1

شهردار باید روحیه نظارت پذیری داشته باشد/ مجمع نمایندگان تهران به دنبال تحمیل گزینه خود نیست

  • کد خبر : 250343
  • ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: استعفای شهردار سابق تهران در تاریخ نظام مدیریت شهری، استثناء بود و حتما درس‌های لازم توسط شورای شهر و مدیران شهرداری از این مسئله گرفته شد.

علیرضا رحیمی با بیان این مطلب اظهار داشت: سلامت کاری و شفافیت مدیریتی یکی از محورهایی است که حتما باید مورد توجه اعضای شورای شهر برای انتخاب شهردار آینده تهران قرار بگیرد همچنین  استحکام مدیریتی شهردار جدید باید در حدی باشد که لااقل برای یک دوره بتواند کارآمدی‌ خود در اداره شهر را نشان دهد.
به گزارش افق نیوز، وی انتقادپذیری و پاسخگویی را از جمله ملاک‌های انتخاب شهردار جدید برشمرد و افزود: شهردار آینده تهران باید عادت به نظارت‌پذیر بودن داشته باشد و روحیه نظارت‌گریزی نداشته باشد و بین او و شورای شهر تعامل کامل باشد تا در امور شهر اختلال به وجود نیاید.
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس لزوم توجه به سلامت شخصیتی به لحاظ روحی، اخلاقی، سابقه‌ای و سیاسی شهردار آینده تهران را از ملاکهای مهمی دانست که باید شورای شهر تهران به آن توجه داشته باشند.
نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: شهردار آینده تهران باید در چارچوب نظام مدیریتی بتواند مدیریتی حرفه‌ای را در داخل شهرداری و در تعامل با مراجع و نهادی حاکمیتی اعمال کند. شهردار جدید باید حتما تعاملی موثر، کارآمد و روان با نهادهای حاکمیتی داشته باشد.
رحیمی انتخاب شهردار آینده تهران و انطباق شاخص‌های فوق‌الاشاره را وظیفه شورای شهر دانست و افزود: مجمع نمایندگان تهران به هیچ وجه اعتقادی به تحمیل گزینه پیشنهادی خود برای پست شهرداری ندارد و تحمیل فشارهای سیاسی و روانی به این شورا از سوی نهادها و مراجع و جریانهای سیاسی را هم نمی‌پذیرد و ان‌شاءالله شهردار جدید تهران هم در همین چارچوب توسط شورای شهر انتخاب خواهد شد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=250343

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر