5

هیچ اتوبوس مناسب سازی شده‌ای برای معلولان وجود ندارد

  • کد خبر : 24837
  • ۱۹ دی ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۰

در حال حاضر سیستم حمل و نقل شهری در اختیار شهرداری است و هیچ اتوبوس مناسب سازی شده‌ای برای معلولان وجود ندارد

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر اینکه جاده‌های ناایمن موجب بروز معلولیت می‌شوند، گفت: تاوان صدمات و خسارت‌های ناشی از جاده‌های ناایمن را سازمان بهزیستی می‌پردازد.

یحیی سخنگویی با بیان اینکه لازم است، سازمان بهزیستی با تمام ارگان‌هایی که فعالیت‌هایشان موجب بروز معلولیت می‌شود وارد مذاکره شود، اظهار کرد: این اتفاقی است که تاکنون رخ نداده است.

وی افزود: اعتبارات سازمان بهزیستی محدود است و نمی‌تواند تمام معلولان را تحت پوشش قرار دهد و لازم است، تمام ارگان‌هایی که فعالیت‌هایشان موجب بروز معلولیت می‌شود به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

هیچ اتوبوس مناسب سازی شده‌ای برای معلولان وجود ندارد

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در ادامه با تاکید بر لزوم به چالش کشیدن جامعه و آگاه‌سازی سازمان‌ها و نهادها در این زمینه عنوان کرد: در حال حاضر سیستم حمل و نقل شهری در اختیار شهرداری است و هیچ اتوبوس مناسب سازی شده‌ای برای معلولان وجود ندارد و علاوه بر این وسایل نقلیه مخصوص معلولان هم موجود نیست.

سخنگویی در ادامه با بیان اینکه طبق قانون سازمان بهزیستی وظیفه‌ای در قبال ایاب و ذهاب معلولان ندارد، گفت: در حال حاضر سازمان بهزیستی به معلولان هزینه ایاب و ذهاب پرداخت می‌کند، اما اعتبارات در این زمینه محدود است.

تامین نشدن اعتبار شهریه دانشجویان معلول در سال جاری

وی در پایان با اشاره به پرداخت نشدن اعتبار تامین شهریه دانشجویان معلول در سال جاری، خاطر نشان کرد: در حال حاضر سازمان بهزیستی از محل اعتبارات خود شهریه دانشجویی یک هزار ۱۱۹ دانشجو را پرداخت می‌کند، این در حالیست که در بسیاری از موارد تا ۱۰۰ درصد شهریه دانشجویان را سازمان بهزیستی پرداخت می‌کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=24837

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر