهی برای واردات کالاهای غیر ضروری تصویب کند

احمد امیرآبادی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر «حمایت از کالای ایرانی»، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی، سال‌های متمادی است که در نامگذاری سال‌ها مسائل اقتصادی را مطرح می‌کنند که این نشان‌دهنده ضعف‌ها و کاستی‌هایی در این حوزه است.

وی با بیان اینکه مسئولان باید اهتمام بیشتری نسبت حل مشکلات اقتصادی داشته باشند، اظهار داشت: نامگذاری امسال از سوی رهبر انقلاب، مبنی بر «حمایت از کالای ایرانی» مسئولیت دولت و مجلس در توجه بیشتر به کار و کارگران ایرانی در راستای بهبود فضای کسب و کار را دو چندان می‌کند؛ مجلس در سالجاری می‌بایست کار ویژه‌ای برای حمایت از تولید داخلی در دستورکار قرار دهد.

نماینده مردم قم در مجلس یکی از راه‌های حمایت از کالای ایرانی جلوگیری دولت از اجحاف بانکها، بیمه‌ها، گمرکات و ادارات مالیاتی به تولیدکنندگان عنوان و تأکید کرد: یکی از راه‌های حمایت از تولید و کالای ایرانی نیز این است که فروشگاه‌های دولتی و نیمه‌دولتی کالای ایرانی عرضه کنند؛ از این طریق، مردم هم نسبت به خرید و مصرف کالای ایرانی ترغیب می‌شوند.

امیرآبادی، نقش ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، بنیادها، صداوسیما و نشریات را در فرآیند «حمایت از کالای ایرانی» پر رنگ‌ و ملموس دانست و تصریح کرد: این نهادها می‌توانند تمام امکاناتشان را برای برندسازی کالای ایرانی به میدان بیاورند.

وی افزود: صداوسیما که حضرت امام(ره) از آن به دانشگاه تعبیر کرده‌اند، می‌تواند نقش اصلی در فرهنگ‌سازی استفاده از کالای ایرانی ایفا کند؛ البته ستاد اجرایی فرمام حضرت امام(ره) نیز می‌تواند در ارتقای کیفیت کالاها و  نیز امکانات و مراکز اقتصادی زیر مجموعه خود سهیم بوده و کالای ایرانی را با قیمت پایین به مصرف‌کننده ایرانی عرضه کند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس در پایان نقش مجلس در «حمایت از کالای ایرانی» از طریق تصویب قوانین تشویقی در حوزه صادراتی و تنبیهی در حوزه واردات کالاهای غیرضروری ارزیابی و خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان ایرانی نیز باید متعهد به تولید کالای با کیفیت و قابل رقابت با مشابه خارجی شوند، در این صورت می‌توان به فراگیر شدن استفاده از کالای ایرانی امیدوار بود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=247619

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر