2

ماکرون: نباید برجام را پاره کرد

  • کد خبر : 249917
  • ۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۵

رؤسای جمهوری آمریکا و فرانسه با شرکت در یک نشست خبری به بیان دیدگاه های خود درباره برخی موضوعات پرداختند.

ترامپ و ماکرون

رؤسای جمهوری آمریکا و فرانسه با شرکت در یک نشست خبری به بیان دیدگاه های خود درباره برخی موضوعات پرداختند.

به گزارش افق نیوز، دونالد ترامپ و امانوئل ماکرون رؤسای جمهوری آمریکا و فرانسه هم اکنون در حال برگزاری یک نشست خبری در کاخ سفید هستند.

رئیس جمهوری آمریکا در این کنفرانس خبری گفت: پیش از ارائه مبالغ هنگفت پول به ایران در جعبه ها و بشکه ها باید به فکر توافقی بودیم که یمن، سوریه و عراق را نیز در بر می گرفت.

ترامپ گفت: با رئیس جمهوری فرانسه توافق کردیم که ما اجازه نمی دهیم ایران به سلاح اتمی برسد و از همه ابزارها برای ممانعت از این کار استفاده می کنیم.

وی ادامه داد: فرانسه شریک قابل اعتماد ما است و وقتی اسد در سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرد، با ما برای حمله به سایت های شیمیائی سوریه همراهی کرد.

در ادامه ماکرون رئیس جمهوری فرانسه گفت: درباره ایران، من و شما مواضع مان را گفتیم. ما عموماً مواضع مان را تغییر ندادیم. شما می گویید بد است. ما میگویم این توافق تا کنون عمل کرده و تا چند سال می تواند بماند. با فعالیت های موشک بالستیک ایران مواجه هستیم. سوریه از نمونه های دیگر حضور ایران است. باید به توافقی با این کشور برسیم که این موضوعات را مورد پوشش خود قرار دهد.

ماکرون گفت: من با شما موافقم. ما باید ایران را در یمن، سوریه و لبنان مهار کنیم و این امکان پذیر است. فرانسه در قبال ایران ساده لوح نیست. اما ما هم می گوییم باید فعالیت های موشکی ایران به خصوص در منطقه پایان یابد. باید ابتدا خود به توافق برسیم و سپس مثلاً درباره سوریه به توافق برسیم. باید با روسیه و ترکیه در موضوعات مهمی مانند سوریه به رایزنی بپردازیم تا توافقی حاصل شود. ما در خلاء قرار نداریم. نباید برجام را پاره کرد؛ این راه خوبی نیست.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=249917

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر