1

ماجرای نوزادی که در بیمارستان ماند و مادر ترخیص شد

  • کد خبر : 249754
  • ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۶:۳۱

معاونت درمان وزارت بهداشت با ارائه مطلبی توضیحاتی درباره حواشی به‌دنیا آمدن یک نوزاد در یکی از بیمارستانهای دولتی کرج ارائه کرد.

نوزاد

معاونت درمان وزارت بهداشت با ارائه مطلبی توضیحاتی درباره حواشی به‌دنیا آمدن یک نوزاد در یکی از بیمارستانهای دولتی کرج ارائه کرد.

به گزارش افق نیوز رئیس بیمارستان کمالی کرج درباره حواشی یک نوزاد در این بیمارستانتوضیحات پیش‌رو را تشریح کرد: یک خانم ۲۷ فروردین ماه برای زایمان به صورت اورژانسی در بخش بستری می‌شود. بعد از تشکیل پرونده، مسئولان بخش به وی اطلاع می‌دهند که به دلیل اینکه تحت پوشش بیمه قرار ندارد، باید هزینه‌های زایمان را به صورت آزاد پرداخت کند. همراهان این خانم بعد از اطلاع از این مسئله گفتند که مشکل خاصی با پرداخت آزاد هزینه‌های زایمان وی ندارند ولی در نهایت از پرداخت هزینه‌ها خودداری کردند.

بیشتر بخوانید:

وضعیت اسفبار سزارین در ایران

علی رغم وضع به وجود آمده کادر بیمارستان خدمات مناسبی به مادر و نوزادش ارائه داده و هیچ کدام مشکل چندانی در زمینه درمانی نداشته‌اند. مادر این نوزاد از بیمارستان مرخص شد و فرزند او نیز به دلیل ابتلا به زردی باید تا یک روز در بخش نوزادان نگهداری می‌شد.

بنابراین این فرد باید برای حل مشکل خود به ریاست و مسئولان مستقیم بیمارستان مراجعه می‌کرد و رسانه‌ای کردن این مسئله فقط مردم را نسبت به خدمات بیمارستان‌های دولتی ناامید می‌کند.

همچنین بارها شده افراد بی‌بضاعت و حتی اتباع خارجی از عهده تامین بخشی از مخارجشان بر نمی‌آمدند و با مراجعه به ریاست تا حد امکان مشکلشان حل شده است. نه این خانم و نه هیچ کدام از اعضای خانواده‌اش تاکنون به ریاست مراجعه نکردند تا مشکل‌شان به نوعی حل شود و درست نبود که پای رسانه‌ها را وسط بکشند. در روز بالای ۱۰ مورد اتفاق می‌افتد که بیماران بستری شده در این بیمارستان اعلام می‌کنند که از عهده تامین هزینه‌های درمان بر نمی‌آیند و بلاخره با رایزنی به نوعی مشکل‌شان حل می‌شود.

بنابراین اگر قرار بود همه این بیماران به دلیل مشکلات مالی گرو نگه داشته شوند که هم اکنون بیمارستان جایی برای سوزن انداختن هم نداشت. مشکل اکثر بیمارانی که به دلیل عدم بضاعت مالی از عهده تامین هزینه‌های درمان بر نمی‌آیند یا از طریق تخفیف و یا طرق دیگر حل می‌شود و در این خصوص جای نگرانی نیست. بنابراین اینکه بیمارستانی نوزاد مادری را به دلیل عدم استطاعت مالی در پرداخت هزینه‌ها از دیدن فرزندش محروم کند اصلاً انسانی نبوده و بدون شک چنین چیزی ممکن نیست.

منبع: تسنیم
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=249754

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر