1

واردات نفت آسیا از ایران کاهش یافت

  • کد خبر : 248085
  • ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸

واردات نفت خام ایران از سوی خریداران بزرگ آسیایی در ماه فوریه نسبت به مدت مشابه سال میلادی گذشته، حدود یک پنجم کاهش یافت و به پایین‌ترین مقدار در دو ماه گذشته رسید.

صادرات نفت ایران

واردات نفت خام ایران از سوی خریداران بزرگ آسیایی در ماه فوریه نسبت به مدت مشابه سال میلادی گذشته، حدود یک پنجم کاهش یافت و به پایین‌ترین مقدار در دو ماه گذشته رسید.

به گزارش افق نیوز به نقل از رویترز، آمار دولتی و رهگیری کشتی نشان داد چین، هند، ژاپن و کره جنوبی ماه گذشته مجموعا ۱.۶۳ میلیون بشکه در روز نفت از ایران وارد کردند که پایین‌ترین حجم واردات از دسامبر به این سو بود.

واردات چین از ایران در فوریه حدود ۲۸ درصد نسبت به فوریه سال ۲۰۱۷ کاهش یافت و به ۴۷۴ هزار و ۳۸۶ بشکه در روز رسید که پایین‌ترین میزان در ۱۳ ماه گذشته بود اما مجموع واردات نفت چین در ماه فوریه ۱.۵ درصد رشد داشت.

واردات نفت هند از ایران نیز در مدت مذکور ۱.۳ درصد رشد کرد و به ۶۵۵ هزار و ۵۰۰ بشکه در روز رسید. خرید نفت کره جنوبی از ایران حدود یک سوم (۳۲.۱ درصد) کاهش داشت و به ۳۲۴ هزار و ۵۷۱ بشکه در روز رسید.

طبق آمار وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن، واردات نفت ژاپن از ایران نیز در فوریه حدود ۲۲ درصد نسبت به فوریه سال ۲۰۱۷ کاهش یافت و به ۱۸۰ هزار و ۱۴۴ بشکه در روز رسید که دهمین کاهش ماهانه متوالی بود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=248085

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر