1

من در آغاز امسال به سه کشور منطقه سفر خواهم داشت و امیدواریم در این سفرها روابط ایران با کشورهای همسایه مستحکم‌تر شود

  • کد خبر : 247895
  • ۰۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۷

من در آغاز امسال به سه کشور منطقه سفر خواهم داشت و امیدواریم در این سفرها روابط ایران با کشورهای همسایه مستحکم‌تر شود تا بتوانیم معضلاتی که در منطقه وجود دارد را حل کنیم و منطقه ما به سمت ثبات و امنیت بیشتر حرکت کند.

روحانی
رئیس جمهور گفت: تغییراتی که امروز در جهان هست، بی‌تردید نمی‌تواند در مسیر ثبات، امنیت، تولیدات و وحدت کشور، تأثیر سویی داشته باشد.

به گزارش افق نیوز، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز(دوشنبه) طی نشست خبری، درباره محورهای جلسه مشترک صبح امروز سران سه قوه اظهار داشت: رسیدگی به زندگی اقتصادی و معیشتی مردم به خصوص کارگران و روستاییان عزیز، مورد تاکید جلسه امروز بود؛ البته تولید ملی به عنوان اساس در سال جاری مطرح است و دولت بر توسعه اشتغال و همچنین بر مبارزه با فقر به عنوان دو اصل مهم تاکید دارد که در بودجه تقدیمی به مجلس هم روی این دو اصل تاکید شد.

وی افزود: سال جدید که از طرف مقام معظم رهبری به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده، یکی از نکاتی بود که در این جلسه مورد بحث قرار گرفت. کمک به تولیدات داخلی، بالا بردن کیفیت تولید داخلی که توان و قدرت رقابت کافی داشته باشند، بازاریابی مناسب در منطقه و جهان برای کالاهای ایرانی، فرهنگ‌سازی لازم در این زمینه و همچنین کنترل واردات بی‌رویه و به ویژه مبارزه با قاچاق کالا به عنوان اصولی هستند که می‌توانند به تولیدات داخلی ایران کمک کنند.

روحانی ادامه داد: البته امسال سالی است که از لحاظ بارندگی در کل سال آبی نسبت به سال گذشته مشکلات و کمبودهایی وجود دارد که باید در این زمینه صرفه‌جویی‌های لازم صورت بگیرد. باید شیوه کشت تغییر کند تا بتوانیم با آب کمتر، محصولات زراعی خود را با توجه به نیاز کشور و با برنامه ریزی دقیق‌تر کشت کنیم.

وی اضافه کرد: مسئله دیگر مورد بحث در جلسه امروز، مسائل منطقه ای بود که روابط ما با کشورهای منطقه هم از لحاظ سیاسی، امنیتی و اقتصادی اهمیت دارد. من در آغاز امسال به سه کشور منطقه سفر خواهم داشت و امیدواریم در این سفرها روابط ایران با کشورهای همسایه مستحکم‌تر شود تا بتوانیم معضلاتی که در منطقه وجود دارد را حل کنیم و منطقه ما به سمت ثبات و امنیت بیشتر حرکت کند.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: در اجلاس ترکیه که به زودی با حضور سران سه کشور ترکیه، روسیه و ایرانبرگزار می‌شود، برای مسئله سوریه و آینده و امنیت این کشور بحث خواهیم کرد که امیدوارم بتوانیم در این زمینه گامی برداریم و روابط بهتری با منطقه و جهان داشته باشیم.

روحانی گفت: تغییراتی که امروز در جهان هست، بی‌تردید نمی‌تواند در مسیر ثبات، امنیت، تولیدات و وحدت کشور، تأثیر سویی داشته باشد. دولت با همکاری دو قوه دیگر برنامه های لازم را برای امسال و آینده کشور تنظیم خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=247895

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر