1

مناقشه سوریه راه حل نظامی ندارد

  • کد خبر : 249097
  • ۲۵ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۸

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای تاکید کرد مناقشه سوریه فقط از راه‌های سیاسی قابل حل و فصل است و تاکید کرد که حملات آمریکا و متحدانش صرفا برای جلوگیری از کاربرد بیشتر سلاح شیمیایی بوده است.

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای تاکید کرد مناقشه سوریه فقط از راه‌های سیاسی قابل حل و فصل است و تاکید کرد که حملات آمریکا و متحدانش صرفا برای جلوگیری از کاربرد بیشتر سلاح شیمیایی بوده است.

به گزارش افق نیوز، در بیانیه موگرینی آمده است: اتحادیه اروپا کاربرد مکرر سلاحهای شیمیایی توسط رژیم سوریه را به شدت محکوم می کند. در این ارتباط اتحادیه اروپا از حملات هوایی هدفمند آمریکا و فرانسه و انگلیس به تاسیسات سلاح شیمیایی در سوریه آگاه شد. این حملات صرفا با هدف جلوگیری از کاربرد بیشتر سلاح های شیمیایی انجام شده است.

موگرینی افزود: اتحادیه اروپا از همه تلاشها با هدف جلوگیری از کاربرد سلاحهای شیمیایی حمایت می کند و پاسخگو بودن عاملان این کار یک ضرورت است. کاربرد مواد شیمیایی به عنوان سلاح ، جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است. در این ارتباط اتحادیه اروپا از اینکه ماموریت ‘مکانیزم تحقیقاتی مشترک’ سازمان ملل در نوامبر ۲۰۱۷ تمدید نشد ، متاسف است. این مکانیزم مطابق قطعنامه ۲۲۳۵ مصوب سال ۲۰۱۵ برای شناسایی عاملان حملات شیمیایی ایجاد شده بود.

در ادامه این بیانیه آمده است : اتحادیه اروپا از همه کشورها بخصوص روسیه و ایران می خواهد که از نفوذ خود برای جلوگیری از استفاده بیشتر از سلاح های شیمیایی – بخصوص توسط رژیم سوریه – استفاده کنند .

موگرینی در ادامه افزود: اتحادیه اروپا بار دیگر تاکید می کند که هیچ راه حلی بجز راه حل سیاسی برای مناقشه سوریه نمی تواند وجود داشته باشد. ما هدف مشترکی برای جلوگیری از تشدید خشونت داریم که می تواند بحران سوریه را به یک رویارویی گسترده تر منطقه ای با پیامدهای غیر قابل محاسبه برای خاورمیانه و کل جهان تبدیل کند. اتحادیه اروپا از همه طرفها بخصوص رژیم سوریه و متحدانش می خواهد که فورا’ آتش بس را اجرا و دسترسی های انسانی را تضمین کنند.

در پایان بیانیه مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا آمده است : اتحادیه اروپا تکرار می کند که هر گونه راه حل پایدار برای مناقشه سوریه نیازمند یک گذار سیاسی واقعی مطابق با قطعنامه ۲۲۵۴ بیانیه ژنو سال ۲۰۱۲ است که طرفهای سوری در قالب فرایند ژنو تحت هدایت سازمان ملل آن را مورد گفتگو قرار داده اند.

دومین کنفرانس سوریه در بروکسل که روزهای ۲۴ و ۲۵ آوریل برگزار می شود فرصتی برای کل جامعه بین المللی است که حمایت خود را از فرایند سیاسی در سوریه مجددا آغاز کنند و تعهدات جدیدی برای کمک به مردم سوریه بدهند.

از سوی دیگر،سخنگوی موگرینی اعلام کرد که مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تماس نزدیک با آمریکا، فرانسه و انگلیس بوده و فردا هم در حاشیه نشست اتحادیه عرب در عربستان با آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل دیدار خواهد کرد. موضوع سوریه روز دوشنبه در جلسه وزیران خارجه اروپا در لوکزامبورگ بررسی خواهد شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=249097

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر