2

باران‌کوه، عروسِ آبشارهای گلستان + تصاویر

  • کد خبر : 248163
  • ۱۲ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱

استان گلستان دارای جاذبه‌های گردشگری بسیار فراوانی است و هر مسافری که این استان را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می‌کند زیباترین خاطرات را در صفحه زندگی خود و خانواده رقم می‌زند، یکی از نقاط بسیار دیدنی و جذاب استان گلستان، آبشار باران‌کوه است که در جنگل شصت کلاته شهرستان گرگان قرار دارد.

خبرگزاری فارس: باران‌کوه، عروسِ آبشارهای گلستان + تصاویر

به گزارش افق نیوز، آبشار باران کوه یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی استان گلستان و شهرستان گرگان محسوب می‌شود که در جنوب شرقی شهر گرگان واقع شده است.

آبشار باران‌کوه به دلیل طولانی بودن مسیر پیاده‌روی و دسترسی سخت‌تر به این مسیر، همچنان بکر و دست نخورده باقی مانده است و این آبشار، برای مسافرت و تفریح مکان بسیار مناسبی است و باید از لحظه لحظه بودن در این منطقه رویایی نهایت استفاده را برد.

این آبشار در ۱۸ کیلومتری جنوب غربی شهر گرگان و در مجاورت رودخانه شصت کلا و در حاشیه جنگلی به همین اسم واقع شده است.

با خودرو می‌توان از مسیر آبشار باران کوه تا نخستین رودخانه را طی کرد و با توجه به اینکه جاده خاکی و ناهموار است اما بهتر است این مسیر را با ماشین طی کنیم چراکه بعد از رودخانه چیزی در حدود سه ساعت پیاده روی دارد.

پیاده‌روی طولانی و دور بودن مسیر برای رسیدن به این آبشار بسیار زیبا باعث می‌شود بسیاری از گردشگران نتوانند از آبشار باران کوه دیدن کنند، اما مسیر تقریباً بکر و دست نخورده باران کوه آنقدر جذابیت دارد که متوجه خستگی پاها و تاول‌های احتمالی آن‌ها نشوید.

ریزش مداوم آب به صورت قطرات ریز و درشت شبیه باران از بالای صخره‌های پوشیده از خزه وجه تسمیه آبشار باران کوه است. این درحالی است که صخره‌های سبز در این منطقه شبیه چترهای زیبایی هستند که از یک طرف به کوه چسبیده و از سوی دیگر آویزان هستند.

آبی که منشا این همه زیبایی در باران کوه است از دل غارها و چشمه ها تامین می‌شود. غارهای باران کوه کوچک، باریک و دراز بوده و تعداد آن زیاد است.

چنین مکان‌هایی در هر فصل سال زیبایی خودش را دارد، در زمستان به دلیل این که آب جاری از باران کوه یخ می‌بندد و تشکیل قندیل می‌دهد زیبایی مضاعف به این پدیده خدادادی می‌دهد و این موقعیت را برای کوهنوردان و گردشگران فراهم می‌سازد تا از طبیعت زمستانی این منطقه بهره‌مند شوند.

در میان آبشارهای استان گلستان، آبشار باران کوه یکی از زیباترین مکان های استان گلستان است که به علت مسیر طولانی پیاده روی و دسترسی سخت تر همچنان بکر و دست نخورده باقی مانده است. این منطقه با وجود ریزش مداوم قطرات آب و صخره‌های سبز خزه ای یکی از مناظر جالب استان گلستان است. این آبشار از زیباترین آبشارهای ایران است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=248163

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر