1

مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران (پگاه) معرفی شد

  • کد خبر : 249819
  • ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۲

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری «سید ابراهیم حسینی» را به عنوان مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران (پگاه) معرفی کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وامور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، جمشید تقی زاده امروز (دوشنبه) در نشست تودیع «محمدتقی وقوعی» مدیرعامل پیشین و معارفه «سید ابراهیم حسینی» مدیرعامل جدید شرکت صنایع شیر ایران (پگاه) که با حضور مدیران ارشد صندوق بازنشستگی کشوری و اعضای هیات مدیره پگاه برگزار شد، ضمن قدردانی از تلاش های صورت گرفته در دوره های گذشته در این شرکت، گفت: برای صندوق بازنشستگی کشوری سیاست ها و افق هایی که تعریف شده و در نشست با هلدینگ ها و شرکت ها تابعه در قالب ۱۹ بند ارائه شد، مورد توجه جدی قرار دارد که مهم ترین بخش آن حرکت به سمت سودآوری بنگاه های اقتصادی تحت پوشش است.

وی تاکید کرد: سرمایه های در اختیار ما متعلق به بازنشستگان است و ما وظیفه داریم از این ظرفیت در جهت سودآوری استفاده کنیم. بنابراین، هرجا قرار است سرمایه گذاری صورت گیرد حتما باید میزان سود فعالیت اقتصادی مورد توجه قرار گیرد و در این عرصه تخصصی به هیچ عنوان مدیران نباید اسیر فشارها و مسائل غیرحرفه ای قرار گیرند.

تقی زاده با بیان اینکه صندوق بازنشستگی کشوری ماهانه ۲۷۰۰ میلیارد تومان و از امسال بیش از این رقم در قالب حقوق بازنشستگان پرداخت می کند، گفت: چنین شرایطی صندوق و همه زیرمجموعه های آن به ویژه حوزه اقتصادی را ملزم به حرکت در جهت حفاظت از سرمایه ها و تولید ارزش و سودآوری آن می کند.

تقی زاده با قدردانی از تلاش ها و خدمات محمدتقی وقوعی مدیرعامل پیشین شرکت صنایع شیر ایران، گفت: دکتر حسینی از جمله شخصیت های دانشگاهی و علمی برجسته در حوزه صنایع غذایی است که تجربه گران سنگی در حوزه صنعت به ویژه صنایع شیر در بخش خصوصی دارد. نایب رئیس هیات مدیره فدراسیون صنایع غذایی ایران، دانشیار صنایع غذایی در دانشگاه های کشور، رئیس کمیته صنایع غذایی سازمان نظام مهندسی، عضو شورای سیاست گذاری صنایع غذایی در وزارت جهاد کشاورزی و عضو هیات مدیره و مدیرعاملی چندین شرکت و هلدینگ صنایع غذایی، بخشی از تجارب علمی و عملی ارزشمند ایشان است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به سیاست های این صندوق در حوزه صنایع غذایی به ویژه صنعت شیر ایران، گفت: مساله مهمی که شرکت صنایع شیر ایران امروز با آن دست به گریبان است، فروش محصولات است که باید به بهبود کیفیت فروش و ارزش سبد محصولات این شرکت توجه ویژه ای صورت گیرد. استفاده از ظرفیت های خالی کارخانه های تولیدی با توجه به ضرورت افزایش سهم بازار یکی از سیاست های تعریف شده در این بخش خواهد بود.

وی تمرکز صادرات محصولات پگاه به کشورهای عراق و افغانستان را یکی از ضعف های حضور در بازار بین المللی عنوان کرد و افزود: باید مهندسی بازار و بازتعریف و مطالعه دقیق بازار بین الملل به ویژه در کشورهای آسیایی در دستور کار قرار گیرد و صادرات کالا محدود به چند کشور نباشد. برای تحول در این حوزه ضمن مهندسی بازار باید ظرفیت های خالی را به کار گرفت تا این ظرفیت خالی برای صادرات استفاده شود.

تقی زاده توجه جدی به افزایش کیفیت محصولات پگاه و زیباسازی بسته بندی را خواستار شد و گفت: گرچه اقدامات خوبی در این بخش ها طی سال های اخیر صورت گرفته، اما این کافی نیست و از نشانی مانند پگاه بیش از شرایط کنونی مورد انتظار است.

وی یادآور شد: منابع انسانی شرکت صنایع شیر ایران به عنوان یک بنگاه اقتصادی و کاملا تخصصی بسیار اهمیت دارد و باید نیروی انسانی فارغ از معادلات سیاسی و گروهی و فشارهای بیرونی تقویت و بکار گرفته شود. در این شرکت در سال های مختلف، نیروهای بسیار توانمند و متخصص تربیت و رشد یافتند که اکنون جای آن ها در این مجموعه خالی است. بنابراین به این حوزه باید نگاه کاملا تازه و تخصصی صورت گیرد.

تقی زاده گفت: بهبود ساختارها، سیستمی و یکپارچه عمل کردن در سطح هلدینگ و شرکت های تابعه آن، بازبینی حوزه های اقتصادی، مالی و درآمد و هزینه شرکت، انضباط مالی و تلاش در جهت وصول مطالبات، شفافیت در عملکرد و گزارش های اعلامی، سودآوری و توجه به بازنشسته محوری، توجه به برنامه تعریف شده و حرکت بر مبنای آن و آموزش نیروی انسانی باید مورد توجه قرار گیرد.

در این نشست، نجات امینی، معاون سرمایه گذاری و امور اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری نیز در سخنانی با بیان اینکه تکیه و توجه جدی به قانون تجارت در سطح بنگاه های اقتصادی بسیار مهم است، گفت: امیدوارم در شرکت صنایع ایران اجرای قانون تجارت و سایر قوانین مرتبط، برگزاری به موقع مجامع و اجرای تکالیف و مصوبات آن، برقراری حاکمیت شرکتی و شفاف سازی در همه امور در دستور کار اینشرکت قرار گیرد.

امینی تصریح کرد: سودی که در پایان سال محاسبه و اعلام می شود باید مبتنی بر سود علمیاتی شرکت باشد و فروش اموال و سایر موارد در این زمینه نباید اثرگذار باشد. امیدوارم انضباط مالی که شروع شده با قوت ادامه پیدا کند. آنچه مورد انتظار بازنشستگان است سودآوری و کارآمد شدن دارایی ها و سرمایه گذاری ها است که باید مورد توجه قرار گیرد.

سید ابراهیم حسینی نیز در این نشست، توجه به افزایش سهم دانش در تولید تا فروش محصول، استفاده از ظرفیت های خالی، حضور فعال در عرصه بین المللی و استفاده از بازارهای تازه و قابل اتکا در خارج از کشو جهت صادرات محصول، بازمهندسی در فرآیندهای فروش و بازاریابی، هم افزایی و کار تیمی و سیستمی، تلاش برای اثرگذاری بیشتر در اقتصاد ملی، استفاده از منابع انسانی ارزشمند شرکت صنایع شیر ایران و ایجاد یک سرفصل تازه در این بخش از صنعت کشور را از جمله سیاست ها و برنامه های خود در مدیریت شرکت صنایع شیر ایران عنوان کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=249819

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر