1

جرائم کارفرمایان خوش حساب بخشوده می شود

  • کد خبر : 250340
  • ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳

معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: طرح بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش حساب تامین اجتماعی با هدف حمایت از کارگران و کارفرمایان به زودی در کشور اجرا می شود.

محمدحسن زدا افزود: قانون بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان خوش حساب خوشبختانه در هیات وزیران تصویب شد و این موضوع فرصت خوبی است تا کارفرمایان بتوانند با استفاده از بخشودگی جرائم، به رونق اقتصادی کارگاه های خود کمک کنند.
وی ادامه داد: این قانون با پیشنهاد سازمان تامین اجتماعی به تصویب رسیده است و از روزهای آینده به مدت ٢ ماه قابل اجرا در تمام نقاط کشور و برای تمام کارفرمایان خوش حساب است.
زدا اضافه کرد: در حال حاضر بخشنامه قانون بخشودگی جرائم آماده شده است و در روزهای آینده برای اجرا به شعب تامین اجتماعی سراسر کشور ارسال می شود.
وی اظهار داشت: این قانون با هدف حمایت از تولید کنندگان و در اجرای منویات مقام معظم رهبری در نامگذاری سال جاری به نام حمایت از کالای ایرانی اجرا می شود و کارفرمایان با لحاظ شرایط مقرر در این قانون می توانند با پرداخت اصل بدهی خود از بخشودگی جرائم مربوطه بهره مند شوند.
زدا ادامه داد: قانون بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان خوش حساب در رابطه با کارفرمایانی اجرا شد که حق بیمه کارگران تحت پوشش خود را به صورت منظم و مطابق با قانون سازمان تامین اجتماعی پرداخت می کردند اما به دلیل بروز مشکلات ناخواسته از جمله حوادث و بلایای طبیعی، تحریم های ظالمانه و نوسانات نرخ ارز با مشکل مواجه شده و از پرداخت حق بیمه و ایفای تعهدات خود در قبال نیروی کار بازمانده اند.
وی اضافه کرد: کارفرمایان قبل از ارائه درخواست استفاده از این طرح، ظرف ١٨ ماه باید چهار ماه فهرست حق بیمه را به موقع ارسال و پرداخت کرده باشند، کارگاه های فعال تولیدی، صنعتی، معدنی و خدماتی تحت پوشش تامین اجتماعی مشمول استفاده از این طرح هستند.
معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: در صورت پرداخت نقدی و یا تقسیط بدهی تا حداکثر یک سال، تمام جرائم بیمه ای کارفرما بخشیده می شود و به عبارتی در این حالت، کارفرمایان از صد درصد بخشودگی جرائم برخوردار خواهند شد.
وی تاکید کرد: کارفرمایان در صورت پرداخت بدهی‌ های معوقه ظرف ١٨ ماه از بخشودگی معادل ٨۵ درصد، در صورت پرداخت ظرف مدت ٢۴ ماه از بخشودگی معادل ٧۵ درصد، در صورت پرداخت بدهی‌ های معوقه ظرف مدت ٣٠ ماه از بخشودگی معادل ۶٠ درصد و در صورت پرداخت بدهی‌ های معوقه حداکثر ظرف مدت ٣۶ ‌ماه نیز از بخشودگی معادل ۵٠ درصد جرائم مربوطه برخوردار خواهند شد.
معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: قانون بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان خوش حساب که توسط هیات وزیران در دی ماه ۹۵ به تصویب رسید از روز دوم دی ماه سال ۹۵ در سراسر کشور به اجرا درآمد و این طرح در سال ۱۳۹۶ نیز به اجرا گذاشته شد.
وی اظهار داشت: در مجموع ۲ هزار میلیارد تومان اصل بدهی کارفرمایان به واسطه اجرای این قانون در کشور به این سازمان پرداخت شد که ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان آن مربوط به جرائم این کارفرمایان بوده است.
براساس آمار سازمان تامین اجتماعی، بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار کارفرما در فعالیت های مختلف فعال هستند و این کارفرمایان ۱۲ هزار میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکارند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=250340

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر