به گزارش افق نیوز، اولین جلسه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال امروز در محل فدراسیون فوتبال در حالی برگزار شد که در ابتدای نشست مهدی تاج، رئیس فدراسیون از اعضای هیات رئیسه به دلیل همکاری و همراهی فعال در امر سازماندهی و برنامه ریزی های فدراسیون فوتبال، کسب عناوین موفق در رشته فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی که در شرایط سخت مالی و در سال گذشته به دست آمده، تقدیر و تشکر کرد.

مهدی تاج در ادامه ضمن تشکر از نقش کلیدی و راهبردی اعضای هیات رئیسه از آنها خواست تا در جهت موفقیت تیم ملی فوتبال در رقابتهای جام جهانی و جام ملتها، توسعه و ارتقا فوتبال، لیگ فوتبال، فوتبال پایه و همچنین حوزه درآمد زایی و امور اقتصادی، فدراسیون فوتبال را همراهی کنند.

در ادامه این نشست دستورالعمل جامع نظام هماهنگ آموزش و ارتقا مربیگری فوتبال که توسط کمیته آموزش پیشنهاد شده بود، پس از توضیحات دکتر میرشاد ماجدی، رئیس کمیته آموزش، مورد بررسی همه جانبه اعضای هیات رئیسه قرار گرفت و این دستورالعمل به تصویب رسید.

گفتنی است، با پیشنهاد کمیته داوران اسماعیل صفیری و طاهره کشتیرانی به عنوان اعضای جدید کمیته داوران انتخاب شدند.

از دیگر مصوبات هیات رئیسه فدراسیون فوتبال این بود که به سازمان لیگ فوتبال اختیار داده شد تا در اسرع وقت در رابطه با قرارداد تبلیغات محیطی سال ۹۷-۹۶ اقدامات لازم را به عمل آورند.

همچنین هیات رئیسه فدراسیون فوتبال به سازمان لیگ اختیار داد تا طبق راهکارهای قانونی برای تعیین پیمانکار تبلیغات محیطی سال ۹۸-۹۷ اقدامات لازم را انجام و نتیجه آن را در اختیار هیات رئیسه فدراسیون قرار دهند.

در ادامه جلسه، هیات رئیسه فدراسیون فوتبال پیشنهاد سازمان صدا و سیما در رابطه با پرداخت حق پخش ونتیجه همکاری با فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ فوتبال،  مطرح شد و ضمن استقبال از رویکرد صدا و سیما در پرداخت حقوق حقه فوتبال، مقرر شد موضوع در هیات رئیسه سازمان لیگ فوتبال سریعا بررسی شود. ضمن اینکه کمیته بازاریابی این موضوع را بررسی و کارشناسی کرده و در نهایت پس از تصویب جهت اقدامات بعدی به هیات رئیسه فدراسیون فوتبال منعکس کند.

همچنین بنا به پیشنهاد کمیته فنی و توسعه فوتبال و موافقت اعضای هیات رئیسه، حمید استیلی به عنوان مدیر تیم ملی امید انتخاب شد.اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال آمادگی خود را برای حمایت از برنامه های تیم ملی فوتبال امید اعلام و مقرر گردید تامین کلیه نیازهای مالی و اجرایی توسط فدراسیون فوتبال صورت گیرد.

در ادامه جلسه گزارشی از نامه ارسالی فیفا درباره حضور اینفانتینو و تشکر وی از دکتر روحانی، ریاست محترم جمهور و دکتر سلطانی فر، ریاست محترم وزارت ورزش و جوانان و دیگر برنامه های جذاب سفر ایشان مطرح شد.

در پایان این نشست گزارشی از برنامه ها و بخش های مختلف فدراسیون فوتبال به اعضای هیات رئیسه ارائه شد