4

تبریز ۲۰۱۸ فرصت تاریخی و با اهمیت برای معرفی تبریز و آذربایجان به دنیا است

  • کد خبر : 249157
  • ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸

عضو انجمن مدیریت صنعتی کشور با اشاره به جایگاه ارزشمند تبریز در طول تاریخ خاطرنشان کرد ؛
عملکرد مدیران شهری در فراروی مردم شریف تبریز قرار دارد ،شایسته است تا مدیران و متولیان امر عملکرد خوبی از خود در تبریز ۲۰۱۸به نمایش بگذارند .

به گزارش خبرنگار افق نیوز مهدی قصاب پور استاد دانشگاه های تبریز با اشاره به اینکه باید بتوانیم در این فرصت و در تداوم آن در سال‌های آینده، تبریز را از جنبه‌های معنوی، تاریخی، فرهنگی و مدنی به گردشگران کشورهای دنیا معرفی کنیم تاکید کرد ؛همه ما در برابر شناسایی تبریز در این رویداد بزرگ سهیم هستیم .

وی در خصوص ویژگی های تاریخی تبریز گفت ؛تبریز چهار هزار سال سابقه دارد و از صدها سال پیش یکی از مهمترین شهرهای سر راه جاده ابریشم بود که چین را به اروپا وصل می‌کرد.

دکتر قصاب پور تصریح کرد : تبریز با ثبت اولین چاپخانه، ترجمه کتاب‌های اروپایی، اولین مدرسه کر و لال، اولین تئاتر، اولین بلدیه نشان از مدنیت عمیق ساکنان آن دارد.

استاد دانشگاه های تبریز با اشاره به اینکه تبریز ۲۰۱۸ دارای جنبه های سیاسی و فرهنگی و اقتصادی هست تصریح کرد ؛ مسؤولیت متولیان امر در این خصوص خطیر است بنابراین باید از فضای به وجود حداکثر استفاده را برد

مدرس دانشگاههای تبریز تاکید کرد ؛در کنار موارد بیان شده نباید فراموش کرد، شهر تبریز با قدمت کهن و تمدنی غنی به علت واقع شدن در مسیر جاده ابریشم(ایپک یولو)، بزرگ‌ترین بازار سرپوشیده جهان، مهد سرمایه‌گذاری و تجارت داخلی و بین‌المللی، دروازه تجارت ایران، قطب صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی ایران، کسب مقام اول در بخش جذب سرمایه‌گذاری خصوصی، ساخت ساختمان‌های مدرن و زیبا، برج‌سازی، زیباترین و مدرنترین شهر ایران، انتخاب بهترین شهر برای زندگی، امن‌ترین و پاک‌ترین شهر، خواهرخواندگی با چندین شهر خارجی، نخستین پایتخت تشیع در جهان اسلام، شهر بدون گدا، وجود نویسندگان و شعرای مشهور جهانی، آب و هوای خوب، آثار تاریخی و گردشگری فراوان، صنایع دستی و … زیرساخت‌ها و بسترهای اولیه را برای ورود شهر تبریز به عنوان زیباترین و توسعه‌یافته‌ترین شهر جهان اسلام فراهم کرده است .

عضو انجمن مدیریت صنعتی کشور با اشاره به جایگاه ارزشمند تبریز در طول تاریخ خاطرنشان کرد ؛
عملکرد مدیران شهری در فراروی مردم شریف تبریز قرار دارد ،شایسته است تا مدیران و متولیان امر عملکرد خوبی از خود در تبریز ۲۰۱۸به نمایش بگذارند .

مهدی قصاب پور وظایف شهرداری در تبریز را ویژه عنوان کرد و گفت : زیباسازی محیط شهری ، سالم سازی فضای شهری ، برگزاری جشنواره و نمایشگاه های مرتبط با صنایع دستی و موسیقی بومی می تواند در شناسایی بهتر تبریز موثر باشد .

این استاد دانشگاه در پایان با اشاره به اینکه ۵۷ کشور عضوکشورهای گردشگری اسلامی هستند افزود تبریز ۲۰۱۸ قطعا بعد از نیم قرن دیگر تکرار خواهد شد بنابراین فرصت تبریز ۲۰۱۸ یعنی فرصت ایران، لذا مسؤولین شهری و کشوری اهتمام لازم را به خرج دهند ،،،،، سربلند باد ایران ، پاینده باد آذربایجان

گفتنی است سازمان کنفرانس اسلامی معروف به سازمان همکاری اسلامی طرحی را از سال ۲۰۱۵ با نام معرفی شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی کلید زد. در این طرح هر ساله شهری از کشورهای اسلامی به عنوان ” شهر نمونه گردشگری جهان اسلام ” معرفی می شود. در اولین معرفی شهر قدس فلسطین در سال ۲۰۱۵ و در دومین معرفی شهر قونیه ترکیه در سال ۲۰۱۶ به عنوان شهر نمونه گردشگری جهان اسلام معرفی شدند. برای سال ۲۰۱۷ نیز شهر مدینه عربستان به این عنوان انتخاب و در نهایت شهر تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری جهان اسلام در سال ۲۰۱۸ انتخاب شد. این انتخاب در اجلاس کارشناسان ارشد نهمین کنفرانس وزیران گردشگری کشورهای عضو سازمان همکاری‌ اسلامی در شهر نیامی پایتخت جمهوری نیجر انجام شد. قبل از این انتخاب دو شهر تبریز و یزد از ایران با توجه معیارهای انتخاب به عنوان نامزد معرفی شده بودند که تبریز توانست این عنوان را نصیب خود کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=249157

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر