1

دبیرکل سازمان‌ملل: بحران سوریه راه‌حل نظامی ندارد

  • کد خبر : 249639
  • ۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۹

دبیرکل سازمان ملل که هم اکنون برای شرکت در نشست غیر رسمی اعضای شورای امنیت در سوئد به سر می برد، در مصاحبه ای اعلام کرد: بحران سوریه راه‌حل نظامی ندارد.

دبیرکل سازمان ملل

دبیرکل سازمان ملل که هم اکنون برای شرکت در نشست غیر رسمی اعضای شورای امنیت در سوئد به سر می برد، در مصاحبه ای اعلام کرد: بحران سوریه راه‌حل نظامی ندارد.

به گزارش افق نیوز به نقل از یو اِس اِی تودی، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل امروز شنبه در سخنانی اذعان کرد: بحران سوریه راه‌حل نظامی ندارد.

دبیرکل سازمان ملل که هم اکنون برای شرکت در نشست غیر رسمی ۱۵ عضو شورای امنیت در سوئد به سر می برد، در این باره به خبرنگاران اعلام کرد: در موضوع سوریه به دو چیز نیازمندیم؛ اول اینکه هیچ راه‌حل نظامی برای درگیری ها در سوریه وجود ندارد، تنها راه‌حل این مسأله سیاسی است.

آنتونیو گوترش در ادامه مدعی شد که دومین مسأله مورد نیاز در سوریه یافتن راهی برای بررسی نقض قوانین بین‌المللی در زمینه تسلیحات شیمیایی است؛ چرا که ما نیازمند پاسخگوئی در این موضوع هستیم.

لازم به ذکر است که آمریکا، انگلیس و فرانسه بامداد شنبه هفته گذشته (۲۵ فروردین ماه) یعنی درست یک هفته پس از طرح اتهام واهی حمله شیمیائی به شهر دوما  در هفتم ماه مارس سال جاری میلادی واقع در غوطه شرقی در نزدیکی دمشق پایتخت سوریه مواضع دولت سوریه را هدف حمله موشکی قرار دادند.

گفتنی است که این کشورها تاکنون هیچ مدرکی مبنی بر دخالت دولت دمشق در این حمله ارائه نداده‌اند.

منبع: مهر
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=249639

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر