1

از سال ۵۸ تا کنون ترور موفق شخصیتی نداشتیم

  • کد خبر : 250529
  • ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۴

از نظر جسمی و تجهیزات کاملا به روز هستیم و مهم‌ترین چیزی که در حفاظت از شخصیتهای نظام با سایر کشور‌ها متفاوت است ارتباط شخصیت‌ها با مردم است که با رعایت موازین سعی کردیم این اتفاق بیفتد.

image.png

به گزارش افق نیوز، سردارسرتیپ دوم پاسدار علی نصیری فرمانده حفاظت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در نشست خبری که با حضور خبرنگاران رسانه‌های مختلف برگزار شد، اظهار داشت: در سال ۵۸ بعد از حوادث آن ایام و‌ ترور شهید مطهری و ترور ناموفق آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، حضرت امام در پیامی به سپاه ماموریت دادند که در جهت حفاظت از شخصیت‌های نظام اقدام کند و حتی اگر آن افراد هم موافق نیستند، بازهم سپاه وظیفه حفاظت دارد.

نصیری با بیان اینکه ۳۹ سال است که سپاه این ماموریت را انجام می‌دهد، تصریح کرد: با همتی که انجام گرفته کمترین حادثه ترور شخصیتی را داشته‌ایم.

وی اضافه کرد: در مجموعه سپاه انصارالمهدی (عج) بیش از ۳۰۰ شهید داریم که اکثرا در دفاع مقدس به شهادت رسیدند. در سال گذشته نیز ۴ شهید داشتیم که مدافع حرم بودند و در جبهه مقاومت حضور یافتند؛ همچنین در حادثه تروریستی مجلس یک شهید داشتیم.

نصیری در ادامه با تاکید بر اینکه سپاه مولود انقلاب است و با انقلاب معنا پیدا کرده و شکل گرفته تا از انقلاب و دستاوردهای آن حفاظت کند، گفت: در حوزه حفاظت از شخصیت‌ها در ابتدای انقلاب با ترور شخصیتهایی مواجه شدیم که برای نظام ارزشمند بودند، لذا ماموریت حفاظت از شخصیت‌ها به سپاه واگذار شد تا از تهدید نظام جلوگیری شود.

فرمانده حفاظت سپاه اضافه کرد: افرادی که در سپاه انصارالمهدی (عج) حضور می‌یابند بدنبال ادای تکلیف بوده و دارای ارزشهای بلند اعتقادی و انقلابی هستند و اولویت دوم نیز آمادگی بدنی و جسمانی است.

نصیری گفت: این مجموعه در سال ۵۸ شکل گرفت در حالیکه هیچگونه آشنایی و آمادگی در سپاه وجود نداشت اما نیاز این ماموریت به خوبی درک شد.

وی تصریح کرد: در ۳۹ سال گذشته حادثه جدی تروریستی در خصوص شخصیت‌های نظام نداشتیم و عمده حادثه‌های تروریستی ناموفق بوده که با آن مقابله شده است.

فرمانده حفاظت سپاه افزود: از نظر جسمی و تجهیزات کاملا به روز هستیم و مهم‌ترین چیزی که در حفاظت از شخصیتهای نظام با سایر کشور‌ها متفاوت است ارتباط شخصیت‌ها با مردم است که با رعایت موازین سعی کردیم این اتفاق بیفتد.

نصیری همچنین اظهار کرد: در حال حاضر هم شخصیتهایی داریم که علاقه‌مند نیستند تا از آن‌ها حفاظت شود اما قانون این موضوع را تکلیف کرده که از برخی شخصیت‌ها حفاظت بشود حتی اگر میل آن‌ها نباشد.

وی افزود: البته این موضوع، شرایط را برای تیم حفاظت پیچیده می‌کند اما ما به وظیفه خود عمل می‌کنیم.

نصیری تصریح کرد: حفاظت از سران سه قوه و معاونین و شخصیت‌های نظامی و برخی دیگر از افراد برعهده سپاه قرار داشته و سران و رهبرانی که به کشور ورود می‌کنند نیز توسط سپاه حفاظت می‌شوند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: حفاظت از اماکن با طبقه بندی خاص هم برعهده سپاه انصارالمهدی (عج) است.

فرمانده حفاظت سپاه تاکید کرد: ما باید در مقابل تهدیدات آینده به روز باشیم که تحقیقات در این زمینه صورت گرفته و در حال انجام است.

نصیری گفت: یکی از اهداف گروه‌های تروریستی ضربه زدن به اماکن مهم و شخصیت‌های نظام است که الان هم به طور خاص پیگیری می‌کنند و با آن مقابله می‌کنیم.

وی ادامه داد: هرجا ببینیم ضعفی وجود دارد، آن را رفع می‌کنیم. در حادثه مجلس هم اقداماتی در سپاه و ناجا پیش بینی شده تا از تکرار آن جلوگیری شود.

فرمانده حفاظت سپاه تصریح کرد: بعد از سال ۶۳، پانزده مورد هواپیماربایی داشتیم که یازده مورد کنترل شده و ۴ مورد هم از طریق صحبت حل شده است.

وی افزود: از سال ۵۸ تا کنون ترور موفق شخصیتی نداشتیم و دانشمندان هسته‌ای و شهید صیاد شیرازی محافظی نداشتند که ترور شدند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=250529

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر