2

مجامع بین‌المللی درباره حمله احتمالی آمریکا به سوریه ورود کنند

  • کد خبر : 248919
  • ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه «بشار اسد دلیلی برای حمله شیمیایی به مردمان خودش ندارد» گفت: انتظار می‌رود مجامع بین‌المللی قاطعانه به میدان آمده و وظیفه ذاتی‌شان را انجام دهند تا مقداری از آبروی از دست رفته‌شان برگردد.

ابوالفضل حسن‌بیگی

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه «بشار اسد دلیلی برای حمله شیمیایی به مردمان خودش ندارد» گفت: انتظار می‌رود مجامع بین‌المللی قاطعانه به میدان آمده و وظیفه ذاتی‌شان را انجام دهند تا مقداری از آبروی از دست رفته‌شان برگردد.

افق نیوز/ ابوالفضل حسن‌بیگی در واکنش به حمله احتمالی آمریکا به سوریه بعد از حمله شیمایی به دومای سوریه گفت: آمریکا در تمامی عملیات‌ها و استراتژی‌های کلانش شکست خورده است، نمونه آن را می توان در افغانستان، عراق، سوریه، یمن و لیبی دید. اکنون تنها عربستان و امارات در کنار آمریکا هستند که فقط آنها را برای پولهایشان می خواهد. حتی خود ترامپ گفته که وقتی کارش با این دو کشور تمام شد، چاقو به شکم حاکمانش می اندازد و آنها را کنار می اندازد. این نگاه ترامپ است.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها که با شکست مواجه شدند تلاش برای انجام اقداماتی دارد تا از آن سوءاستفاده کند. یکی از این کارها در اختیار قرار دادن مواد شیمیایی به تروریستها است تا از آن علیه مردم استفاده کنند. آمریکا تلاش کرد با فشارهایی مقابل سازمان ملل بایستد و اجازه ندهد گروه حقیقت‌یاب برای آشکار شدن واقعیت به منطقه آید.

حسن بیگی یادآور شد: بخش اعظمی از پول‌ها و هزینه‌های سازمان ملل را آمریکا و بخش دیگر را عربستان می دهد. به همین دلیل آنها مجامع بین‌المللی را تهدید می کنند که اگر علیه‌شان کاری انجام دهند، کمک مالی به آنها نمی کنند. اینها از قوانین بین‌المللی سوءاستفاده کرده و اقداماتشان را انجام می دهند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: آمریکا تاکنون نتوانسته ثابت کند که بشار اسد از سلاح شیمیایی استفاده کرده است از طرف دیگر وقتی بشار اسد روی زمین به پیروزی رسیده و ملتش او را قبول دارند، انگیزه‌ای برای استفاده از سلاح شیمیایی ندارد. قطعا این بار هم مجامع بین‌المللی حق را به بشار اسد می دهند.

وی به حمله موشکی اسرائیل به سوریه اشاره و اظهار کرد: آنها با این حمله به دنبال باز کردن پای آمریکا به منطقه بودند چون می خواستند آمریکا را وارد این کار کنند. پیش از این درگیری‌هایی بین سوریه و اسرائیل رخ داده بود چون بلندی جولان سرزمین سوریه است. اسرائیل می خواست با این حمله هم به سوریه ضربه بزند و هم اینکه میزان آمادگی پدافند سوریه را آزمایش کند که پدافند سوریه از هشت موشک رها شده، پنج موشک را به آسمان و سه موشک را به هدف زد.

حسن بیگی تاکید کرد: انتظار می‌رود در این شرایط مجامع بین‌المللی به میدان آمده و وظیفه ذاتی شان را انجام دهند. اجازه ندهند بیش از این حیثیت و آبروی سازمان ملل برود که تابع آمریکا است. انتظار عمومی جامعه بین‌المللی چنین چیزی است که دیگر مجامع بین‌المللی تحت سلطه و فشار آمریکا و عربستان نباشند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره احتمال حمله آمریکا به سوریه گفت: این ریسک بسیار بزرگی است. چون در آمریکا دو دسته نگاه وجود دارد. گروه کثیری اعلام می کنند که ممکن است این جنگ باعث جنگ جهانی سوم شود که شروع کننده آن آمریکا خواهد بود. از طرف دیگر اعلام می نمایند که آمریکا با موشک پراکنی نمی تواند به پیروزی برسد چون زمین دست سوریه است.

وی افزود: از طرف دیگر آمریکا در منطقه پایگاه‌های زیادی دارد که می تواند مورد هجوم نیروها و ارتش سوریه قرار گیرد. در این صورت تعداد زیادی از آمریکایی ها کشته می شوند. دیگر مردم آمریکا توان حمل جنازه سربازان آمریکایی را ندارند.

حسن بیگی در پایان گفت: اینکه ترامپ و جان بولتون تحت تاثیر صهیونیست‌ها و نتانیاهو چه کاری کنند، باز هم معلوم نیست. چون با ترامپی روبرو هستیم که دیوانگی می کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=248919

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر