7

کمیسیون اقتصادی لایحه جدید مناطق آزاد را به صحن علنی مجلس می برد

  • کد خبر : 250096
  • ۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۹:۵۷

دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت: در آینده نزدیک کمیسیون اقتصادی لایحه جدید مناطق آزاد را به صحن علنی مجلس می برد.

مرتضی بانک
 دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت: در آینده نزدیک کمیسیون اقتصادی لایحه جدید مناطق آزاد را به صحن علنی مجلس می برد.

به گزارش افق نیوز، مرتضی بانک شامگاه پنج شنبه در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون  اقتصادی مجلس شورای اسلامی و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد در جمع خبرنگاران گفت: یکی از مسایل مهمی که برای تصمیم گیری مسئولانی که به نحوی در تصمیم گیری و تصویب مقررات و قوانین دخالت دارند شناخت از فعالیتی است که در مورد آنها بحث شده  و مورد بررسی قرار می گیرد.

وی افزود: یکی ازموضوعات مهم در کشور ما بحث مناطق آزاد است ، مدت ها است که این مناطق طبق قانون تشکیل شده است و طبیعی است که بحث مهمی از تصمیمات توسط  نمایندگان مجلس  و در آن نهاد  تصمیم گیری می شود، در همین راستا اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس از فعالیت های مناطق آزاد در حوزه اقتصاد شناخت میدانی پیدا کرده و از مشکلات مناطق آزاد باخبر شوند باعث می شود که دید کلی نسبت به این مناطق داشته باشند.

دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد ادامه داد: بازید از مناطق آزاد را کمیسیون اقتصادی مجلس  که بیشترین مسئولیت را در حوزه اقتصاد و موضوعات متفاوت بر عهده دارند انجام داد.

وی با اشاره به اینکه لایحه جدید مناطق آزاد در مجلس مورد بررسی قرار می گیرد افزود: این بازدیدها به خصوص در حوزه لایحه جدید که قرار است در مجلس مورد بررسی قرار گیرد باعث می شود شناخت بیشتری از فعالیت مناطق صورت گیرد.

بانک خاطرنشان کرد: به همین منظور با هماهنگی که انجام شد با نظر رئیس کمیسیون  و اعضای کمیسون اقتصادی  و نماینده مردم جلفا در مجلس قرار شد که این نوع بازدیدها جزو بازدید دوره ای باشد  و در این فرصت تقریبا همه  اعضای کمیسیون  آمده و از مجموعه  اقداماتی  که در حال انجام بوده و فعالیت دارند بازدید میدانی داشته باشند.

لایحه جدید مناطق آزاد در در مجلس مورد بررسی قرار می گیرد

بانک اظهار داشت: در بازدیده های دوره ای طبیعی است که از واحدهای صنعتی، کشاورزی و بخش گردشگری از مکانیزم فعالیت و پیشرفت کارها و مشکلات آنها شناخت دقیق تری حاصل می شود.

وی با اشاره به بازدیدهایی که صورت گرفته بود اظهارداشت: امروز اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس از ۵ واحد تولیدی بازدید حضوری داشتند  و به نظر می رسد که فعالیت های نسبتا موفقی در حوزه های صنعتی ، کشاورزی و تولیدی شناخت  پیدا  کرده  و اعضای کمیسیون اقتصادی از مشکلات مربوط به این واحدها نیز آشنا شدند .

بانک بازدید دوره ای اعضای کمیسیون  اقتصادی مجلس از مناطق آزاد را برای تصمیم گیری در مورد مناطق آزاد جدید بسیار تاثیر گذار دانست و گفت: این بازدیدها برای تصمیم گیری در بحث مناطق آزاد جدید داشتن نگاه مناسب از وضعیت فعالیت های صورت گرفته بسیار موثر است.

وی تصریح کرد: هم اکنون نیز لایحه در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفته و کارشناسی های مشترک  خوبی بین مناطق آزاد ، کمیسیون اقتصادی و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در حال انجام است و پیشرفت خوبی نیز داشته ایم.

بانک خاطرنشان کرد: بسیاری از ابهاماتی  که در ابتدای لایحه در مجلس و توسط نمایندگان مطرح شده بود در حال رفع شدن است به نظر می رسد که بخش زیادی از  موضوعات مطرح شده  به جاهای خوبی رسیده است که  این موضوعات و بحث ها شامل محدوده ها، مناطق منفصل، و نداشتن معارض  است که در کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح شده است و به توافقاتی رسیده ایم که فکر می کنم در آینده نزدیک کمیسیون اقتصادی  آن را به صحن علنی مجلس می برد و مشکلات خیلی کمتر شده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=250096

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر