2

علل غایی بعثت

  • کد خبر : 249078
  • ۲۵ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷

افق نیوز/ اسلامی که پیامبر مکرم اسلام بر آن مبعوث شد در واقع همان اسلامی است که پیامبر اهداف و علل بعثت خویش را با ذکر اوصاف آن اسلام ناب و معنوی معرفی فرمودند.

حضرت محمد
اسلامی که پیامبر مکرم اسلام بر آن مبعوث شد در واقع همان اسلامی است که پیامبر اهداف و علل بعثت خویش را با ذکر اوصاف آن اسلام ناب و معنوی معرفی فرمودند.

 گروه دین و اندیشه-علی کریمی: در روزگار کنونی ما که عده ای برای دست یابی به منافع کثیف خویش اسلام عزیز را به سلیقه خویش قرائت می کنند و همانطور هم به جهان معرفی می کنند بیش از هر زمانی وظیفه ماست که اسلام « ناب محمدی (ص)» را از لسان خود نبی مکرم اسلام شناخته و بشناسانیم.

اسلامی که عده ای احمق و مادی گرا آن را ترویج می دهند اسلامی است مادی ، متزلزل ، سازش کننده با مستکبر و ظالم ، مخالف جهاد و حماسه و موافق دنیا و دنیا دوستی.

حال اینکه اسلام « محمدی (ص)» از اوصاف فوق مبرّا و منزّه است .اسلامی که پیامبر مکرم اسلام بر آن مبعوث شد در واقع همان اسلامی است که پیامبر اهداف و علل بعثت خویش را با ذکر اوصاف آن اسلام ناب و معنوی معرفی فرمودند که ذیلا یادآور می شویم :

۱-اسلام مبارز با لهو و عیاشی

 قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه وآله : إِنَّ اللَّهَ _ عَزَّ وَ جَلَّ _ بَعَثَنِی. . . وَ لِأَمْحَقَ الْمَعَازِفَ وَ الْمَزَامِیرَ وَ أُمُورَ الْجَاهِلِیَّهِ …

«خداوند مرا مبعوث کرد برای مبارزه با لهو و لعب و آلات آن . . .»

( الکافی، ج۶، ص۳۹۶؛ مسند ابی داوود طیالسی، ص۱۵۵)

۲- اسلام رحمت و عطوفت

قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه وآله : إِنَّ اللَّهَ _ عَزَّ وَ جَلَّ _ بَعَثَنِی رحمه للعالمین . . .

« خداوند مرا بعنوان رحمتی برای جهان و جهانیان مبعوث گردانید . . .»

(مسند احمد، ج۵، ص۲۵۷)

۳-اسلام مبارز با سنتهای جاهلیت و بت پرستی به انحاء مختلف اش

قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه وآله : إِنَّ اللَّهَ _ عَزَّ وَ جَلَّ _ بَعَثَنِی . . . لِأَمْحَقَ  . . . أُمُورَ الْجَاهِلِیَّهِ.

« خداوند مرا مبعوث کرد تا سنن جاهلیت را نابود کنم »

(روضه الواعظین، ج۲، ص۴۶۴)

خوب باید دقت و توجه شود که این سخن پیامبری است که تمام مسلمین جهان مدیون و مرهون آن حضرت هستند، پس وظیفه عقلی و شرعی هر مسلم و مسلمه این است که با هر گونه جهل و جهالت و سنن مردود مبارزه و مخالفت کنند و هیچ مصلحتی را بر این مهم ترجیح ندهند. قطعا از سنن جاهلی که پیامبر مکرم اسلام مبارز و مخالف آن هستند اختلاف و درگیری و کشت و کشتار میان مسلمین و سوء استفاده کفاری کثیف چون اسرائیل از این درگیری و اختلاف هاست.اینجاست که گوهر وحدت ارزش خود را رخ می نماید.

۴- اسلام حماسی و جهادی

عن النبی ص: انا رسول الملحمه. . .بعثت بالجهاد . . .

« من پیامبر حماسه هستم و با (شعار) جهاد برانگیخته شده ام »

( الطبقات الکبری ج ۱ ص۱۹۳ چاپ طائف )

اگر این نوع اسلام و این هدف نبوی (ص) سرلوحه هر مسلمانی باشد ، هیچ گاه دشمنانی بی شرم چون آمریکا و اسرائیل جرأت این را پیدا نمی کنند که اینگونه بر امت اسلامی یورش برده و به کشتار مسلمین بپردازند، چرا که قطعا با برخورد قاطعانه امت مسلمان مواجه می شوند .

۵-اسلام حلم و علم

عن النبی (ص) : بُعِثْتُ للحِلْم مَرْکَزا ، و للعِلْمِ مَعْدِنا ، و للصَّبرِ مَسْکَنا .

«پیامبر خدا ص : من کانون بردباری و کان دانش و خانه شکیبایی، بر انگیخته شدم »

(بحار الأنوار : ۷۱/۴۲۳/۶۱ )

اینها تنها بخشی از اوصاف اسلام ناب « محمدی (ص)» و علل غایی بعثت ارزشمند نبی مکرم اسلام است.

توصیه و پیشنهاد این است که بیش از پیش با ویژگی های اسلام حقیقی و اهداف والای بعثت و انقلاب جهانی پیامبر عظیم الشأن اسلام آشنا شویم و به دوست و دشمن تبلیغ و ترویج نمائیم، چرا که در عصر کنونی بشر بیش از هر زمان دیگری محتاج مبانی و اصول ناب اسلام حقیقی است.

در پایان با استدلال بر زیارت روز مبعث این نکته را نیز یادآور می گردیم که بزرگ معجزه ی پیامبر اکرم (ص) حضرت امیر المومنین علی بن ابی طالب (ع) است و بس !همان قرآن ناطق !

فرازی از زیارت مبعث،زیارتی که شیخ مفید و سیّد و شهید نقل کرده اند، به این صورت که چون در شب مبعث یا روز آن، خواستی  امیر مؤمنان علیه السّلام را زیارت کنی، بر در بارگاه شریفش مقابل قبر آن حضرت بایست و این زیارت را بخوان.

« ….. الذی جعلته سیفا لنبوّته و معجزا لرسالته ….. »

کسی که (علی) او را شمشیر نبوت و معجزه ی رسالت خویش قرار دادی!

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=249078

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر