2

باید به صنعت کشور کمک کنیم تا به فناوری روز دنیا مجهز شود

  • کد خبر : 247929
  • ۰۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۰:۲۵

معاون اول رئیس جمهور گفت: گاهی اوقات بازار ایران را در اختیار محصولات خارجی قرار می‌دهیم، چراکه تولیدات داخلی به لحاظ کیفیت و قیمت توانایی رقابت با مشابه خارجی را ندارند.

خبرگزاری فارس: بازار کشور را در اختیار محصولات خارجی قرار داده‌ایم/ با کمک جوانان کشور به دنبال ایجاد اقتصاد دانش‌محور هستیم

به گزارش افق نیوز/ اسحاق جهانگیری عصر امروز در حاشیه بازدید از پارک فناوری پردیس اظهار کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان با دانش و فناوری بالا ایده‌هایی برای خدمات‌ بهتر و آسان‌تر دارند و توانسته‌اند در زمانی کوتاه ده‌ها، صد‌ها و برخی از آنها هزاران شغل ایجاد کردند.

وی بیان کرد: بخشی از فعالیت‌های دولت در حوزه ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان انجام شده است، این امر در فعالیت حوزه معاونت علمی ریاست جمهوری بوده و با تلاش صورت‌گرفته بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور ایجاد شده و این کار رو به گسترش است.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: حوزه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه‌های مختلف مانند بیوتکنولوژی، داروسازی، تجهیزات پزشکی، نانوتکنولوژی، آی‌تی، آی‌سی‌تی و … است و اقدامات بسیار خوبی در این زمینه‌ها صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان به عنوان یک سرمایه‌گذاری خطرپذیر و جسورانه فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: این‌گونه فعالیت‌ها دارای ریسک‌پذیری بالایی هستند و یکی از ویژگی‌هایی که با کارآفرین همراهی می‌کند ریسک‌پذیری است.

جهانگیری گفت: بخش عمده‌ای از صنعت کشور به خاطر نبود فناوری‌های پیشرفته و روز دنیا در رقابت با صنعت کشورهای دیگر عقب افتاده است، گاهی اوقات بازار ایران را در اختیار محصولات خارجی قرار می‌دهیم، چراکه تولیدات داخلی به لحاظ کیفیت و قیمت توانایی رقابت با مشابه خارجی را ندارند.

وی اظهار کرد: دولت وظیفه دارد تا از واحدهای تولیدی حمایت کند، منظور مقام معظم رهبری از حمایت از کالای ایرانی این نیست که مردم را مجبور به خرید هر کالای بی‌کیفیت و با قیمت بالای تولید داخل کنیم، منظور ایشان این است که کالای تولید داخل با کیفیت بالا و قیمت مناسب باشد.

معاون اول رئیس جمهور بیان کرد: باید به صنعت کشور کمک کنیم تا به فناوری روز دنیا مجهز شود و بتواند محصول با کیفیت بالا و قیمت‌ تمام‌شده پایین تولید کند، شرکت‌های دانش‌بنیان توانایی این امر را دارند.

وی تصریح کرد: راه توسعه پایدار کشور جز از مسیر علم و فناوری نمی‌گذرد، بنابراین باید توسعه و تولید علم و فناوری همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند به گفتمان غالب و موضوع جدی کشور تبدیل شود.

جهانگیری خاطرنشان کرد: اگر به دنبال کم کردن نقش نفت در اقتصاد کشور هستیم باید به دنبال یک تکیه‌گاه جدید باشیم و بهترین محلی که می‌توان به آن اتکا کرد مغز جوانان کشور است، جوانان کشور نخبگان بااستعداد پربازده‌ای هستند که می‌توان با کمک آنها اقتصاد کشور را از نفت‌محور به دانش‌محور تبدیل کرد.

وی در پایان متذکر شد: رشد بخش دانش در اقتصاد کشور مطلوب است و همچنین به سمت کاهش تأثیر نفت در اقتصاد پیش می‌‌رویم، امیدواریم این چند مسیر را به خوبی طی کنیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=247929

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر