1

کنترل و نظارت برتمامی فعالیت های صندوق بازنشستگی کشوری براساس مُرقانون

  • کد خبر : 249989
  • ۰۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۵

دادستان دیوان محاسبات کشور گفت: طرح ها و پروژه های در دست اجرا باید طبق فرآیند و روال قانونی و با طی کردن توجیهات زیست محیطی، اقتصادی و مالی اجرایی و عملیاتی شوند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، فیاض شجاعی در نشست مشترک با جمشید تقی زاده مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان این مطلب اظهار داشت: یکی از دغدغه های موجود نسبت به فعالیت های اقتصادی صندوق ها، حرکت بر مدار قانون و اجرای صحیح و شفاف امور اقتصادی و مالی است.


وی با ابراز خرسندی از تلاش ها و سیاست گذاری های تیم مدیریتی جدید صندوق بازنشستگی کشوری در زمینه شفافیت و خروج از بنگاه داری گفت: شفافیت در امور مالی و اقتصادی یکی از ارکان های مهم در ایجاد ساختار سالم و ضد فساد است که خوشبختانه با رویکرد صندوق بازنشستگی کشوری برای قانون مداری و شفافیت در همه امور، آینده روشنی قابل تصور است.

جمشید تقی زاده، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری نیز در این نشست، حرکت برمدار قانون و شفاف سازی در تمامی حوزه های اجرایی و همچنین کنترل و نظارت مستمر بر بخش های اقتصادی با استفاده از فناوری های جدید و پیاده سازی روش های نوین را از اولویت های کاری صندوق بازنشستگی در سال جاری دانست.

وی در ادامه با تاکید بر الزام همه هلدینگ ها و شرکت های تابعه نسبت به اجرای برنامه های ۱۹ گانه اقتصادی صندوق گفت: این سیاست ها در جهت ایجاد ساختار ضد فساد، شفاف سازی فعالیت های شرکت ها و هلدینگ ها، خروج از بنگاه داری، حرکت به سمت سودآوری معقول و مناسب، برگزاری مجامع در زمان مقرر و اجرای تکالیف مجامع، انجام حسابرسی های داخلی و در نهایت حاکمیت شرکتی با جدیت پیگیری و اجرایی خواهد شد.

تقی زاده اظهار داشت: حسابرسی داخلی شرکت های تابعه با سرعت و جدیت و البته با دقت و با استفاده از خبرگان این حوزه آغاز شده و تا پیش از برگزاری مجامع نتایج بدست آمده طی گزارش هایی اعلام می شود.

وی افزود: قطعا ما بر هر نوع تخلف و فسادی در هرکجا که باشد و توسط هر فردی انجام شده باشد، برخورد جدی خواهیم کرد.

تقی زاده درپایان تاکیدکرد: صیانت از اموال و دارایی های بازنشستگان وظیفه همگانی و قانونی همه مدیران و کارکنان صندوق بازنشستگی و شرکت های تابعه است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=249989

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر