1

هرآنچه باید درخصوص عصب‌کشی دندان‌ها بدانید

  • کد خبر : 249846
  • ۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۶:۲۸

یک دندانپزشک در پاسخ به این سوال که چه دندان‌هایی نیاز به عصب‌کشی دارند گفت: درصورتی‌که فرد درد نبض‌دار شدید داشته باشد احتمالا نیاز به درمان ریشه‌ دندان خواهد داشت.

 دندان‌

یک دندانپزشک در پاسخ به این سوال که چه دندان‌هایی نیاز به عصب‌کشی دارند گفت: درصورتی‌که فرد درد نبض‌دار شدید داشته باشد احتمالا نیاز به درمان ریشه‌ دندان خواهد داشت.

به گزارش افق نیوز، علی مرسلی دندانپزشک در خصوص علل حساسیت‌ دندان‌ها اظهار داشت: اگر دندان پوسیده باشد، ترمیم دندان، عصب کشی و ترمیم برحسب تشخیص و شرایط آن صورت می‌گیرد.

وی درخصوص روش درمان ریشه دندان‌ها توضیح داد: درمان ریشه به‌طور خلاصه کانال‌هایی که در داخل ریشه‌های دندان‌ها وجود دارد پاک‌سازی و بعد آماده‌سازی می‌شود؛ این آماده‌سازی با خارج کردن بافت‌های عفونی و برداشت میزان معقولی از بافت عاج داخل ریشه‌ها با ابزارهای دستی و برقی پیشرفته خاصی صورت می‌گیرد؛ در عین حال از شست‌وشو دهنده‌های شیمیایی خاص برای پاک‌سازی و عاری از میکروب کردن محیط به‌تناوب استفاده می‌شود.

وی گفت: برای جلوگیری از نفوذ آلودگی و میکروب به داخل کانال‌ها در حین کار و برای بعد از درمان تمهیدات خاصی به کار می‌رود.

مرسلی تصریح کرد: بعد داخل کانال‌های ریشه در مراحل پایانی با مواد مخصوصی پر می‌شود؛ این پرکردگی داخل ریشه سد محکمی در برابر آلودگی و میکروب برای نفوذ به داخل کانال‌های ریشه فراهم می‌کند.

این دندانپزشک در پاسخ به این سوال که چه دندان‌هایی نیاز به عصب‌کشی دارند گفت: تشخیص دقیق این مسئله با دندان‌پزشک است ولی درصورتی‌که فرد درد نبض‌دار شدید داشته باشد نیاز به درمان ریشه‌ خواهد داشت.

منبع: فارس
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=249846

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر