1

راه اندازی کارخانه طراحی و تولید قالب های ریخته گری تحت فشار

  • کد خبر : 249817
  • ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۵

در راستای حمایت از محصول ایرانی و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، واحد تولید قالب های دایکاست وریژه(قالب های ریخته گری تحت فشار و ثقلی) در شرکت آهنگری تراکتورسازی ایران روز سه شنبه با حضورمسئولان ارشد کشوری افتتاح می شود.

به گزارش  افق نیوز به نقل از ایکوپرس، با راه اندازی این واحد تولیدی که با حمایت گروه صنعتی ایران خودرو انجام شده ، کشور از واردات قالب های دایکاست وریژه بی نیاز و سالانه از خروج ۳۰ تا ۳۵ میلیون یورو از کشور جلوگیری می شود. برای راه اندازی این واحد مدرن ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده که با بهره برداری از آن ۸۰ نفر به صورت مستقیم و ۲۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به کار خواهند شد.

 

راه اندازی نخستین واحد طراحی و ساخت قالب های دایکاست وریژه کشور با توجه به نیاز روزافزون صنعت خودروسازی و با هدف قطع وابستگی به منابع خارجی، از سال ۹۴ در دستور کار شرکت آهنگری تراکتورسازی ایران قرار گرفت. پس از مشارکت با دو شرکت معتبر آلمانی و ایتالیایی، کارگاه طراحی و تولید قالب های دایکاست در سوله ای به مساحت ۱۸۰۰ متر مربع و نصب ۲۷ دستگاه فرزسی ان سی سرعت بالا، آماده بهره برداری است.

 

این واحد تولیدی قادر خواهد بود با جدیدترین تکنولوژی روز اروپا، پکیج کامل سرسیلندر بلوک سیلندر، پوسته کلاچ و کپه یاتاقان را مطابق با استانداردهای روز تولید و در اختیار خودروسازان داخلی قرار دهد.

 

با توجه به این که قالب های دایکاست برای نخستین بار در کشور در شرکت آهنگری تبریز تولید می شود، با عملیاتی شدن این طرح، علاوه بر خودکفایی کامل در ساخت انواع قالب ها، اقدامات برای انتقال دانش و تکنولوژی از کشور ایتالیا انجام شده و انتظار می رود در آینده ای نزدیک زمینه خودکفایی در طراحی انواع قالب ها نیز در این شرکت فراهم شود.

 

گفتنی است،‌ دایکاست وریژه روش تولید تحت فشار قطعات آلومینیومی است و برخی از قطعات خودرو از جمله سرسیلندر، پوسته کلاچ، بلوک سیلندر، پوسته گیربکس، قالپاق، سوپاپ و تکنولوژی جدید درب های خودرو با این روش تولید می شود. این روش از نظر فنی و اقتصادی مزایای قابل توجهی دارد و علاوه بر بهره وری بالا، تولید محصول را در کوتاه ترین زمان امکانپذیر می کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=249817

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر