به گزارش افق نیوز، توماس کونیتزکو نائب رئیس فدراسیون جهانی قایقرانی و رئیس فدراسیون قایقرانی آلمان، سایفودین پتوا دبیرکل کنیایی کنفدراسیون قایقرانی آفریقا ،احمد دنیامالی عضو هیات رئیسه فدراسیون جهانی و مدیر توسعه کنفدراسیون کانوئینگ آسیا ضمن حضور در کمیته با دکتر صالحی امیری و مهندس شاهرخ شهنازی رئیس و دبیر کل کمیته ملی المپیک دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار که غلامرضا امینی رئیس و وحید مرادی دبیر فدراسیون قایقرانی نیز حضور داشتند دکتر صالحی امیری ضمن خیر مقدم به میهمانان اظهار داشت:ایران با پیشینه تاریخی و فرهنگی در جهان و شرایط جغرافیایی همچون داشتن دریا در شمال و جنوب و  سد های متعدد و  جمعیت ۸۱ میلیون نفری ،نیروی جوان و با انگیزه و علاقه مند به رشته قایقرانی پتانسیل بسیار خوبی برا ی رشد قایقرانی دارد و بالطبع برای دستیابی به این هدف نیاز به کمک مسئولین فدراسیون جهانی آن خواهد داشت.

وی ادامه داد:ایران با دارا بودن ۱۰ منطقه آزاد  حتی می تواند میزبان رقابتهای متعدد بین المللی بوده و حتی در دیداری که با مسئوولین مناطق آزاد در کشورمان داشتیم آنها  اعلام داشتند برای میزبانی رقابتهای بین المللی در مناطق آزاد همه نوع امکاناتی را در اختیار فدراسیون ها خواهند گذاشت.

دکتر صالحی امیری اظهارداشت:آقای دنیا مالی،امینی و وحید مرادی از مدیران بسیار زحمتکش و پرتوان در عرصه ورزش بوده که در یک مجموعه گرد آمده اند و خود ما از تجربیات و توانمندی این عزیزان در رشد و اعتلای ورزش کشورمان بهره می بریم چرا که با زحمات این عزیزان هم اکنون قایقرانی ایران از قدرتهای خوب آسیا بوده و در عرصه جهانی هم توانست شایستگیهای خود را بنمایش بگذارد.

سپس توماس کونیتزکو نائب رئیس فدراسیون جهانی قایقرانی ضمن تشکر از صالحی امیری عنوان داشت:کشور ایران ظرفیت بسیاری خوبی برای رشد و توسعه قایقرانی در تمامی ابعاد دارد و قطعا فدراسیون جهانی در این زمینه حمایتهای لازم را از فدراسیون قایقرانی ایران خواهد داشت و حتی شرکتهای فعال در این زمینه را به کشور شما معرفی می کنیم تا بتوانید همکاری های لازم را داشته باشید.

وی ادامه داد:فدراسیون جهانی قایقرانی ارتباط خوبی با فدراسیون ایران  دارد چرا که موفق شد در چند سال گذشته خود را به دنیا معرفی کند  و در واقع یک الگوی موفق در قایقرانی بوده است و به این موضوع هم واقفیم که حمایت از ایران حمایت از منطقه است.

در ادامه احمد دنیا مالی عضو هیات رئیسه فدراسیون جهانی اظهار داشت: فدراسیون جهانی توانست با برنامه ریزی و حمایت های لازم به توسعه این رشته در جهان همچون کشورهای آسیایی،آفریقا، دست زند و  به رشدبرخی کشورهای اروپایی سرعت بخشد.

وی تصریح کرد:جا دارد از حمایت های دکتر صالحی امیری تشکر کرده و تاکید کنم قایقرانی ایران همچنان به روند رو به رشد خود در عرصه بین المللی ادامه خواهد داد.

غلامرضا امینی رئیس فدراسیون قایقرانی کشورمان نیز ضمن قدردانی از مسئولین فدراسیون جهانی و کمیته ملی المپیک گفت:قایقرانی کشورمان راه خود را یافته و  بدون تردید با برنامه ریزی و حمایت های داخلی و خارجی به روند رو به رشد خود ادامه خواهد داد.