2

طرح افزایش تعداد نمایندگان مجلس با اختلاف نظرهای جدی در صحن مواجه می‌شود

  • کد خبر : 249596
  • ۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴

نایب‌رئیس کمیسیون شوراهای مجلس با اشاره به نهایی شدن طرح افزایش تعداد نمایندگان مجلس پیش‌بینی کرد که با وجود دریافت نظرات مجامع استانی نمایندگان، اختلاف نظرهای جدی درباره آن در صحن مجلس رخ دهد.

خبرگزاری فارس: طرح افزایش تعداد نمایندگان مجلس با اختلاف نظرهای جدی در صحن مواجه می‌شود

سیدحمیدرضا کاظمی نایب‌رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به در دستور بودن طرح افزایش تعداد نمایندگان مجلس گفت: ما پیگیر بودیم که ابتدائاً‌ دولت در این باره لایحه دهد اما تا الان لایحه‌ای از سوی دولت به ما ارسال نشده است.

وی با ذکر اینکه کارگروه تعیین شده نقطه نظرات همه نمایندگان استانی را برای هر چه جامع‌تر شدن این طرح اخذ کرده است، اظهار داشت: احتمالاً طرح هفته آینده در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس به بحث و بررسی گذاشته خواهد شد.

کاظمی با اشاره به اینکه طبق این طرح ۴۰ نماینده به تعداد نمایندگان کنونی پارلمان افزوده خواهد شد،‌گفت: با این حساب، تعداد نمایندگان مجلس پس از تصویب این طرح ۳۳۰ نفر خواهد شد.

وی صریح کرد: البته در این باره اختلاف نظرهای جدی در صحن مجلس رخ خواهد داد چون به هر حال استان‌ها در نظر دارند که تعداد بیشتری نمایندگان به آنها تعلق گیرد و هر چند که نظرات مجامع استانی نمایندگان دریافت شده و به صورت کارشناسی در طرح مدنظر قرار گرفته است، اما از آنجا که هر نماینده در صحن هم می‌تواند اظهارنظر کند طبیعی است که بحث‌های زیادی بر روی طرح افزایش تعداد نمایندگان مجلس در صحن مجلس شاهد خواهیم بود.

نایب‌رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: طبق قانون یکی از مؤلفه‌های افزایش تعداد نمایندگان هر استان،‌ افزایش جمعیت استان و مؤلفه دیگر موضوع محرومیت است.

وی در توضیح خاطرنشان کرد: موضوع توجه به مناطق محروم از جمله مؤلفه‌هایی است که جهت تفکیک حوزه‌های انتخابیه و اعطای سهمیه در طرح مورد توجه بوده است.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی با ذکر اینکه مسائل سیاسی از جمله موضوعات قومیتی نیز در نحوه افزایش تعداد نمایندگان مجلس مدنظر قرار گرفته است، گفت: به عنوان مثال اگر دو قومیت با هم چالش دارند، اگر سهمیه جغرافیایی‌شان تفکیک نشود همواره مشکل خواهیم داشت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=249596

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر