2

برجام از اول هم مطلوب ملت ما نبود/ مقامات آمریکایی بارها به دنبال حمله به ایران بودند

  • کد خبر : 250736
  • ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۹:۴۸

بارها مقامات فعلی و گذشته استکبار جهانی بدنبال حمله به ایران بودند. در همین یک سال و اندی که رییس جمهور بی خرد امریکا روی کار آمده، وزیر دفاعش بارها به او فشار آورده که بایستی برای تهاجم به ایران آماده شوید و ارتش جلوی آن را گرفته و گفته هزینه و تلفات بی نهایت بالایی خواهد داشت.

به گزارش افق نیوز، سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح طی سخنانی در اولین همایش ملی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح اظهار داشت: سرمایه انسانی بعنوان مهمترین بعد قدرت ملی کشورهاست و در ایران براساس مبانی اسلام و تدابیر امام و رهبری، این ویژگی و توجه به سرمایه انسانی جایگاه بالاتری دارد. البته سایر ابعاد قدرت ملی هم جایگاه خود را دارند اما سرمایه انسانی در ابعاد مختلف باید نقش خود را ایفا کند.

وی با بیان اینکه ماموریت نیروهای مسلح، دفاع از منافع کشور است، گفت: در چهل سال گذشته ملت در ابعاد دفاعی و امنیتی با موفقیت مسیر خود را طی کرده است.

باقری تصریح کرد: امروز نیروهای مسلح در شرایطی هستند که ضمن انجام ماموریت های خود، آماده‌اند در ابعادی به حاکمیت و دولت در اداره امور کشور هم کمک کنند.

وی با بیان اینکه سرمایه انسانی نیروهای مسلح غیرقابل انکار است، افزود: با وجود همه تهدیدات و توطئه های دشمنان، با قطعیت به دولتمردان اعلام کردیم که امنیت وجود دارد تا به توسعه ملی بپردازند.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: بارها مقامات فعلی و گذشته استکبار جهانی بدنبال حمله به ایران بودند. در همین یک سال و اندی که رییس جمهور بی خرد امریکا روی کار آمده، وزیر دفاعش بارها به او فشار آورده که بایستی برای تهاجم به ایران آماده شوید و ارتش جلوی آن را گرفته و گفته هزینه و تلفات بی نهایت بالایی خواهد داشت.

باقری ادامه داد: در سه ماه گذشته فرد جوان بی خرد عربستانی با رییس جمهور امریکا حمله به ایران را گردن همدیگر می اندازند اما جرات نمی‌کنند.

وی تصریح کرد: دشمنان وقتی دیدند امکان حمله نظامی ندارند، سراغ جنگ اقتصادی رفتند.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح اظهار داشت: در امریکا، وزارت خزانه داری مدتهاست بدنبال این است که یک دلار به سمت ایران نیاید.

باقری با بیان اینکه ملت ایران بزرگواری کرد و برجام را پذیرفت، گفت: برجام مطلوب ملت ما نبود و چیزی نبود که آن را بپذیریم اما برای اتمام حجت برای جهان ملت آن را پذیرفت اما این قدرت استکباری به امضای خود هم وفادار نماند.

وی افزود: در داخل دوباره ثابت شد که باید دستمان به زانوی خودمان باشد و روی پای خود بایستیم و بر برجام و امثال برجام تکیه نکنیم.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: تجربه دیشب نشان داد هرچند بصورت تاکتیکی مدتی دنبال دیگران راه بیفتیم، اما در آخر باید روی پای خود بایستیم.

سردار باقری در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: گرفتاری بزرگ کشور ما فرهنگ کار است که از بیماری نفتی نشات میِگیرد.

وی با بیان اینکه آمار کار مفید کارمندان که دولت ارایه می‌کند بسیار پایین است، افزود: یک بیماری جدید هم آمده و آن بازی با موبایل در محل کار است، اینها گرفتاری های فرهنگی کشور است.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح اظهار داشت: در شرایطی هستیم که اگر تمام مردم روزی دوشیفت با تمام توان کار کنند شاید به چشم انداز ۱۴۰۴ برسیم چون عقبیم. باید همه پای کار باشیم و فرهنگ راحت طلبی را کنار بگذاریم.

سردار باقری در خصوص موضوع مهارت آموزی به سربازان نیز گفت: در آینده نزدیک درخصوص موضوع مهارت آموزی سربازان و اشتغال آنها با هیات دولت جلسه خواهیم داشت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=250736

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر